AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Hei. Jeg bare lurer på om det er noen andre som har slitt med veldig nedsatt sexlyst etter positiv test? Nå er jeg i uke 7 og har ikke hatt sex siden før jeg fikk positiv graviditetstest.. Jeg vet ikke om jeg rett og slett har bare mistet hele lysten eller om det er fordi jeg er så nervøs og bekymret. Jeg føler kroppen min er så utrolig skjør akkurat nå og er livredd for å gjøre noe galt. Selv om jeg vet at det skal være helt ufarlig å ha sex.. Mannen min har heller ikke mast akkurat og jeg tror egentlig han føler det på samme måte. For dere som også mistet lysten, kom den tilbake i graviditeten? Anonymkode: 19592...079
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 I første tri er det veldig vanlig. Mange er kvalme og slitne, og da er ikke sex set man nødvendigvis har mest lyst til. Jeg er i uke 17, og er så kvalm og sliten om ettermiddag og kveld at sex er fullstendig utelukket. Vi har som regel sex en morgen eller to ila helgen, men da bruker jeg lang tid på å bygge opp lysten. Anonymkode: 6d672...484
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: I første tri er det veldig vanlig. Mange er kvalme og slitne, og da er ikke sex set man nødvendigvis har mest lyst til. Jeg er i uke 17, og er så kvalm og sliten om ettermiddag og kveld at sex er fullstendig utelukket. Vi har som regel sex en morgen eller to ila helgen, men da bruker jeg lang tid på å bygge opp lysten. Anonymkode: 6d672...484 Ok, godt å høre at det er vanlig i det minste. Jeg har *bank i bordet* sluppet unna kvalme enn så lenge, men jeg er forferdelig trøtt. Så det har sikkert noe å si i tillegg til bekymringene.. Jeg var jo forberedt på at lysten ville bli redusert i løpet av graviditeten, bare ikke så tidlig (med mindre man var kvalm)! Anonymkode: 19592...079
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg merker ingen forskjell enda. Er 8+1 Anonymkode: dc1d5...93c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 Mistet ikke lysten akkurat, men tørr ikke.. Er i uke 11 nå. Har har hatt sex kun 3 ganger etter positiv test. Har veldig lyst ofte, men jeg tørr ikke og får litt dårlig samvittighet ovenfor mannen... Håper jeg tørr mer etter uke 12... Er så redd for at mannen skal tro at nå som jeg har blitt gravid så er jeg ikke gira på sex mer. Redd for at han tror jeg ville ha sex mest for å bli gravid, prøvde en god stund. Og når testen var positiv så ble det så og si ingen sex for at jeg er redd.. Har forklart han at det er derfor. Håper ikke han tror det er ei unskyldning! For lysten på mannen er der så absolutt.. Anonymkode: b4410...605
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Mistet ikke lysten akkurat, men tørr ikke.. Er i uke 11 nå. Har har hatt sex kun 3 ganger etter positiv test. Har veldig lyst ofte, men jeg tørr ikke og får litt dårlig samvittighet ovenfor mannen... Håper jeg tørr mer etter uke 12... Er så redd for at mannen skal tro at nå som jeg har blitt gravid så er jeg ikke gira på sex mer. Redd for at han tror jeg ville ha sex mest for å bli gravid, prøvde en god stund. Og når testen var positiv så ble det så og si ingen sex for at jeg er redd.. Har forklart han at det er derfor. Håper ikke han tror det er ei unskyldning! For lysten på mannen er der så absolutt.. Anonymkode: b4410...605 Tør ikke? Hvorfor i alle dager ikke? Det er ikke det minste skadelig verken for fosteret eller for deg. Faktisk er det tvert imot anbefalt. Det utløser hormoner som er gode både for deg og for fosteret, i tillegg til at det styrker forholdet mellom deg og barnefaren, noe som også kommer dere alle til gode i tiden som kommer. Anonymkode: 6d672...484
våren14 Skrevet 6. oktober 2017 #7 Skrevet 6. oktober 2017 Er veldig vanlig. Skyldes hormonene og påvirker alle i ulik grad. Forrige svangerskap ble det null sex, fant aldri lysten i det hele tatt, ikke før 6-8 mnd etter fødsel. Er 17 uker på vei med nr 2 og har ikke hatt sex siden jeg ble gravid, tviler på at lysten kommer tilbake med det første. En av de kjipe tingene med å være gravid faktisk. Er glad i sex, så når det går et år uten et snev av lyst så er det litt frustrerende Men men, kort periode av livet heldigvis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå