liv Skrevet 20. januar 2005 #1 Del Skrevet 20. januar 2005 Svigermor spurte om jeg viste om en oppskrift på tovede ullsokker.. Noe jeg ikke gjør men jeg tenkte jeg kunne spørre dere da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 20. januar 2005 #2 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg strikker som om de er vanlige ullsokker - bare at jeg strikke fra hælen og opp til anklene mye kortere enn vanlig. Og så bare strikker jeg ca dobbel størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. januar 2005 #3 Del Skrevet 21. januar 2005 Ull krymper 30-50 %, litt avhengig av temperatur og hvor hardthendt maskinen er. Jeg strikker som vanlig, bare med tykkere pinner. Men nå er maskinen min snill og følsom. Til barnesokker srt ca 7 år legger jeg opp 40 masker på pinne nr 6. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 25. januar 2005 #4 Del Skrevet 25. januar 2005 Nå har jeg aldri i mitt liv strikket noe, men kom over denne: http://pinnsvindesign.no/Sokker.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 25. januar 2005 #5 Del Skrevet 25. januar 2005 Nå har jeg aldri i mitt liv strikket noe, men kom over denne: http://pinnsvindesign.no/Sokker.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 25. januar 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 25. januar 2005 takker alle tre.. Nå har jeg mailet innholdet videre til svigermor! Blir vel snart sokker på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. januar 2005 #7 Del Skrevet 26. januar 2005 TOVA TØFLER Størrelse: Barn (Dame) Herre Materialer: Rauma vamsegarn (100%ull), Vestlandsgarn, el.l. Safirgarn fra sparkjøp. Pinner: Lange strømpepinner nr.6 Strikkefasthet: 14 p.= 10cm Hele tøffelen strikkes i riller (= rett på alle pinner) frem og tilbake, 2 p. = 1 rille. Legg opp 5+ (54) 58 m på p.nr 6. Str. r. fram og tilbake til det er 28 (30) 32 riller. Fell 19 (20) 22 m. i hver side = 12 (14) 14 m. igjen til såle. Str. 17 (20) 22 riller over disse m. Dette er midt under foten. Ta opp 13 (15) 16 m. på hver side, nederst på den bredeste delen. Ta opp 1 m. mellom hver rille. Str. Disse m .sm. med sålemaskene. Str. 12 (15) 16 riller. Fell på annenhver omg. Fra retten. Str. 5 m. r. og 2 m. r. sm. ut omg. Str. 1 omg. uten felling. Str. 4 m. r. og 2 m. r. sm. ut omg. Str. 1 omg. uten felling. Str. 3 m. r. og 2 m. r. sm. ut omg. Str. 1 omg. uten felling. Str. 2 m. r. og 2 m. r. sm. ut omg. Str. 1 omg. uten felling. Str. 1 m. r. og 2 m. r. sm. ut omg. Str. 1 omg. uten felling. Str. 2 og 2 m. sm. ut omg. Trekk tråden gjennom de resterende m. Stram godt til og fest tråden. Montering: Sy sm. tøffelen under foten og oppå foten. Sy sm. skaftet helt opp eller sy sm. halve lengden og brett ned den øverste kanten. Toving: Tov tøflene i vaskemaskin på 40º eller 60ºC med 1-2 ss flytende milo. Blir bedre resultat hvis maskinen er nesten full. Jeg bruker å vaske et håndkle i lag med det som skal toves. Prøv deg fram til ønsket toving, kan må kjøre det to ganger i maskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå