Gå til innhold

Matpakke til kresen 1. klassing

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 7.10.2017 den 19.38, bobleplast_ skrev:

Hva med å bytte ut brødet med polarbrød?

Å kjøpe polarbrød blir for dyrt, har to barn til som da også må få. De kan lett spise en pakke til et måltid. Har prøvd å bake flere ganger, men da liker han det ikke lenger...:klo:

På 7.10.2017 den 19.50, AnonymBruker skrev:

Vel. Gutten liker tomatsuppe. Det er kjempesunt. Så da foreslår jeg suppe med grov makaroni. Du kan forsøke utfordre han med å ha i gresskar, beter, brokkoli e.l. og kjøre i blenderen til jevn konsistens. Dette kan han spise daglig (du kan lage i stort når dere har til middag og fryse ned).

Så liker han nøttepålegg. Også kjempesunt. Kjøp eller lag ordentlige greier av mandler eller hasselnøtter og ha i litt kakao og honning. Smør dette på hva han nå enn liker eller la han dyppe gulrøtter og agurk i. Liker han melk eller yoghurt i tillegg så send med han det  og noe ost i terninger.

Anonymkode: d2ad5...a95

Glemte å nevne at det er snakk om posesuppe, hjemmelaget liker han ikke, og det skjønner jeg godt...

Anonymkode: 25c0f...40c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 7.10.2017 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Kjøp en Bentoboks og ha i litt forskjellig så har han litt å velge mellom. Noen bokser har mange småe rom så du kan putte i hva du vil.

Men huff dagens barn er no for seg selv..... Da jeg gikk på skolen allerede fra 1. klasse spiste jeg det jeg fikk. Om maten ik var tom så ble det bråk hjemme. Til den dag i dag er jeg eveig takknemlig for at pappa var så streng på det. Handler om å ha mat respekt og sette pris på maten. 

kanskje heller lære sønnen din dette fra tidlig alder ellers blir han en av disse u know......

Anonymkode: 91c5d...8a4

Han har alltid vært sær i matveien, selvom han alltid må smake på middagen osv. Lager heller aldri alternativ mat til han når vi har middag han ikke liker... da blir det evnt brødskiver om han ikke vil ha. 

Anonymkode: 25c0f...40c

Skrevet

Sønnen min er også vanskelig. Alt smaker gammelt når det blir liggende i sekken noen timer sier han.

Anonymkode: ba7cf...bd2

Skrevet

Frukt? F.eks banan skjær i biter (med skall på), noen druer, jordbær (sett på tilbud nå). 

Yoghurt

Ostebiter

Grønnsaker i staver

Wraps med ost, skinke, salat og litt dressing

Smoothie

Rosiner og nøtter

Polarbrød/lompe/knekkebrød om han liker det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...