Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. En kombinasjon av alder og en hektisk hverdag har resultert i mørke ringer og poser under øynene. Uten sminke ser jeg sliten ut uansett om jeg er det eller ikke. 

Har dere noen gode råd til hvordan jeg best kan bedre dette "problemet"? Hvordan kan jeg best mulig sminke meg til et mer våkent ansikt? Og er det mulig å fjerne litt av trøttheten ved hjelp av hudpleie og bedre kosthold? 

Anonymkode: 6ab99...c8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Concealer under øynene gir en illusjon om et mer våkent blikk, og bronzer der solen naturlig treffer gir et sunt utseende. Hudkrem/øyekrem med mye fukt (ikke fra apotek, men hudpleier) vil også hjelpe om du har tretthets-/tørrhetslinjer, osv. 

Skrevet

Jeg bruker en øyekrem med retinol fra Elixir. Skal motvirke alderstegn rundt øynene samtidig som at jeg synes den har en lett "oppstrammende" effekt under øynene. Ikke sikkert akkurat denne passer deg like godt, men det kan være greit å undersøke. Sminken la seg også mye penere rundt øynene da jeg bytta ut billig kremen med denne.

Så tror jeg at søvn + aktivitet = bedre blodsirkulasjon = et friskere ansikt. Jeg ser iallefall mye freshere ut de dagene jeg trener eller har vært ute på tur. :) Kosthold har liten effekt for min del.

Hvis du har begynt å få rynker under øynene så vær nøye med hvilken concealer du kjøper og prøv de gjerne først. Det er ikke alle som dekker linjene så bra og da blir alt bare værre. 

Skrevet

Tror ingen concealere dekker linjer da må man ha primer under. Det viktigste er nok å velge en concealer med riktig farge og konsistens. 

Anonymkode: 41c6b...857

Skrevet

Du kan rense huden med rens, og bruke fuktighetskrem og øyekrem. Hver morgen og kveld, og gjerne bruk fuktighetskrem og øyekrem før du sminker deg også, da legger sminken seg penere.

Du kan også bruke primer beregnet for under øynene, og en concealer som er et par toner lysere enn hudfargen din vil gjøre så du ser mer våken ut. I tillegg kan du legge concealeren i en slags v-form, fra nederste del av nesen og skrått oppover mot ytre øyekrok, gjerne litt lenger ut enn det også :) 

• Liker 1
Skrevet

For å bli kvitt posene under øynene kan det hjelpe med eye-patches, altså slike avkjølende øyemasker som man tar på huden under øynene og lar ligge på en stund. Det hjelper meg når øynene mine er hovne om morgenen. 

For mørke ringer bør du bruke concealer beregnet på under øynene. 

En god øyekrem er også verdt å investere i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...