AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Hei! Krim er for meg kanskje litt som makrell i tomat, ser dritekkelt ut, lukter sært og får meg til å rynke på nesa og avsmak i munnen, men når jeg først spiser det elsker jeg det sammen med et kaldt glass melk. Dere skjønner greia. Hjernen min bare tenker at krim nei fy! Men da går jeg glipp av mye god litteratur. Jeg kan jo alltids fortsette å lese mine samtidsromaner og science fiction og historiske romaner (og klassikere og young adult og whatnot!) men jeg vil også prøve krim selv om jeg har mer enn nok å velge i allerede. Jeg har bestemt meg for å lese 5 utprega krimbøker frem til jul enten jeg vil eller ikke og se om jeg må avskrive krim for godt eller kan lære meg å like det. Hvilke bøker bør jeg lese for å få en god start? Hva er dine absolutt krim-favoritter? Jeg kjenner til Lee Child, Lisa Gardner, Henning Mankell og Unni Lindell og alle disse folkene. Men jeg vil ha kremen og vet ikke hvem det er eller hvilke bøker det er. Tips? Hvis du måtte si fem krimbøker man MÅ lese? Anonymkode: 56ba6...d8e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 Ikke gjør det. Du går ikke glipp av noe. Hvis man ikke liker godteri, er det ingen grunn til å jobbe hardt for å lære seg å like det. Man har jo ikke godt av det! Les heller ordentlig litteratur. Anonymkode: 7184a...b19 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 Herlighet, les heller det du liker! Anonymkode: bd9c4...6a3 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 Hvorfor lese krim når du ikke liker det ?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke gjør det. Du går ikke glipp av noe. Hvis man ikke liker godteri, er det ingen grunn til å jobbe hardt for å lære seg å like det. Man har jo ikke godt av det! Les heller ordentlig litteratur. Anonymkode: 7184a...b19 Haha, her er det en annen krimhater som meg selv eller? Jeg har lyst til å prøve det ut. Som sagt det er som den makrellen i tomat, er jo så sykt digg når du først spiser det! 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herlighet, les heller det du liker! Anonymkode: bd9c4...6a3 Jeg har tenkt å utvide repertoaret. Kom igjen, spill med litt da vel! Er lov å utfordre seg selv, og gjøre noe nytt. Jeg gjør det jo fordi jeg LIKER å prøve noe nytt! TS Anonymkode: 56ba6...d8e 3
FrittgåendeBurugle Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 Hva med å prøve noe klassisk, som Agatha Christie? 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 3 minutter siden, Blair Waldorf skrev: Hvorfor lese krim når du ikke liker det ? Som sagt det er mer sånn som med ostepop og makrell i tomat, skikkelig digg når du først spiser det, men du går rundt og tror det er dritekkelt! Så utrolig kjedelige svar da! Er jo fordi man vil utfordre seg selv, prøve nye ting, ikke la alt være samme A4 som før! Man går glipp av mye hvis man KUN gjør akkurat samme gamle leksa igjen og igjen. Dette er vel åpenbart? Hvorfor ellers skulle man gjøre det enn at man synes det var et moro prosjekt? TS Anonymkode: 56ba6...d8e
EvaLena Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 Bøkene til Jussi Adler Olsen er fine. Jeg liker ikke tinge krimbøker og bøkene til Jussi er lette å lese. Du følger Carl og de som jobber på avdeling Q i København. Anbefales 😊 6
Tiriltunge Skrevet 4. oktober 2017 #9 Skrevet 4. oktober 2017 Prøv Josephine Tey. Brat Ferrar og The daughter of time er mine favoritter.
Gjest Catalina Culès Skrevet 4. oktober 2017 #10 Skrevet 4. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt det er mer sånn som med ostepop og makrell i tomat, skikkelig digg når du først spiser det, men du går rundt og tror det er dritekkelt! Så utrolig kjedelige svar da! Er jo fordi man vil utfordre seg selv, prøve nye ting, ikke la alt være samme A4 som før! Man går glipp av mye hvis man KUN gjør akkurat samme gamle leksa igjen og igjen. Dette er vel åpenbart? Hvorfor ellers skulle man gjøre det enn at man synes det var et moro prosjekt? TS Anonymkode: 56ba6...d8e Oki. Kan anbefale deg bøkene til Mary Higgins Clark, enkel og grei krim.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #11 Skrevet 4. oktober 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Krim er for meg kanskje litt som makrell i tomat, ser dritekkelt ut, lukter sært og får meg til å rynke på nesa og avsmak i munnen, men når jeg først spiser det elsker jeg det sammen med et kaldt glass melk. Dere skjønner greia. Hjernen min bare tenker at krim nei fy! Men da går jeg glipp av mye god litteratur. Jeg kan jo alltids fortsette å lese mine samtidsromaner og science fiction og historiske romaner (og klassikere og young adult og whatnot!) men jeg vil også prøve krim selv om jeg har mer enn nok å velge i allerede. Jeg har bestemt meg for å lese 5 utprega krimbøker frem til jul enten jeg vil eller ikke og se om jeg må avskrive krim for godt eller kan lære meg å like det. Hvilke bøker bør jeg lese for å få en god start? Hva er dine absolutt krim-favoritter? Jeg kjenner til Lee Child, Lisa Gardner, Henning Mankell og Unni Lindell og alle disse folkene. Men jeg vil ha kremen og vet ikke hvem det er eller hvilke bøker det er. Tips? Hvis du måtte si fem krimbøker man MÅ lese? Anonymkode: 56ba6...d8e Ville gått litt utenom alle disse kjente jeg da og gått til nærmeste handel og spurt etter råd utenom dette. Hva liker du ellers å lese om? Anonymkode: bd374...f00
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #12 Skrevet 4. oktober 2017 Og hva interesserer deg ellers i livet? Anonymkode: bd374...f00
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #13 Skrevet 4. oktober 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt det er mer sånn som med ostepop og makrell i tomat, skikkelig digg når du først spiser det, men du går rundt og tror det er dritekkelt! Så utrolig kjedelige svar da! Er jo fordi man vil utfordre seg selv, prøve nye ting, ikke la alt være samme A4 som før! Man går glipp av mye hvis man KUN gjør akkurat samme gamle leksa igjen og igjen. Dette er vel åpenbart? Hvorfor ellers skulle man gjøre det enn at man synes det var et moro prosjekt? TS Anonymkode: 56ba6...d8e Jeg vil anbefale deg å være litt mer ambisiøs hvis du har lyst til å komme deg ut av A4-tralten. Det virker jo mer som om du er på vei dypere inn i den! Anonymkode: 7184a...b19 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #14 Skrevet 4. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil anbefale deg å være litt mer ambisiøs hvis du har lyst til å komme deg ut av A4-tralten. Det virker jo mer som om du er på vei dypere inn i den! Anonymkode: 7184a...b19 Haha! Skjønner den. Er ikke interessert i det mest generiske av krim da. Men det beste. Og selv om jeg kanskje går mer inn i det som er A4 for folk flest er det jo utenfor min egen komfortsone, når jeg stort sett er mer vant med alle andre sjangere enn krim. Det må jo finnes mye bra krim så mye krim som blir skrevet! Men å bruke A4 ble feil mtp at krim er så utbredt og dermed kan betegnes som A4 (hva enn det egentlig er). Det blir å gå utenfor A4 for meg da! TS Anonymkode: 56ba6...d8e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #15 Skrevet 4. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville gått litt utenom alle disse kjente jeg da og gått til nærmeste handel og spurt etter råd utenom dette. Hva liker du ellers å lese om? Anonymkode: bd374...f00 Nja, selger ikke bokhandler ofte det som er bestselgere og ergo generiske krim og spenningshistorier som ikke nødvendigvis er spesielt bra? Jeg spør jo dere på KG! ER så mange som leser her. Regner med dere har minst like mange råd å komme med som 20-åringen som står på den lokale Norli. Hun er bare EN mens dere er en skokk! Jeg vil også gå utenom de kjente derfor jeg skrev at det var den typen jeg kjente om men at jeg heller ville ha kremen. Jeg har bæsja på leggen med HIet mitt da, siden folk flesk i tråden synes det var vanskelig å bare dele hvilken krim de synes er best her i verden. TS Anonymkode: 56ba6...d8e
Invicta Skrevet 4. oktober 2017 #16 Skrevet 4. oktober 2017 Olive tok en øks - Minette Walters Hypnotisøren - Lars Kepler De gales øy - Dennis Lehane «Døden ved vann» (ev. «En femte årstid») - Torkil Damhaug Elizabeth er borte - Emma Healey
Kylling Skrevet 4. oktober 2017 #19 Skrevet 4. oktober 2017 Jussi Adler Olsen og Jørn Lier Horst. Lars Kepler er også bra. 2
Pissmaur Skrevet 4. oktober 2017 #20 Skrevet 4. oktober 2017 Som flere her sier, Lars Kepler, spesielt hypnotisøren. Den leste jeg på én dag fordi den var så spennende. Trodde heller ikke jeg likte krim, før jeg leste den. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå