Gå til innhold

Dinhelsemat.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd maten derfra? Funker disse slankepakkene? Evt etter hvor lang tid? 

Anonymkode: 9eff5...857

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slanking er big business. Mange lever godt av folks uvitenhet, utålmodighet og usikkerhet. 

Hvis du vil ned i vekt, må du spise mindre (og/eller bevege deg mer (kaloriunderskudd), men det aller meste for de aller fleste skjer gjennom å spise mindre), gjøre det på ordentlig, og konsekvent, og lenge. Det er ikke vanskelig å komme opp med en måltids- og treningsplan som gir et kaloriunderskudd hvis man følger den. Utfordringen er å følge planen, på ordentlig, konsekvent, og lenge. 

Det at du kaller det "slankepakker", lurer på om de "fungerer" og på hvor lang tid det tar før de fungerer(?), tilsier at du trenger å sette deg inn i hvordan kroppsvekt reguleres, og tenke igjennom hvordan DU kan spise mindre og bevege deg mer - på ordentlig, konsekvent, og lenge.

Om maten smaker bra og om det er et praktisk alternativ for en som ikke kan/liker å lage mat, og om det dermed er verdt pengene, er en helt annen vurdering.

• 2 år senere...
Skrevet

Fant denne tråden da jeg lette etter andres erfaring med dette.. Kjenner flere som har testet dette og sier at det funker helt bankers om man følger planen og spiser akkurat de måltidene man mottar og ikke noe annet.. Et par damer jeg kjenner gikk ned 5-6 kg på et par uker på dette. De sier det var lettere å ta gode valg og holde seg unna uvaner etterpå; mindre karbohydrater osv, og at de fikk masse energi av en slik "detox".

Jeg er ikke akkurat overvektig, men har nok ca 8 kg for mye som jeg mistrives med. Så i dag mottok jeg kassa med mine måltider, og har spist min første frokost. Ser på det som et lite eksperiment... spent på evt sultfølelse, jeg spiser vanligvis ganske mye. Men all maten er jo glutenfri, lite karbo, og er sunt sammensatt, så det er jo en enkel løsning for å miste noen kg på kort tid. Håper også jeg vil kjenne på overskudd av dette..

Som pringle sier, så er det selvsagt kcal inn og beveglse som gjelder for å regulere vekt. Selv har jeg hatt en skade som har hindret meg fra trening ganske lenge, og i tillegg har jeg vært litt lite streng med kosten en stund, så en slik lettvint løsning virker besnærende og forlokkende  for meg. Kan rapportere tilbake om et par uker ;)

Anonymkode: e8b18...787

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan rapportere tilbake om et par uker ;)

Nysgjerrig på hva pakken inneholder jeg. Hva spiser du? Er det «vanlig» mat du selv kunne kjøpt og laget? Er det delt inn i mengde du skal spise til hvert måltid? 
lykke til uansett 😉

Anonymkode: d44f6...e50

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nysgjerrig på hva pakken inneholder jeg. Hva spiser du? Er det «vanlig» mat du selv kunne kjøpt og laget? Er det delt inn i mengde du skal spise til hvert måltid? 
lykke til uansett 😉

Anonymkode: d44f6...e50

Tusen takk! :)

Jeg var nysgjerrig selv, og er så langt positivt overrasket.. Alt leveres fryst, og det kommer i ferdige pakker til hvert måltid. det er 7 små brød (lavkarbo,mye fiber)  i pakka- et brød holder til 10-12 skiver. Så det blir nok ganske ensidig over et par uker, men skal klare det. Så til frokost, lunsj og kvelds er det skiver (2+2+1), med pålegg man selv velger (må ha lavt innhold av karbohydrater, men kan være kjøttpålegg, egg, spekeskinke, gulost mm). Så er det med et mellommåltid hver dag (muffins, smoothie, rekecoctail, krem med bær etc), og selvsagt middagspakker som man kan varme i micro. Det er fisk, kylling, karbonade etc med grønnsaker og saus, jegergryte etc. 

Dvs 5 måltider om dagen. Jeg var mest spent på om jeg ville daue av sult, for jeg spiser mer enn de fleste jeg kjenner og får fort hodepine av sult. Men i dag har jeg altså knapt vært sulten!! Helt utrolig. Men tror det er fordi at blodsukkeret ikke svinger like mye uten mye carbs. 

Det eneste man kan spise utenom måltidsplanen er agurk og bladsalat om man er sulten. ellers te, kaffe, vann, farris, pepis max. 

Men vil tro at kroppen min blir sliten når jeg kommer i ketose etter en stund. Men tror det er verdt det! Kunne sikkert laget mye av dette selv, men den selvdisiplinen har ikke jeg.. Synes det er ufattelig lettvint at alt er laget opp for meg :) Og brødet hadde jeg aldri giddet bake.

det er bare 1100 kcal per dag i denne pakka, men de har mange andre pakker med ulike mengder kcal. Også noen pakker med vanlig mengde kcal bare at maten er sunn, altså både for slanking og sunt vanlig kosthold..

Anonymkode: e8b18...787

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...