Gå til innhold

Er dette dumpegrunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du møter noen du liker godt og vedkommende jobber fullt og studerer deltid og vedkommende ikke greier en eksamen på siste forsøk  (høy strykprosent) og da kanskje må droppe ut av studiet eller bytte kull.. Tenker du da personen er håpløs og mindre attraktiv enn før? 

Anonymkode: 6c9a1...196

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hvis årsaken er jobb som gir begrenset tid til å lese så er ikke det dumpegrunn for meg, så lenge innsatsen har vært der. Om årsaken til stryk er fest, fyll og tull så er det noe helt annet. Mener også at personen ikke bør droppe studiet, men heller se hva vedkommende kan gjøre for å klare å fullføre. Kanskje må man jobbe mindre i en periode? Finne noen som kan hjelpe med å forstå faget, privatlærer feks? Det er alltid mulig å løse hvis man faktisk ønsker det.

Anonymkode: 31e1d...c18

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, syns det er smålig å dumpe på det grunnlaget. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Hvis årsaken er jobb som gir begrenset tid til å lese så er ikke det dumpegrunn for meg, så lenge innsatsen har vært der. Om årsaken til stryk er fest, fyll og tull så er det noe helt annet. Mener også at personen ikke bør droppe studiet, men heller se hva vedkommende kan gjøre for å klare å fullføre. Kanskje må man jobbe mindre i en periode? Finne noen som kan hjelpe med å forstå faget, privatlærer feks? Det er alltid mulig å løse hvis man faktisk ønsker det.

Anonymkode: 31e1d...c18

Personen er da meg. Er mamma i tillegg og fester ikke så mye. Har bare stoppet litt opp i det siste. Har ikke hatt ferie eller fri på godt over 1 år og nå har liksom prestasjonen min stoppet litt opp. Har søkt et siste forsøk. Rett før 2 forsøk fikk jeg tlf om et dødsfall..3 forsøk var en uke etterpå. Dette har vært en dårlig periode. 

Skrevet

Nei kunne aldri falt meg inn. Skole/utdanning sier ikke så mye om faktorene som teller i forhold - godhet, kjærlighet osv. Skoleprestesjoner eller hvor godt man klarer å pugge noe har nada å si

Anonymkode: 9a123...4dd

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personen er da meg. Er mamma i tillegg og fester ikke så mye. Har bare stoppet litt opp i det siste. Har ikke hatt ferie eller fri på godt over 1 år og nå har liksom prestasjonen min stoppet litt opp. Har søkt et siste forsøk. Rett før 2 forsøk fikk jeg tlf om et dødsfall..3 forsøk var en uke etterpå. Dette har vært en dårlig periode. 

Shit happens. Bare å reise seg opp igjen og stå på når man er klar for det. 

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skole/utdanning sier ikke så mye om faktorene som teller i forhold - godhet, kjærlighet osv. Skoleprestesjoner eller hvor godt man klarer å pugge noe har nada å si

Anonymkode: 9a123...4dd

Noe kan nok læres via det og. Å være sammen med folk uten utdanning overhodet kan være fryktelig slitsomt - altså man har ingenting å prate om. 

Anonymkode: 98893...5d6

Skrevet

Nei, tenker det er kjedelig for den personen men ser ikke på den på noe annen måte eller dårligere fordet. 

Anonymkode: 6b4dc...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...