Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobben min er på vei til konkurs. Er avhengig av inntekten min. Å få seg ny jobb er ikke lett. Jeg er helt knust og sover ikke om nettene pga dette. Å gå ned i lønn på dagpenger er ikke lett. Ville dere gått til lege her og mulig sykemelding? Det er helsen som svikter helt her, og jeg har diverse plager ellers så det er ikke en falsk sykemelding. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Leve på 10-12000 kr mnd går jo ikke.

Anonymkode: 1f117...3d1

Skrevet

Høres ut som en "falsk" sykemelding ut fra det du beskriver. Det hjelper jo ikke å sykemelde seg fordi jobben går konkurs?

Skrevet

Hvis du er syk, blir du sykmeldt, uavhengig av om bedriften går konkurs. Slik du beskriver det, virker det som om du kan leve med plagene, så lenge du ikke får ned i inntekt. Det virker som om du ille har helt ærlige tanker om sykemeldingen, når du spør her om det er greit, samtidig som du hele veien fokuserer på penger. 

Anonymkode: 53d62...18f

Skrevet

Det første jeg ville gjøre var å få en skikelig oversikt over hvilke økonomiske rammer du kommer til å ha videre.

Går bedriften konkurs så vil du vel ha lønn i oppsigelsestiden, finn ut hvor lang den er.

Finn ut hvor mye penger du vil få etterpå og begynn å gjøre noe for å få deg ny jobb. 

Om jeg skjønner problemstillingen din rett så vil du bli sykemeldt fordi du er bekymret for å miste jobben? Det virker jo litt som en ond sirkel, jeg kan ikke skjønne at det skal være en god idé - hvor går du egentlig videre derfra? 

Skrevet

Alle er avhengig av inntekten sin, og når den blir redusert så må du tilpasse deg som alle andre. 

Man blir ikke sykemeldt kun fordi ting ikke er lett. 

Skrevet

Nei jeg ønsker ikke jukse eller noe. Det er bare veldig tungt å vite vi ikke får lønn fra november av. Kassen var tom. Så da får man panikk. Tjener ikke mye fra før i lavlønnet yrke innen helse og omsorg. 

Skrevet

Legen sykemelder deg om du faktisk er syk. Men om problemet her ikke er at du er syk, men at du står i fare for å miste jobben, så vil jo ikke en sykemelding løse problemet ditt på noen som helst måte. 

Anonymkode: a1c15...026

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg ønsker ikke jukse eller noe. Det er bare veldig tungt å vite vi ikke får lønn fra november av. Kassen var tom. Så da får man panikk. Tjener ikke mye fra før i lavlønnet yrke innen helse og omsorg. 

Hva skal du gjøre når sykemeldingen er over? Det er vel ikke akkurat noen luksus å leve på sykepenger heller? 

Gjør det du kan for å få deg jobb. Går du på veggen, så gjør du det. Den tid den sorg. 

Skrevet
58 minutter siden, penny_ skrev:

Alle er avhengig av inntekten sin, og når den blir redusert så må du tilpasse deg som alle andre. 

Man blir ikke sykemeldt kun fordi ting ikke er lett. 

Mange gjorde det under oljenedturen. Moralsk riktig er det ikke, men det lønner seg økonomisk å bli sykmeldt rett før arbeidsplassen går konk, for da beyaler NAV full lønn i ett år til deg (ettervarbeidsgiverperioden).

Anonymkode: 0359e...673

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...