Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Katrine..
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 3 mnd. Han har en datter fra før som han har delt omsorg for - hun er 12 år. Han vil at jeg skal flytte inn til dem nå, og at vi skal begynne å se oss om etter en større leilighet og kjøpe sammen så snart som mulig.

Jeg synes 3 mnd. er litt for kort tid. Det føles veldig riktig, men jeg vil være mer sikker, spesielt siden det er barn inne i bilde. Allikevel er det mange fordeler med å flytte sammen, og nå bor vi ganske langt fra hverandre, og det hindrer at vi får se hverandre så ofte.

Hvor lenge "burde" man ha vært sammen med noen før man flytter inn sammen?

Er alder en faktor som spiller inn?

Ville du flyttet inn sammen med kjæresten etter bare 3 mnd?

Katrine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke flyttet sammen med en kjæreste etter bare tre mnd. Jeg synes man skal kjenne hverandre litt bedre enn som så. Å være hyperforelsket (som man gjerne er de første mnd) gjør en ikke akkurat fornuftig i vurderingen av hvor seriøst forholdet er. Vi flyttet sammen etter 10 mnd.

Din kjæreste har barn skriver du, da ville jeg vært enda mer skeptisk til å flytte inn så tidlig. Jeg synes jenta bør få bli mer kjent med deg og av hensyn til henne bør jo forholdet vært noenlunde stabilt, ikke så fint for henne om du flytter inn og så ut igjen etter bare ett år. Og jeg er forbauset over at faren er så villig til å finne et helt nytt sted til dere alle tre etter bare 3 mnd.

Gjest Vindelspev
Skrevet

Det er "greit" å flytte sammen når man føler det er riktig.

Personlig ventet jeg selv om det var fristende, for min egen skyld. Man har ikke vondt av å vente. Spesielt ikke når det er et barn inne i bildet.

Dere kjenner nok på dere når det føles bra;)

Gjest Embla s
Skrevet

for meg ville barn helt klart spilt inn! Både med tanke på barna og på meg selv! Litt mer som står på spill med barn i bildet...

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det finnes ikke noe fasitsvar, men hvis du føler for å vente så bør du vente.

Skrevet

Føler du at det er tidlig, så er det det!

Sambo og jeg flyttet sammen etter 8 mnd. Vi har hvert vårt barn fra før og det var riktig for oss.

Skrevet

Som andre har sagt - det er riktig når dere føler det er riktig.

Mannen min flyttet mer eller mindre inn hos meg etter 2 uker, men det hadde nok ikke gått så fort hvis han hadde hatt barn han hadde boende hos seg i perioder.

Gjest Anonymous
Skrevet

hm... den beste måten å bli ordentlig kjent med noen, på godt og vondt, er å bo sammen :) Jeg er slik(var, nå er jeg gift) at har jeg lyst og det føles riktig så flytter vi sammen.... da ser man jo fort om det funker eller ikke...og når det funker så er det jo ganske fantastisk også da! Mannen min har et barn fra før som var der hver onsdag og annenhver helg. Likevel flytta vi sammen etter 4 uker. Og det gikk jo veldig bra!

men å kjøpe leilighet/hus sammen... da ville jeg prøvd å leve sammen en god stund først, så man ser om man kan samarbeide om økonomi og slikt, og om forholdet ser ut til å holde...

nåja... vi kjøpte hus etter bare noen måneder vi da...men det KUNNE jo blitt problemer. Hvis feks mannen min ikke var flink å betale husleie/lån og bare rota og vasa med pengene....

bla bla bla...skravla mi går. Gjør det du føler er rett du.

Skrevet

Det finnes ingen fasitsvar for dette, og du må til slutt uansett bare gjøre det du syns er riktig.

Personlig syns jeg det er litt i det tidligste laget, med tanke på at det er barn inne bildet. For om det ikke skulle funke mellom deg og denne fyren, er det jo ikke bare dere to det går utover. Man kan selvsagt finne ut at det ikke funker etter mange år, men tre mnd er ikke lang tid....

Skrevet

Å ha en datter på 12 som han har delt omsorg for ... og så ville flytte sammen med en som han har vært sammen med i 3 måneder ... det høres ut som en far som setter sine egne behov først.

Personlig synes jeg det er alt for tidlig.

Jeg forstå godt at voksne mennesker ønsker å være sammen - men så lenge det er barn inn i bildet er det ikke like enkelt - da er det faktisk ikke bare dere to det er snakk om. Det kan veldig fort skade forholdet hans til datteren .. og ikke minst din mulighet til å få et godt forhold til henne.

Jeg synes det er riktig å ta tingene litt rolig - og spesielt siden du tydeligvis også synes det er i tidligste laget.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg og sambo var sammen ca 2,5 mnd før jeg og sønnen min flyttet inn. Vi har aldri fått noe problemer med det. Han har 2 jenter fra før som har vært her en gang(pga moren) etter at vi flyttet sammen.. Alt dette har gått kjempebra for oss.

Tror ikke det hadde blitt det samme hvis vi skulle ventet med og flytte sammen til "tiden var rett..".

Skrevet

Siden du synes det er for tidlig så er det det. Selv ville jeg ikke hatt noen betenkligheter, med å flytte inn, men jeg ville ikke gått inn for å kjøpe en leilighet sammen før etter noen uker/mnd sammen.

Vi er alle forskjellige, dere må gjøre det som er riktig for dere.

Jeg tenker som så at han kjenner dattera si, og han kjenner deg og seg selv. Han ville neppe invitert deg til å bo hos dem om han ikke hadde troen på dere.

Selv flytta jeg inn hos mannen min i løpet av den første uka, men jeg beholdt leiligheten min et par uker, slik at jeg hadde noe i bakhånd :wink:

Skrevet

min mann og jeg flytta sammen etter 2uker.. men det var ingen unger i bildet. Vist du kjenner datra hans og ho ikke ser på deg som det store sygge stemoren fra helvete, ser jeg ikke noe galt i å flytte sammen når DERE BEGGE ER KLARE FOR DET!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du er skeptisk så flytter du ikke sammen med han alt nå men venter og ser det hele litt an.

Ordet "normalt" blir vanskelig å forholde seg til, og jeg har flyttet sammen, for noen år sia, etter bare ca par dager... så jeg vet ikke helt hva jeg skal si og mene om dette...

Forholdet tok slutt, men ville vel tatt slutt selv om vi hadde ventet ett år eller to med å flytte sammen...

Stol på magefølelsen din. Det skader ikke å vente i alle fall.

Skrevet

Som de andre sier her er det ikke noen fasitsvar, så dere får flytte sammen når det føles helt riktig.

Selv flytta jeg sammen med mannen min etter 3 mnd - for 9 år siden :wink:

Skrevet

går vel bra etter 3 mnd hvis det føles riktig.

men jeg ville nok ventet noe lengre

Skrevet

Heisann.

Jeg flytta sammen med typen etter 1,5 mnd-det funker helt fint.Jeg synes det er litt aldersrelatert også,fordi når men er yngre prøver men seg fram.Mens når men blir litt eldre da vet man mer hva man vil ha med engang. :)

Uansett vet du best sjøl.

Men hadde også lyst å fortelle om et vennepar av meg som giftet seg etter 9 mndr. De er gift på 6 året og har det kjempebra. :)

Så alt kan gå.

Hilsen meg.

Skrevet

Han er ikke ute etter noen å dele forpliktelsene med barnet med, da? Sikkert trygt for en mann å ha en dame å ty til når puberteten nærmer seg... Jeg ville ha ventet, nettopp av hensyn til jenta som sikkert kommer til å knytte seg til deg. Jeg har vært sammen med to menn med barn, og begge har at vi skulle villet at vi skulle introdusere oss og ungene våre for hverandres unger lenge før jeg var klar for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...