Gå til innhold

Selge rekkehusbolig, samtidig som helt lik bolig ligger ute for salg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei allvitende dere!

Vi har kjøpt oss ny bolig (hurra!) og skal dermed selge rekkehuset vårt. Før vi kom så langt kom det selvfølgelig en "identisk" leilighet i samme borettslag for salg.. Typisk! Den leiligheten ble dessverre ikke solgt etter første visning og har satt opp en visning. Vår  plan er å legge ut noen dager før visningen på den andre leiligheten, dette var planen uavhengig av den andre leiligheten.

Vår leilighet har et ekstra soverom og et gjestetoalett som den andre leiligheten ikke har. Vår leilighet er mer tiltalende i lyse farger . Utover det er leilighetene like.

Så til det store spørsmålet.. Bør vi legge ut vår på Finn.no noen dager FØR deres visning og ta opp kampen? Eller bør vi vente  noen uker og satse på at den andre er solgt slik at det ikke blir konkurranse om de samme interessentene?

Innspill anyone?

Anonymkode: 9c6c2...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere VIL jo ha konkurranse om de samme interessentene. De som er interessert i den andre er jo mest sannsynlig også interessert i deres. Så jeg ville gått for å legge ut så fort som mulig. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Om deres bolig er litt bedre så ville jeg hatt den ute for salg i samme periode og litt før som konkurrenten.  Har vært undersøkelser på det og en måte få økt salg på er nettopp å sette opp en konkurrent som er nesten identisk, men litt dårligere. 

Endret av HeiDeterMeg2
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor skriver du leilighet når det står rekkehus i overskriften?:klo:

Anonymkode: 20793...fad

Skrevet

Legg den ut før visningen på den andre.

Hvis jeg hadde kjøpt den styggeste og det hadde dukket opp en mye finere like etter, så ville jeg blitt litt snurt :laugh:

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du leilighet når det står rekkehus i overskriften?:klo:

Anonymkode: 20793...fad

Et rekkehus består av flere leiligheter :)

Skrevet

Legg den ut slik at de som er interessert kan se begge og sammenligne. I mitt nabolag har det vært lagt ut 5-6 stk i den siste tiden og det er -stor- forskjell på hvor fine de er inni. De "styggeste" (oppussing) har ikke blitt solgt, mens de fineste var det rift om. Dere har i tillegg et ekstra soverom og bad, noe som er et stort pluss. Så spørs det hvor stor prisforskjell de legges ut med....

Anonymkode: d941f...7b2

Skrevet

Jeg kjøpte rekkehuset med ekstra gjestetoalett til tross for at det lå flere ute på samme tid👍 Ekstra soverom hadde også trukket opp- så bare å legge ut! 

Anonymkode: 3d5e4...515

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...