AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg har hatt en aktiv dag, forbrent 1148 kalorier. Har spist ca 1700 kalorier, Lifesum mener jeg har 908 kalorier igjen før jeg er i mål. Dvs jeg burde spise 2600 kalorier idag? Er ikke det mye? Blir så usikker. Er god og mett forresten Anonymkode: 4495f...de0
Leilaaa Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Hehe, skjønner frustrasjonen din. Tenker at appen mener du kan unne deg de kcal du har forbrent. Hvis du skjønner hva jeg mener? Man kan du tillate seg litt ekstra dersom man trener/forbrenner kcal. Dersom du ikke er sulten bør du ikke tenke på det. Spis til du er mett, ikke overspis:) 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 Det er ikke nødvendigvis mye om du har hatt aktiv dag. Men det kommer litt an på hva du eventuelt har lagt inn som mål, og hvilken diett du er på. Jeg skal ha 1740kcal på en inaktiv dag, og om jeg kun legger inn din aktivitet og ikke noe mat, så økes anbefalt inntak til 2921 kcal. Anonymkode: a4e2b...11d 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 Legger ikke bare Lifesum alle kalorier du forbrenner til den totale mengden av hva du kan spise i løpet av en dag? F.eks er min Lifesum innstilt på 1500 kalorier om dagen, og hvis jeg forbrenner 500, så sier den at jeg kan spise 2000 kalorier. Det betyr jo ikke at du må spise disse kaloriene når du ikke er sulten. Har du forresten forbrent alle kaloriene du nevner på ren trening, eller er dette det du har forbrent på å bare "eksistere" i tillegg? Jeg spør siden f.eks pulsklokker forteller hvor mye du har forbrent i løpet av en dag inkludert det å holde en menneskekropp i gang. Lifesum tar høyde for at du forbrenner de vanlige kaloriene alle mennesker forbrenner, så du skal kun legge inn kalorier fra ren trening. Anonymkode: 434b7...0b9 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #5 Skrevet 6. oktober 2017 På 3.10.2017 den 21.34, AnonymBruker skrev: Legger ikke bare Lifesum alle kalorier du forbrenner til den totale mengden av hva du kan spise i løpet av en dag? F.eks er min Lifesum innstilt på 1500 kalorier om dagen, og hvis jeg forbrenner 500, så sier den at jeg kan spise 2000 kalorier. Det betyr jo ikke at du må spise disse kaloriene når du ikke er sulten. Har du forresten forbrent alle kaloriene du nevner på ren trening, eller er dette det du har forbrent på å bare "eksistere" i tillegg? Jeg spør siden f.eks pulsklokker forteller hvor mye du har forbrent i løpet av en dag inkludert det å holde en menneskekropp i gang. Lifesum tar høyde for at du forbrenner de vanlige kaloriene alle mennesker forbrenner, så du skal kun legge inn kalorier fra ren trening. Anonymkode: 434b7...0b9 Hei 😊 jeg har appen helse på min iPhone som er lagt inn i Lifesum. Det er den som er grunnlaget for hva jeg har forbrent i Lifesum. I går lå jeg litt under i kalorier, men sparer litt til helga på den måten 😉 Min Lifesum er og på 1500 kalorier daglig forresten. Ts Anonymkode: 4495f...de0
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #6 Skrevet 7. oktober 2017 Det spørs jo helt hva som er målet ditt... Hvis du vil ned i vekt så bør du ikke spise noe særlig mer nei Har du forbrent disse 1148 kcal på trening eller vanlig mosjon/anbefalt aktivitet pr dag? Er du kvinne så er fort 2600 kcal litt mye med mindre du har et stort mål om å bygge masse muskler og trener sykt mye Anonymkode: d9fde...c44 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #7 Skrevet 9. oktober 2017 På 7.10.2017 den 23.16, AnonymBruker skrev: Det spørs jo helt hva som er målet ditt... Hvis du vil ned i vekt så bør du ikke spise noe særlig mer nei Har du forbrent disse 1148 kcal på trening eller vanlig mosjon/anbefalt aktivitet pr dag? Er du kvinne så er fort 2600 kcal litt mye med mindre du har et stort mål om å bygge masse muskler og trener sykt mye Anonymkode: d9fde...c44 Har mål om å gå ned i vekt ja 😉 Er kvinne, og de forbrente kaloriene er forbrent på aktivitet som gange til og fra jobb, på jobb og på fritiden. Anbefaler du at jeg ligger på 1500 daglig uansett? Takk for svar 😊 ts Anonymkode: 4495f...de0
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #8 Skrevet 9. oktober 2017 Jeg tror ikke det er sånn at "kalorier forbrent" kommer i tillegg til det du forbrenner med å bare være i live, altså basalforbrenningen din. Når jeg forbrenner 700 kcal ila en treningsøkt så betyr det ikke at jeg må spise 700 kcal for å gå i null. for jeg hadde forbrent kalorier uansett om jeg ikke hadde trent, om du skjønner. Jeg hadde forbrent 100-200 kcal på husarbeid, kontorarbeid, rusleturer, whatever. Jeg holder selv på å gå ned i vekt, og teller ikke treningskaloriene i det hele tatt. De er bare et bonus. Spiser 1600 kcal til dagen uansett. Om du spiser 2600 kcal fordi du er litt i aktivitet så vil du garantert ikke gå ned i vekt. Det er ca det mannen min på 90 kg trenger daglig for å opprettholde vekten. Anonymkode: 53c94...df9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #9 Skrevet 9. oktober 2017 Er vel slik regnskapet er: Innaktiv: 1500 kalorier (dette er minimum av hva kroppen må ha for å fungere) Aktivitet: 500 kalorier (effekt av trening) Bør spise: 2000 kalorier Anonymkode: abc88...c9d
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #10 Skrevet 9. oktober 2017 Det er lite sannsynlig at du har forbrent 1100 kcal ekstra på trening i løpet av dagen. Hvis dette er basert på f.eks fitbit så overvurderer den ofte. Det jeg pleier å gjøre er hvis la oss si jeg vanligvis har 1800 kcal i budsjettet, så legger jeg til mellom 200-400 utifra hvor mye og hardt jeg har trent. Selv om fitbiten min sier at jeg har forbrent opptil 1000 ekstra. Anonymkode: 9d5f2...777
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #11 Skrevet 10. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er lite sannsynlig at du har forbrent 1100 kcal ekstra på trening i løpet av dagen. Hvis dette er basert på f.eks fitbit så overvurderer den ofte. Det jeg pleier å gjøre er hvis la oss si jeg vanligvis har 1800 kcal i budsjettet, så legger jeg til mellom 200-400 utifra hvor mye og hardt jeg har trent. Selv om fitbiten min sier at jeg har forbrent opptil 1000 ekstra. Anonymkode: 9d5f2...777 Fitbit’n tar vel med all energi man bruker for å leve også? En vanlig treningsøkt er jo 2-600 kalorier for en normalvektig. Anonymkode: abc88...c9d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #12 Skrevet 10. oktober 2017 Takk for alle svar 😊 Den dagen hadde jeg gått ca to mil, registrerer skritt på appen helse som legges inn automatisk i Lifesum. Er enig i refleksjonene her, prøver holde meg på 1500-1600, men med mye aktivitet skriker kroppen etter mer 😄 ts Anonymkode: 4495f...de0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #13 Skrevet 10. oktober 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svar 😊 Den dagen hadde jeg gått ca to mil, registrerer skritt på appen helse som legges inn automatisk i Lifesum. Er enig i refleksjonene her, prøver holde meg på 1500-1600, men med mye aktivitet skriker kroppen etter mer 😄 ts Anonymkode: 4495f...de0 Jepp det kan stemme at du forbrant så mye av å gå. Jeg går mye i fjellet og da forsvinner fort 3-5000 kalorier på en dag og kroppen skriker etter mat i flere dager etterpå. Anonymkode: abc88...c9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå