Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Beste gulv på barnerom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger innspill til når dette skal diskuteres med samboer!  

Om rommet: Det vil ikke være varmekabler eller varmefolie i gulvet. Rommet ligger i 1. etasje over en kald kjeller, så det er et poeng med et gulv som gjør det lunere hvis mulig. Rommet er ca 10 kvm. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke belegg? Synes belegg er undervurdert, det finnes så mye fint nå for tiden.

Skrevet

Vi har belegg med et billig IKEA teppe midt på. Ubeskrivelig praktisk. Men skal du ha varmefølelsen er det ingenting som slår gammeldagse furugulv.

Anonymkode: 0fdd0...259

Skrevet

Gjerne belegg for min del, så lenge det er bra? Hvilke belegg vil du anbefale? Jeg er ganske blank..

Furugulv er kjempefint! Men ser for meg at det hadde blitt ganske kaldt egentlig, er ikke det gjerne sånn at det blir litt mellomrom mellom bordene? I så fall måtte vi hatt noe som isolerte GODT under. 

Skrevet

Selve furubordene er jo deilig å gå på barfot, belegg kjennes mye kaldere. Jeg tipper i dag legger man en form for plast eller samme tjukke papirrull under som man har under parkett for å jevne ut gulvet. Det kan sikkert noen andre svare på; anbefaler ellers byggebolig.no.

Anonymkode: 0fdd0...259

Skrevet

Laminat, tåler mye.

Anonymkode: 2e2c8...7c9

Skrevet
På 3.10.2017 den 20.44, Mazarini skrev:

Jeg trenger innspill til når dette skal diskuteres med samboer!  

Om rommet: Det vil ikke være varmekabler eller varmefolie i gulvet. Rommet ligger i 1. etasje over en kald kjeller, så det er et poeng med et gulv som gjør det lunere hvis mulig. Rommet er ca 10 kvm. 

Kork. Det isolerer svært bra mot kulde :)

Anonymkode: a18bc...74a

• Liker 1
Skrevet

" I serien Authentica finner vi både tre- og steinutseende for å imøtekomme ulik smak. Tredekorene spenner seg fra klassisk til det mer rustikke utseende i flere fargevariasjoner, og steindekorer med en unik naturtro overflate. I en kombinasjon med imponerende realistiske dekorer og sofistikerte pregede overflater, er Authentica med på å heve et hvert interiør. Kork gir deg et overlegent gulv med høy gangkomfort, meget god støyreduksjon og varmeisolasjon, støtmotstand og ikke minst et vakkert og holdbart gulv i mange år fremover. "http://www.byggmakker.no/produkter/gulv/andre-gulvtyper/kork-authentica-europ-natural-oak

Flere her: http://www.byggmakker.no/produkter/gulv/andre-gulvtyper?gclid=EAIaIQobChMIw-G0o4Ld1gIVDIGyCh2vvwoqEAAYAyAAEgJY0vD_BwE

Anonymkode: a18bc...74a

• Liker 1
Skrevet

Kork! 😊

• Liker 1
Skrevet

Uansett hva dere velger, tenk på at det skal være lett å rengjøre. Barn får spysyke minst en gang i løpet av barndommen, ofte flere. Furubord med sprekker mellom eller heldekkende teppegulv er derfor ikke så smart.

For å få gulvet lunere er løse tepper veldig fine. De bør ikke være for store, men slik at de enkelt kan tas ut og bankes (for å unngå støv). Hvis uhellet er ute kan de i verste fall kastes.

Anonymkode: d6d71...85f

• Hjerte 1
Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor dere avviser gulvvarme? Det finnes rimelig gulvvarme som man kan legge selv og kople på stikkontakt, under laminat. 

Anonymkode: 199fd...ad5

Skrevet

Tenk på rengjøring, som vedkommende over poengterer, men tenk også på varme. Om dere virkelig ikke ønsker å slenge ned noe varme i gulvet når dere først er i gang så bruk heller pengene på isolasjon og velg et billig belegg oppå. Komfort er ikke i finishen, det er i at gulvet føles ok å være på vinteren gjennom.

var det meg vikle jeg ikke vurdert å ta opp et gulv uten å legge varme. Det er trolig billigere og enklere enn du tror.

Anonymkode: cc04f...35f

Skrevet

Linoleumsfliser er en mulighet. Disse er relativt dyre, da, kostet vel ca 550 per kvm sist jeg undersøkte.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger :) 

For å være helt ærlig så tenker jeg at det hadde vært veldig deilig for ungene med gulvvarme på soverommene. Men så kom vi liksom frem til at en godt (eller flere) tepper ville gjøre en god nok jobb.

Vi har nemlig forstått det sånn at man helst ikke bør ha tepper/matter på gulv med varme i. Dette etter at vi har lagt varme (varmefolie) i stua, og fikk beskjed om det fra firmaet som gjorde det. Og den muligheten har vi lyst å ha på barnerommet. Mulig dette ikke stemmer i forhold til alle gulvvarmeløsninger?

Vi har altså hatt en runde der det ble lagt gulvvarme i stue og kjøkken, og bestemte oss for at vi ikke prioriterte å ta barnerommene i den runden (vi har to barnerom, og ville i så fall tatt begge to samtidig for ikke å gjøre det helt urettferdig, noe som hadde først til at måtte tatt opp gulvet på den ene rommet hvor det allerede ligger parkett).

Vi har fått anbefalt kork fra flere hold, både som underlag og som gulv! Vi vurderer et som jeg ikke husker navnet på nå, men som er kvadratiske plater som legges ned med en slags klikk-løsning. De er bygd opp av kork - annet materiale- kork - og annet materiale på topp. 

Skrevet

Marmoleum, het de jeg tenker på! De som du foreslår, T-rex 😀

Annonse
Gjest making.a.mess
Skrevet
På 6.10.2017 den 22.39, Mazarini skrev:

Gjerne belegg for min del, så lenge det er bra? Hvilke belegg vil du anbefale? Jeg er ganske blank..

Furugulv er kjempefint! Men ser for meg at det hadde blitt ganske kaldt egentlig, er ikke det gjerne sånn at det blir litt mellomrom mellom bordene? I så fall måtte vi hatt noe som isolerte GODT under. 

Det blir mellomrom mellom bordene. Der kan man også få flis etterhvert. Dessuten skal heltregulv behandles en gang i året. Gidder du å ta alt ut av rommet for å gjøre det? Det er også dyrt og mye jobb. Belegg er enkelt og det er mange veldig fine på markedet. Vet ikke hvor du bor men teppabo i oslo har greit utvalg

Gjest making.a.mess
Skrevet

Furu er også et mykt tre, så lett å få merker. Søler barna noe så får du ikke opp det som er i sprekkene. Gulvet kan også bli skjoldete om du søler. Men det er pent da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...