Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe på sykehus, sykehjem og med PU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er nysgjerrig på hvilke erfaringer folk har rundt dette, da jeg kunne tenke meg å jobbe innenfor helse. Vurderer å søke vernepleie og sykepleie neste år. 

Vet at det er mange forskjellige avdelinger, forskjell fra sykehus til sykehus, osv. Men jeg ønsker å høre om DIN erfaring, hvor du jobbet og hva dine arbeidsoppgaver var. Hva var positivt, og hva var du misfornøyd med? :) 

Anonymkode: a6793...32b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som sykepleier ved en barneavdeling, har vært her i 15 år, og stortrives med dette. Det er en plass jeg ser for meg at jeg blir her til jeg går av med pensjon. Mye av grunnen er pasientgruppen og kolleger bla. Vanlige oppgaver: observasjoner, gi medisiner, utføre planlagte prosedyrer, en del telefoner. Alt er positivt, og selv om det å jobbe turnus tar på, men har du en jobb der du stortrives, så klarer du det for det. 

Skrevet

Jeg studerer til å bli sykepleier, men jobber i PU-boliger. Jeg trives absolutt i jobben min og elsker at jeg kan bli såpass kjent med brukerne og de pårørende, men jeg kjenner at dagen ofte blir litt lang og at det er litt vanskelig å finne på noe. Dessuten er jeg mer glad i den fysiske delen av mennesker enn den psykiske(?? haha). Det er en veldig grei jobb hvor man blir veldig godt kjent med de ansatte, brukerne og de pårørende, og det faktum at man vanligvis jobber en til en med brukerne gjør at man har veldig mye frihet til å finne på noe gøy. 

Jeg tipper jeg ender opp på et travelt sykehjem eller sykehus når jeg er ferdig med min utdannelse, rett og slett fordi jeg liker å ha noe å gjøre hele tiden, samtidig elsker jeg alt mulig av sårstell og gørr, og det er dessverre for min del litt for lite av det i PU-boliger :) 

(Men jeg har noen venninner som eeeelsker å måtte finne på ting selv, og å kunne være kreative med brukerne, så det at vi har forskjellige preferanser er jo bare tipptopp)

Anonymkode: 74fd0...ccc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...