Gå til innhold

Får ikke følelser for noen lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fått følelser for noen siden sommeren 2012, og jeg synes det virker helt utrolig sånn sett. Jeg har datet og hadde diverse relasjoner til en 30-40 damer de fem årene, men skikkelige følelser har uteblitt. Jeg kunne sikkert vært både gift, hatt samboer, eller kjæreste om jeg ville men jeg kan jo ikke det når følelsene mangler fra min side. Alt jeg ønsker er å finne noen å være lykkelig.

Er det flere som har det slik? Begge kjønn må gjerne svare.

Anonymkode: 3143a...c71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, det er jo synd. Stiller du for høye krav til en partner, kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at når man går på jakt og er desperat etter å få følelser så skjer det ikke. De kommer når du ikke tenker på det. Jeg kunne også hatt kjæreste. Mange og det. Men jeg får for faen meg aldri følelser for en det passer med. 

Anonymkode: bfe87...90a

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fått følelser for noen siden sommeren 2012, og jeg synes det virker helt utrolig sånn sett. Jeg har datet og hadde diverse relasjoner til en 30-40 damer de fem årene, men skikkelige følelser har uteblitt. Jeg kunne sikkert vært både gift, hatt samboer, eller kjæreste om jeg ville men jeg kan jo ikke det når følelsene mangler fra min side. Alt jeg ønsker er å finne noen å være lykkelig.

Wow, 30-40 på 5 år? Jeg sliter med det samme, men vet det skyldes at jeg bare ikke har møtt nok folk til å møte en det klaffer med☺

Anonymkode: 0bf54...ac3

• Liker 1
Gjest Walkingdead
Skrevet

Jeg har ikke vært forelsket på åtte år. Savner det, men regner med det kommer etter hvert :)

Skrevet

Er dette damer du treffer via nett, via venner, begge deler? Hvor mange dater gir du det? Hvordan prøver du å bli kjent med jentene? 

Anonymkode: 0710c...885

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor år gammel er du?

Ja, det er viktig 😉

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg igjen. Tipper du også har nettdatet siden du har truffet såpass mange? 

Tror det har handlet mye om den enorme mengden muligheter som finnes på nettdating. Det tror jeg gjør at man ikke satser, hva om den neste på listen er enda bedre?

Klarte til slutt å få meg kjæreste gjennom nettdating. Tror det er mye fordi han var så tydelig hele veien på at han ønsket å satse på meg. Det ga meg den tryggheten jeg trengte for at følelsene mine kunne utvikle seg. 

Anonymkode: 6ff6f...345

• Liker 1
Skrevet

Det er jo konsekvensen av å treffe 30-40 damer på bare 5 år. Du rekker ikke å bli kjent med noen av dem og treffer nervøse damer som gjør seg til fordi de ikke kjenner deg. De blir like og kjedelige i dine øyne mens egentlig er det ikke det som er greia: det er du har blitt avstumpet. Kvinner er mennesker ikke ting, det tar tid å bli kjent, det tar tid å slappe av med nye personer, det tar tid å være seg selv. Etter det begynner ting å bli interessant. Synd for deg. Backfire for å være rundbrenner. Å fy, å fy så leit..(NOT)

Anonymkode: 96546...c6a

• Liker 5
Skrevet

Har det helt likt, bare at jeg er kvinne. Synes ikke jeg er kresen, men jeg blir bare ikke skikkelig interessert eller betatt i de jeg treffer. Skikkelig kjipt. Har egentlig gitt litt opp, så får vi se om det skjer noe av seg selv. Har det greit som singel da, så det er ikke krise 😉

• Liker 1
Skrevet

Har du fattet interesse for noen som du ikke har datet da? Som er mer "utilgjengelige" på en måte? Ofte trenger man litt spenning og usikkerhet i starten for å vekke følelsene... nettdating/apper fører ikke med seg sånt.

Anonymkode: ae106...942

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo konsekvensen av å treffe 30-40 damer på bare 5 år. Du rekker ikke å bli kjent med noen av dem og treffer nervøse damer som gjør seg til fordi de ikke kjenner deg. De blir like og kjedelige i dine øyne mens egentlig er det ikke det som er greia: det er du har blitt avstumpet. Kvinner er mennesker ikke ting, det tar tid å bli kjent, det tar tid å slappe av med nye personer, det tar tid å være seg selv. Etter det begynner ting å bli interessant. Synd for deg. Backfire for å være rundbrenner. Å fy, å fy så leit..(NOT)

Tipper jeg har vært på enda flere dater de siste årene. Er kvinne. Enig poenget ditt, men unødvendig å gjøre det til en mann-kvinne greie. Det er heller en konsekvens av nettdating. 

Anonymkode: 6ff6f...345

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Mhm. Jeg skulle veldig gjerne likt å vite om du har datet meg TS, for jeg datet i alle fall en kar hvor han ikke klarte å få følelser. Vi hadde det helt supert sammen, og han sa han aldri hadde så bra kjemi med noen, men vi så hverandre sjeldent og jeg klarte heller ikke få de følelsene jeg ville. Men jeg tenkte det var verdt å prøve litt ordentlig, for vi koste oss jo veldig i hverandres selskap. Da jeg foreslo til han at vi kunne bruke et par uker på å ses litt ofte og så se om det oppstod noe, ville han ikke. Han ville nok bare ut og date igjen.

Det har gått 8 måneder, og jeg vet han enda er singel. Hans siste forhold var for 4-5 år siden. 

Anonymkode: 0710c...885

Skrevet

Jeg har vanskelig for å falle for noen via nettdating; det er akkurat som man ser noen gjennom et mer vurderende filter, og jeg synes det er vanskelig å se personen som helhet, og ikke bare potensiell partner. For min del blir jeg mer som en forbruker enn en person i det hele. Det samme kan for så vidt også gjelde på byen. Har du møtt kvinner på andre arenaer? I andre kontekster? Jeg opplever i alle fall at det er lettere å kjenne på tiltrekning når situasjonen ikke legger opp til det. Mennesker jeg møter via jobb, for eksempel, er det lettere å kjenne noe for, særlig fordi man møtes mange ganger uten det presset som dating gir, og man får tid til å danne seg et inntrykk av personen som helhet. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke fått ordentlige følelser for noen siden 2007 før nå i høst. I 2007 opplevde jeg en sinnssyk forelskelse som dessverre forble enveiskjørt. Etter det har det bare vært slik at jeg ser pene jenter, og tenker "hun var pen" og ikke noe mer enn det. Jeg har jo vært i et forhold i mellomtiden, som jeg kanskje ikke burde hoppet inn i pga manglende følelser.

Men nå i høst har jeg for første gang på 10 år vært interessert i en jente.

Vi høres forskjellige ut når det kommer til dating. Jeg har aldri datet utenom med denne ene eksen. Jeg har null selvtillit på det å ta kontakt med damer, og jeg tror det bare ender med skuffelse for min del. Jeg føler jeg mangler noe; en evne til å komme inn på andre mennesker. Jeg er mer enn villig til å utlevere meg selv, men det er liksom aldri noen som finner meg interessant nok. Og jeg tvinger meg ikke inn på folk, og utleverer meg ikke med mindre jeg merker at de er interessert i å høre. Ja, nok om meg..

Det høres ut som om du har selvtilliten i orden, men dessverre sitter det lengre inne for noen å få ordentlige følelser. Jeg tror det bare er for deg å fortsette med datingen, så plutselig finner du den du er ute etter.

• Liker 1
Skrevet

Du innser vel hvor lite hensiktsmessige disse følelsene er. Du innser vel hvor lett det er å få tømt seg, så det er ikke vits å investere så mye mer i dama.

Du innser vel hvor fint livet ditt egentlig er. Og hvor lite kvinner egentlig har å tilby deg, derfor uteblir følelsene.

Anonymkode: 4b915...0ae

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du innser vel hvor lite hensiktsmessige disse følelsene er. Du innser vel hvor lett det er å få tømt seg, så det er ikke vits å investere så mye mer i dama.

Du innser vel hvor fint livet ditt egentlig er. Og hvor lite kvinner egentlig har å tilby deg, derfor uteblir følelsene.

Fins faktisk mannfolk som ser på det litt annerledes enn deg.

• Liker 2
Skrevet

Du høres lukket med følelsene dine, korriger meg hvis jeg tar feil. Blir vanskelig å åpne opp hvis du har en frykt innerst inne for å bli forlatt av en du virkelig vil elske og kanskje flykter ubevisst før du blir såret.. 

først og fremst må man bli klar over hvorfor og hva årsaken er. 

Jeg er motsatt av deg og kvinne.

Anonymkode: a1cfc...ac8

Skrevet
28 minutes ago, stf said:

Fins faktisk mannfolk som ser på det litt annerledes enn deg.

Ja, og de ender opp som tøfler i et forhold

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og de ender opp som tøfler i et forhold

Ikke alle. Men bedre det enn å være en bitter grinebiter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...