AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Håper jeg får noen gode og seriøse svar på dette. Jeg har aldri hatt kjæreste, og jeg havner i vennefella gang på gang. Dater menn som sier jeg er helt topp, men de får ingen dypere følelser. Jeg klarer ikke se om jeg er for tilbakeholden eller for på. Men noe som går igjen er at jeg føler vi får veldig god kontakt på 1. date, men etter 4-5-6 dater dabber det av. Det virker som de rett og slett blir mindre interessert i å bli kjent med meg etter hvert. Ang. sex har det noen ganger skjedd 2.-3. date, andre ganger 10. date. Har fått gode tilbakemeldinger der og vet jeg er tiltrekkende. Nå må det legges til - jeg har selv også tvilt mye på egne følelser med disse mennene, og følt meg usikker, tror ikke jeg klarer å utvikle så mye følelser når jeg ikke forstår hvor jeg har dem. Så det kan jo hende det bare ikke er en god nok match for noen av oss, men samtidig er noen av mennene fyrer jeg virkelig ville fortsette å treffe og likte godt. Har følt vi har hatt mye til felles og pratet veldig godt, har ikke tenkt at de har kjedet seg i mitt selskap. Men har fått frasen "du er kjempebra, men jeg får ikke følelser" flere ganger. Hva gjør egentlig at en mann føler noe mer enn bare vennskap? Hva slags tilnærming kan man ha for å eskalere det emosjonelle? Anonymkode: a4bd0...e9c
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Å snakke om og være åpen med følelser trengs for at den andre skal tørre å være åpen med og utvikle følelser har jeg merket. Alle gangene jeg har holdt igjen og played "cool" og casual, så ender det alltid med ingen dype følelser. Men når jeg tør å snakke fritt og dypt, så vekkes det noe dypt i de også. Nå sier jeg heller til en mann "jeg føler meg veldig fascinert av deg og kan se for meg oss som et par med tiden" og snakker om dype ting enn bare "hva skjera, hva gjorde du i går" og drive å vente til han tør å innrømme sine følelser eller intensjoner. For det som er er at mange menn er minst like usikre som oss kvinner, og minst like redde for å bli såret, så man har en naturlig guard oppe og utvikler ikke følelser med mindre man føler seg trygg nok. Da må en av partene ta iniativ til å gjøre det trygt om du skjønner , og ofte da er det vi som kvinner som må gjøre det. Menn tar iniativ til å bli kjent og treffes, men vi må ta insj til å si eller vise at her liker jeg deg og har følelser for deg, så det er trygt for deg å la dine følelser å komme også. Anonymkode: a917d...b4e 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 7 minutes ago, AnonymBruker said: Å snakke om og være åpen med følelser trengs for at den andre skal tørre å være åpen med og utvikle følelser har jeg merket. Alle gangene jeg har holdt igjen og played "cool" og casual, så ender det alltid med ingen dype følelser. Men når jeg tør å snakke fritt og dypt, så vekkes det noe dypt i de også. Nå sier jeg heller til en mann "jeg føler meg veldig fascinert av deg og kan se for meg oss som et par med tiden" og snakker om dype ting enn bare "hva skjera, hva gjorde du i går" og drive å vente til han tør å innrømme sine følelser eller intensjoner. For det som er er at mange menn er minst like usikre som oss kvinner, og minst like redde for å bli såret, så man har en naturlig guard oppe og utvikler ikke følelser med mindre man føler seg trygg nok. Da må en av partene ta iniativ til å gjøre det trygt om du skjønner , og ofte da er det vi som kvinner som må gjøre det. Menn tar iniativ til å bli kjent og treffes, men vi må ta insj til å si eller vise at her liker jeg deg og har følelser for deg, så det er trygt for deg å la dine følelser å komme også. Anonymkode: a917d...b4e Takk for et veldig fint svar! En av de jeg holdt på med sa faktisk at han følte at han ikke kunne slappe av med meg, det blir vel litt av det samme som å føle seg trygg. Det var vondt å høre, men da var det allerede for sent. Men jeg er likevel også redd for tankegangen om at "mannen må jakte", og at det å si for mye for tidlig, eller være veldig tilgjengelig, gjør at mannen ikke får jaktet noe og dermed øker ikke interessen. Syns det er så himla vanskelig balansegang, for jeg vil som du sier også vise at jeg liker noen og komme nærmere dem. Anonymkode: a4bd0...e9c 1
Cuntzilla Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 Vanskelig å si siden det er lite å gå ut fra, men kanskje dere har mer vennskapelige enn romantiske samtaler? Altså at dere har gode diskusjoner om film og musikk og du føler dere har mye til felles og at samtalen flyter, men det er lite flørt inne i bildet. Da er det ikke mye som skiller det fra kaffe med en kompis. Du skriver dere har sex i løpet av datingen, så det kan jo ikke være helt klinisk fritt for flørt og seksuell spenning, men likevel.. måten du forteller om datene dine på høres lite lidenskapelig ut eller hva man skal si (litt tåpelig ord, men kom ikke på noe bedre i farten). Kanskje slippe noen emosjonelle og fysiske hemninger og åpne seg mer og flørte mer kan være et clue når det gjelder å ikke havne i vennefella. Det er tull at menn bare liker å jakte, de må ha noe feedback og liker å føle seg begjært, liker at du liker dem, synes de er morsomme eller kjekke etc. Dette vekker interesse hos dem, og det går fint an å lure inn noen ord som gjør at han føler dette uten at du virker "for tilgjengelig". Det kan faktisk sies kun med kroppspråk Er du for tilbakeholden kan du virke lite interessert og da hverken vekker eller dyrker du noen følelser hos han. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 1 hour ago, Cuntzilla said: Vanskelig å si siden det er lite å gå ut fra, men kanskje dere har mer vennskapelige enn romantiske samtaler? Altså at dere har gode diskusjoner om film og musikk og du føler dere har mye til felles og at samtalen flyter, men det er lite flørt inne i bildet. Da er det ikke mye som skiller det fra kaffe med en kompis. Du skriver dere har sex i løpet av datingen, så det kan jo ikke være helt klinisk fritt for flørt og seksuell spenning, men likevel.. måten du forteller om datene dine på høres lite lidenskapelig ut eller hva man skal si (litt tåpelig ord, men kom ikke på noe bedre i farten). Kanskje slippe noen emosjonelle og fysiske hemninger og åpne seg mer og flørte mer kan være et clue når det gjelder å ikke havne i vennefella. Det er tull at menn bare liker å jakte, de må ha noe feedback og liker å føle seg begjært, liker at du liker dem, synes de er morsomme eller kjekke etc. Dette vekker interesse hos dem, og det går fint an å lure inn noen ord som gjør at han føler dette uten at du virker "for tilgjengelig". Det kan faktisk sies kun med kroppspråk Er du for tilbakeholden kan du virke lite interessert og da hverken vekker eller dyrker du noen følelser hos han. Du har nok veldig rett i at det er mer vennskap enn romantikk. Jeg syns det er vanskelig å flørte.. men som du også sier, vi har jo sex og det har også vært VELDIG god sex med et par av dem, altså mye seksuell spenning. Da har jeg absolutt ikke følt vi har kun vært venner. Men likevel så har det stagnert, og jeg har i de fleste tilfeller ikke følt at vi har blitt så godt kjent. Jeg skal jobbe mer med den flørtingen i alle fall.. har en date til helga som jeg håper går bra. Anonymkode: a4bd0...e9c
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 Prat mindre i starten. Det er en psykologisk greie som går automatisk hos de fleste fordi de blir nervøse når de liker noen. Vennskap er basert på at en har mye til felles og prater godt. Men det er det samme som gjør at venner er uaktuelle som partnere sånn jevnt over. man kjenner dem for godt til at det oppstår noen spenning. Man trenger selvfølgelig kunne snakke med en partner og ha ting til felles med dem, men la det heller komme litt senere. Holder du mer kjeft i starten, opprettholder du mer spenning og hvis du blir avvist likevel taper du mindre fordi du har gitt mindre av deg selv. Men: jeg lurer litt på om hovedgrunnen til at du havner i vennesona er fordi du ikke blir nervøs av disse mennene, kanskje fordi du ikke er så interessert i dem? Finn en mann som gjør deg nervøs Anonymkode: e9204...831 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #7 Skrevet 3. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Prat mindre i starten. Det er en psykologisk greie som går automatisk hos de fleste fordi de blir nervøse når de liker noen. Vennskap er basert på at en har mye til felles og prater godt. Men det er det samme som gjør at venner er uaktuelle som partnere sånn jevnt over. man kjenner dem for godt til at det oppstår noen spenning. Man trenger selvfølgelig kunne snakke med en partner og ha ting til felles med dem, men la det heller komme litt senere. Holder du mer kjeft i starten, opprettholder du mer spenning og hvis du blir avvist likevel taper du mindre fordi du har gitt mindre av deg selv. Men: jeg lurer litt på om hovedgrunnen til at du havner i vennesona er fordi du ikke blir nervøs av disse mennene, kanskje fordi du ikke er så interessert i dem? Finn en mann som gjør deg nervøs Anonymkode: e9204...831 Det er feil at en ikke kan få følelser for venner. Har opplevd det jeg... Anonymkode: 3333e...390
bortebra Skrevet 3. oktober 2017 #8 Skrevet 3. oktober 2017 Hvordan møter du disse mennene? Om det er via nett, så er du absolutt ikke alene om å havne i samme situasjon. Det er skrevet en rekke artikler, reportasjer osv om hvordan Tinder og lignende app-er gjør oss flatere rent følelsesmessig, fordi vi hele tida har en backup, og kan sveipe videre til neste møte om ikke alt klaffer helt fra begynnelsen.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #9 Skrevet 4. oktober 2017 Det er ikke uvanlig at ting dør ut etter 4-5-6 dater. Det er gjerne den tiden det tar å bli såpass kjent at man kan vurdere om det kun er litt fysisk tiltrekning, eller om dere faktisk kan passe sammen og om det er grunn til å tro at det kan vokse fram følelser. Her er det like gjerne jeg som avslutter etter noen dater som de. Og innimellom kan jeg bli litt oppgitt jeg også, kanskje nettopp fordi flere av de jeg har datet gjerne vil beholde meg som venn (det har jeg nå begynt å si konsekvent nei til), og opprettholder en del kontakt. Føler jo at man går i vennefella da, selv om det kun er en av dem hvor jeg faktisk hadde tro på at det kunne bli noe mens han trakk seg, ellers har vi gjerne vært enige begge. Men så plutselig dukker det opp noen da. Der bare alt stemmer. Ingen tvil, alt er bare helt naturlig. Man bare vet at den andre er oppriktig interessert. Ser det i øynene. En gjenspeiling av det du selv føler. Så får man bare håpe at det vil vare da... Man kan jo aldri vite sikkert. Men man må tørre å prøve om man skal komme noen vei. Anonymkode: edc5a...062
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #10 Skrevet 4. oktober 2017 21 hours ago, AnonymBruker said: Prat mindre i starten. Det er en psykologisk greie som går automatisk hos de fleste fordi de blir nervøse når de liker noen. Vennskap er basert på at en har mye til felles og prater godt. Men det er det samme som gjør at venner er uaktuelle som partnere sånn jevnt over. man kjenner dem for godt til at det oppstår noen spenning. Man trenger selvfølgelig kunne snakke med en partner og ha ting til felles med dem, men la det heller komme litt senere. Holder du mer kjeft i starten, opprettholder du mer spenning og hvis du blir avvist likevel taper du mindre fordi du har gitt mindre av deg selv. Men: jeg lurer litt på om hovedgrunnen til at du havner i vennesona er fordi du ikke blir nervøs av disse mennene, kanskje fordi du ikke er så interessert i dem? Finn en mann som gjør deg nervøs Anonymkode: e9204...831 Jeg skal absolutt prøve å prate litt mindre. Jeg er dessverre den som babler når jeg er nervøs, og jeg vet det ikke alltid er så sjarmerende. Jeg er ofte nervøs med en gang jeg møter dem, men det går veldig fort over. Kan hende det betyr at det mangler spenning, ja. 18 hours ago, bortebra said: Hvordan møter du disse mennene? Om det er via nett, så er du absolutt ikke alene om å havne i samme situasjon. Det er skrevet en rekke artikler, reportasjer osv om hvordan Tinder og lignende app-er gjør oss flatere rent følelsesmessig, fordi vi hele tida har en backup, og kan sveipe videre til neste møte om ikke alt klaffer helt fra begynnelsen. Ikke alle er via nett, men de jeg ikke har møtt via nett har jo også holdt mye på med nettdating. Jeg tror vi generelt er veldig utålmodige nå, og det ødelegger nok en del fine sjanser. 9 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke uvanlig at ting dør ut etter 4-5-6 dater. Det er gjerne den tiden det tar å bli såpass kjent at man kan vurdere om det kun er litt fysisk tiltrekning, eller om dere faktisk kan passe sammen og om det er grunn til å tro at det kan vokse fram følelser. Anonymkode: edc5a...062 Jeg vet ikke helt om jeg er enig, har jeg møtt noen 4-5 ganger så er det stort sett fordi jeg liker personen og ser at vi har mye til felles og vil utforske det mer. Men hvorvidt jeg kan få følelser syns jeg det tar mye lenger tid å bestemme, minst 10 møter, som da fort betyr 7-8 uker med dating. Er veldig sjelden jeg avslutter etter 4-5 møte, det blir stort sett på 2. møte , muligens 3. hvis jeg er veldig i tvil og vil gi det en sjanse til. Jeg skjønner det er uenighet rundt det, men jeg syns virkelig ikke 4-5 møter med en man overhodet ikke kjenner fra før er nok til å vite hvorvidt det er følelsesmessig potensiale der. Anonymkode: a4bd0...e9c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #11 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg er litt i samme situasjon som deg nå. Har riktignok hatt kjærester før, men etter at jeg ble singel for noen år siden har jeg ikke klart å vekke noen dypere følelser hos de mennene jeg har falt for eller kjenner jeg kunne falt for hvis vi fortsatte å date. Noe av mitt problem virker å være at jeg tiltrekkes av følelsesmessig delvis utilgjengelige menn, for eksempel nysingle og sårede menn som ikke er klar for noe nytt. Kan du se om det er noe mønster i hvilke menn du faller for? I så fall kan du kanskje prøve å være mer bevisst på dette i datingen fremover. Det kan også være så enkelt at du ennå ikke har møtt en som er riktig for deg. Etter at jeg har møtt opp mot 30 menn de siste årene, funnet bare tre som var aktuelle for meg og som jeg kunne falle for, men hvor følelsene ikke var gjensidige, har jeg sett hvor vanskelig det er å få full klaff. Jeg vet at jeg er attraktiv, og de aller fleste mennene jeg har møtt er flotte og sympatiske, men det betyr ikke at det nødvendigvis blir match. Ser du også har fått råd om å åpne deg og vise følelser, noe som sikkert er fornuftig. Selv synes jeg det kan være vanskelig å gjøre samtidig som jeg ikke skal være FOR tilgjengelig. Jobber stadig med den balansen. Dating er vanskelig! Anonymkode: cd489...21a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå