Gå til innhold

Rundstykker til skolematen hver dag?

Anbefalte innlegg

... Er dette vanlig blandt ungdomsskoleelevene nå til dags? Her krever samboers datter at hun skal få steke seg rundstykker hver kveld for å ha med seg på skolen. Jeg synes dette er litt drøyt, for ikke å snakke om ikke særlig økonomisk.

Det er jeg som handler og lager NAT i huset, og jeg sluttet å kjøpe rundstykker da jeg oppdaget at datteren brukte opp en pose i uka. Trodde det ville gi seg da, men nå har far begynt å kjøpe rundstykker.... Det er heller ikke snakk om særlig grove rundstykker...

Og pålegg?? Den dyreste spekeskinka så klart! Den har jeg også sluttet å kjøpe, men far redder dagen gang på gang. Tipper han bruker rundt 300,- i uka bare på spekeskinke.

Anonymkode: f7971...d23

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1138411-rundstykker-til-skolematen-hver-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hva med å bake undstykker selv og fryse ned? Da er det bare å ta opp et par på kvelden så er de tint til nest morgen. Syns egenetlig ikke det er så gale å ønske seg et par rundstykker (regner med det er frossenrundstykker det er snakk om) til skolemat, mye sunnere enn å kjøpe boller på butikken eller annen dyr kjøpemat. Ang pålegg så får du be far kjøpe billigere spekeskine, rema selger pakker til 25kr, som fint bør holde en uke. Men altså en pakke rundstykker til 40 kr og en pakke spekeskine til normalpris er fremdeles kun en hundrings i uka for fem lunsj, det syns jeg faktisk er helt greit. 

Anonymkode: e13a5...145

• Liker 19
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... Er dette vanlig blandt ungdomsskoleelevene nå til dags? Her krever samboers datter at hun skal få steke seg rundstykker hver kveld for å ha med seg på skolen. Jeg synes dette er litt drøyt, for ikke å snakke om ikke særlig økonomisk.

Det er jeg som handler og lager NAT i huset, og jeg sluttet å kjøpe rundstykker da jeg oppdaget at datteren brukte opp en pose i uka. Trodde det ville gi seg da, men nå har far begynt å kjøpe rundstykker.... Det er heller ikke snakk om særlig grove rundstykker...

Og pålegg?? Den dyreste spekeskinka så klart! Den har jeg også sluttet å kjøpe, men far redder dagen gang på gang. Tipper han bruker rundt 300,- i uka bare på spekeskinke.

Det tar ikke lange tiden å lage stor nok deig til mange rundstykker, bak de og legge i fryseren. Da kan du lage de så grove og sunne du vil. Men si at dette skal holde så og så lenge, og er det tomt før neste bakedag (lenge til)  får de ta seg en brødskive i stedet. 

For å vite hvor mange rundstykker dere trenger for 2 uker for eksempel, så tenker du på hvor mange rundstykker det går pr uke. Bak litt ekstra, og frys ned. Når de to ukene har gått, har du ny bakerunde, som skal vare to uker til osv.. Ikke så himla vanskelig... 

Billigere å bake selv, enn å kjøpe på butikken. 

• Liker 10

Okei, da fikk jeg svar på det. Er ikke så fryktelig lenge siden jeg gikk på ungdomsskolen selv, men kunne ikke falt meg inn å robbe fryseren for rundstykker hver dag... og iallefall ikke kreve fra mint foreldre at dette skulle være til rådighet for meg til en hver tid, 

Tiden har vel forandret seg og ungdomen i dag er nok vant med å få det som de vil.

Ts

ps. Hørt om felles økonomi?

• Liker 10
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, da fikk jeg svar på det. Er ikke så fryktelig lenge siden jeg gikk på ungdomsskolen selv, men kunne ikke falt meg inn å robbe fryseren for rundstykker hver dag... og iallefall ikke kreve fra mint foreldre at dette skulle være til rådighet for meg til en hver tid, 

Tiden har vel forandret seg og ungdomen i dag er nok vant med å få det som de vil.

Ts

ps. Hørt om felles økonomi?

Vant til å få det som de vil? Altså! Det er MAT det er snakk om. Jeg fikk også mat da jeg gikk på skolen. Ut hele VGS til og med. Skjerp deg.

Ts her igjen.

alternativet er ikke skoleboller og cola, da skolen ikke ligger i nærheten av noen butikk. Helt vanlig brødskiver, slik som hennes søsken, far og meg selv spiser til Lunch. Vi er mange, så om alle skulle spist rundstykker til Lunch hadde vi pløyd oss igjennom flere poser daglig. Bake selv er ikke noe jeg prioriter med 100% jobb, turnusarbeidene samboer og to barn under 4 år. 

• Liker 12

Her fikk samboer høre det da han robbet fryseren for fylte horn jeg hadde bakt for å ha til senere. Plutselig var det tomt. Etterpå har han begynt å spørre om det er greit at han tar noe jeg har bakt som ligger i fryseren. Det er ikke aktuelt at jeg går å baker for så at alt skal brukes på lunsjen hans. Så du får si det til hu at hvis hu absolutt skal ha rundstykker på skolen så får hu bake sjøl, fryse ned og ta opp det hun trenger om kvelden. 

Anonymkode: 21868...223

• Liker 11
Akkurat nå, Cocosa skrev:

Vant til å få det som de vil? Altså! Det er MAT det er snakk om. Jeg fikk også mat da jeg gikk på skolen. Ut hele VGS til og med. Skjerp deg.

Brødskiver er også mat, eller hur?

• Liker 10

Annonse

1 minutt siden, Cocosa skrev:

Åååå så det gjør ikke noe at jeg vil ha mix baguette til lunsj hver dag? Det er jo faktisk mat! 

• Liker 6
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle liker ikke brødskiver? Er det ikke bedre at hun faktisk spiser mat på skolen? 

Anonymkode: 92be7...ace

• Liker 34
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klart. Men hvorfor krangle på det? Det er fortsatt sunnere enn boller fra butikken. Om det velter hele månedsbudsjettet til TS, kan familien bake rundstykker i stedet. Bedre at de spiser noe de vil ha, enn å tvinge i seg svette skiver. Da kan det fort bli slik at matpakken fortsatt ligger i sekken etter endt skoledag.

Annonse

Oi, jeg har med meg rundstykker på jobb nesten hver dag, og jeg er voksen. Jeg baker selv, da, og fryser ned. Lager store porsjoner når jeg baker, så jeg har i fryseren en ukes tid, hvert fall. Hva er egentlig problemet? Jeg klarer ikke fri meg fra stemor-problematikken her, når jeg ser tonen innleggene er skrevet i. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååå så det gjør ikke noe at jeg vil ha mix baguette til lunsj hver dag? Det er jo faktisk mat! 

Poenget her er vel nettopp det at jenta vil ha rundstykker, i stedet for å kjøpe kioskmat. Hva du dytter i deg gir jeg egentlig blanke i 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...