Gå til innhold

Hvordan komme videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha holdt på med en fyr i nærmere et halvt år, måtte jeg spørre han over melding hva som var greia. Han fortalte hva han ville (likte meg men ikke forhold), jeg fortalte hva jeg ville (mulighet for forhold), så lo han tilbake av noe jeg skrev og så... ingenting. Nå er det over en uke siden kontakt. Han ga lyd fra seg senere den dagen - om noe helt urelevant. Jeg skjønner jo at det er over her, men det stikker litt at det betydde så lite at han ikke engang gadd å svare på hva jeg skrev, og i det minste gi det en bedre avslutning. Jeg kommer ikke til å mase på han, han skylder meg jo ingenting egentlig. Men er det ikke i det minste normalt og høflig å svare på det når noen legger frem følelsene sine... Etter et halvt år. Føler det var det jeg gjorde også lo han bare tilbake av noe jeg sa - og det var alt det betydde. Det føltes så unormalt ut av jeg nesten forventet at han ikke forstod hva jeg sa, men nå har han heller ikke kontaktet meg på over en uke, så tydelig at han skjønte det og ikke brydde seg stort mer og bare så på det som en normal avslutning?!

Det er lett å si "bare kom deg videre", men uten den avslutningen synes jeg det er vanskelig å slutte å tenke og håpe. Hvordan skal jeg lettere "komme videre" uten den? Tips? 

Anonymkode: 388c6...f06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du er lei deg. Sånne menn som det der er bare grusomme. Helt bak mål å treffe noen et halvt år, kaste bort tiden deres, for å dumpe dem. Hvis han ikke var interessert visste han nok det etter dere hadde truffet hverandre en 3-4 ganger og har bare brukt deg.

Bli sint og vær slem mot han tilbake om du får muligheten. Det er mye bedre å få tatt igjen, enn å sitte hjemme å grine, være lei seg og straffe seg selv. 

Anonymkode: 0073d...ada

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner du er lei deg. Sånne menn som det der er bare grusomme. Helt bak mål å treffe noen et halvt år, kaste bort tiden deres, for å dumpe dem. Hvis han ikke var interessert visste han nok det etter dere hadde truffet hverandre en 3-4 ganger og har bare brukt deg.

Bli sint og vær slem mot han tilbake om du får muligheten. Det er mye bedre å få tatt igjen, enn å sitte hjemme å grine, være lei seg og straffe seg selv. 

Anonymkode: 0073d...ada

Greia er jo også at han ikke dumpet meg. Han ignorerte deg jeg skrev (utenom å le litt av en ting jeg sa) og så ingen kontakt over en uke. Jeg har jo ikke kontaktet han heller, men føler jeg la ballen hos han når jeg først hadde åpnet meg slik og ønsker ikke å mase for å få den avslutningen jeg vil (og fortjener). 

Være sint kan hjelpe, så lenge jeg holder det inne i meg. Prøver å tenke på negative sider ved han og håper det hjelper etter hvert. Slem og sint mot han kan jeg nok ikke være (ikke ønsker jeg han vondt heller), for jeg kommer til å møte på han da vi har felles julebord. 

Skrevet

Hvorfor holdt du på med ham et halvår før du spurte da,hvis d var viktig for deg?

du har jo fått svaret ditt - han vil ikke ha noe forhold. Og har ikke tenkt på det som det heller tydeligvis. Dere har hatt ulike tanker om å "holde på" og han skylder ikke deg mer en forklaring enn du skylder ham å la det ligge. Skjønner du føler det slik altså, men dine følelser gjør ikke forventningen og pnsket ditt relevant for ham. 

Du sa det selv - han skylder deg ikke noe. For å komme over ham må du akseptere at det er sant, ikke bare si det. Du forventet noe, han ville ikke gi deg det. Time to move on

Anonymkode: aed56...4e1

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor holdt du på med ham et halvår før du spurte da,hvis d var viktig for deg?

du har jo fått svaret ditt - han vil ikke ha noe forhold. Og har ikke tenkt på det som det heller tydeligvis. Dere har hatt ulike tanker om å "holde på" og han skylder ikke deg mer en forklaring enn du skylder ham å la det ligge. Skjønner du føler det slik altså, men dine følelser gjør ikke forventningen og pnsket ditt relevant for ham. 

Du sa det selv - han skylder deg ikke noe. For å komme over ham må du akseptere at det er sant, ikke bare si det. Du forventet noe, han ville ikke gi deg det. Time to move on

Anonymkode: aed56...4e1

Jeg spurte ikke ordentlig ut før nå, fordi han bla. har fortalt meg at han er seriøs, at han var med meg til jeg gikk lei av han, snakket løst om fremtiden og lot meg møte datteren hans. Jeg var altså sikker på at han mente alvor. Feilen med å ikke ta opp mer direkte hva en mann er ute etter er noe jeg skal lære av og vil ikke gjøre den feilen igjen. 

Selv om det ikke var seriøst for han, så var det seriøst for meg og derfor sliter jeg litt nå. Jeg vet jo nå hva han ville og at han ikke skylder meg noe, derfor lar jeg det også ligge og krever ikke noe fra han. Men likevel sliter jeg og spør derfor om råd til hvordan jeg kan komme meg videre så fort som mulig. 

Skrevet

Sitter våken og får ikke sove, for jeg tenker så mye på dette.. Gruer meg veldig til å se han, redd for å skulle føle meg latterliggjort.. Jeg har ikke tenkt noe spesielt på han idag, men det kom så brått når jeg la meg for å sove. Prøver å bare børste det av meg om dagen, men så kommer de vonde følelsene snikende likevel. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitter våken og får ikke sove, for jeg tenker så mye på dette.. Gruer meg veldig til å se han, redd for å skulle føle meg latterliggjort.. Jeg har ikke tenkt noe spesielt på han idag, men det kom så brått når jeg la meg for å sove. Prøver å bare børste det av meg om dagen, men så kommer de vonde følelsene snikende likevel. 

Hvis det er noen som burde latterliggjøres så er det han, ikke deg. Det eneste du har gjort er å faktisk tro på det han sa, at han var seriøs og ville være med deg til du gikk lei. Du har til og med fått møte datteren hans, da er man per def. seriøs, man involverer ikke barn uten at det er noe mer enn et kortvarig opplegg

Nei, du har dessverre møtt en skikkelig dust. Han burde være flau men er det tydeligvis ikke. Jeg kan ikke se at du kunne ha gjort noe som helst annerledes her. Hvorfor skulle du spørre om hva han ville når han så tydelig ga uttrykk for å være seriøs både i handlig (treffe datteren) og ord?

Det går ikke alltid an å gardere seg mot å involvere seg med tullinger og jeg skjønner veldig godt at du er skikkelig lei deg. Det er ikke du som har gjort noe galt her, husk det. Det går over til slutt (fattig trøst, men det gjør det) og så håper jeg at den neste du finner er litt mer oppegående.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Nana skrev:

Hvis det er noen som burde latterliggjøres så er det han, ikke deg. Det eneste du har gjort er å faktisk tro på det han sa, at han var seriøs og ville være med deg til du gikk lei. Du har til og med fått møte datteren hans, da er man per def. seriøs, man involverer ikke barn uten at det er noe mer enn et kortvarig opplegg

Nei, du har dessverre møtt en skikkelig dust. Han burde være flau men er det tydeligvis ikke. Jeg kan ikke se at du kunne ha gjort noe som helst annerledes her. Hvorfor skulle du spørre om hva han ville når han så tydelig ga uttrykk for å være seriøs både i handlig (treffe datteren) og ord?

Det går ikke alltid an å gardere seg mot å involvere seg med tullinger og jeg skjønner veldig godt at du er skikkelig lei deg. Det er ikke du som har gjort noe galt her, husk det. Det går over til slutt (fattig trøst, men det gjør det) og så håper jeg at den neste du finner er litt mer oppegående.

Takker for svar. Hadde jeg stått på utsiden av situasjonen så hadde jeg tenkt det samme. Det er jo en stund til jeg kommer til å se han igjen, og jeg håper at jeg innen da er helt ferdig med han, føler ingenting når jeg ser han og at jeg ikke bryr meg om folk spør eller kommenterer noe. Men hva om jeg ikke er det?  

Jeg har jo hatt kjærlighetssorg før, og dette er ikke kjærlighetssorg. Det føles mer som en blanding av å ha blitt såret og ydmyket. Selvfølelsen min har fått seg en knekk. Tenker at han kanskje ikke gadd å gå inn på hvorfor han endret mening angående meg, at det da bare var lettere å si at han ikke ønsket noe forhold selv om han likte meg. Så nå tenker jeg mye på hva jeg har gjort feil eller hva som er feil med meg, og jeg hater denne følelsen.. Prøver å tenke på hvilke tegn jeg overså under veis, så jeg i det minste ikke havner i denne situasjonen igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...