AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg og samboeren har bestemt oss for at nå er tiden inne for at vi vil prøve å bli gravide. Går på p-piller, og tok den siste i dag. Er fruktbar til og med fredag, eggløsning på torsdag (i følge min MyCalendar app). Er det muligheter for å bli gravid kort tid etter jeg har slutta, eller kan det ta en stund? Anonymkode: a98e9...10a
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Det er jo ikke noen vits å bruke en slik app samtidig mens du går på piller.. Hvorfor tok du pille I dag? Anonymkode: 0c882...647 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke noen vits å bruke en slik app samtidig mens du går på piller.. Hvorfor tok du pille I dag? Anonymkode: 0c882...647 Begynner på ny rad hver onsdag, så kun derfor. TS Anonymkode: a98e9...10a
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begynner på ny rad hver onsdag, så kun derfor. TS Anonymkode: a98e9...10a P-pillen vil jo hindre deg i å ha eggløsning. Skjønner ikke hvorfor du skal være fruktbar til og med fredag om du slutter idag. Først vil du få en "tvungen" mens. Anonymkode: 848b2...2af 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 Forresten: Noen kommer i syklus 28 dager etter p-pilleslutt. Altså, i teorien kan du bli gravid neste måned. Men de aller, aller fleste bruker langt mer tid etter p-pilleslutt. Belag deg opp til et år. Anonymkode: 848b2...2af 3
Rosarose- Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 Du er ikke fruktbar når du går på p-piller, det er jo poenget med p-piller.. Først vil du få en mens fordi du slutter på p-piller, så vil du begynne å få eggløsning. Men når det skjer vet ingen, og hvertfall ikke en app 3
Mistymya Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 Noen får eggløsning om de glemmer en p-pille, så det er mulig. Men du kan ikke stole på appen før du kommer inn i det som blir din vanlige syklus. Appen tar utgangspunkt i 28 dager, men dette varierer fra kvinne til kvinne. De fleste apper kan tilpasses til din syklus etter hvert. For å vite når du har eggløsning kan tempe eller bruke eggløsningstester. Lykke til med prøvingen.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 Du får ikke eggløsning på torsdag om du tok siste pille i dag. Du kan ikke bruke en sånn app så lenge du går på p-piller. Etter du har sluttet på pillen vil den første blødningen fortsatt være en bortfallsblødning, og først deretter kan du begynne å vente på eggløsning. Anonymkode: 8ed05...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #9 Skrevet 4. oktober 2017 Haha du er ikke fruktbar mens du har gått på p piller. Etter du har hatt mensen i normal syklus Anonymkode: 9a9f8...eac
Pearl2.0 Skrevet 4. oktober 2017 #10 Skrevet 4. oktober 2017 For meg tok det 18 måneder før jeg fikk noe som liknet en syklus etter pillestopp (microgynon). Ble heldigvis gravid ila 3 måneder selv om syklusen ikke var 100 %. Denne gang gikk det 2 måneder før jeg fikk mensen, men da etter cerazette som som jeg forstår ikke påvirker systemet i like stor grad. Spent på om syklusen blir bra nå😊 Ingen som vet når du vil få tilbake din syklus, men det kan være greit å forberede seg på at det kan ta litt tid. Selv om jeg skjønner at du helst vil være gravid så fort som mulig. Sånn er det jo for alle som skal begynne å prøve. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #11 Skrevet 4. oktober 2017 Dette er grunnen til jeg har stoppet på p-piller nå, selv om vi ikke nødvendigvis har lyst til å bli gravid nå. Vi regner med at det tar litt tid for alt å balansere seg. Anonymkode: 7ad8c...58f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #12 Skrevet 7. oktober 2017 Ble gravid 2 prøveperioder etter p pille slutt! Mistet da, men gravid igjen4 pper etter Anonymkode: 749f1...4a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå