Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usj..

Nå begynner jeg å bli lei all denne prøvinga..

Jeg VIL ha barn, NÅ.. Helst i dette livet! (Og joda, vi er to om å ville dette ;) )

Nå raser jeg straks inn i 14 prøvemåned.. Men, nå har jeg da bare hatt mens ca 6 ganger.. Venter på tanta, har respept på Pergo liggende, lei av å vente på tanta.. Har da ventet lenge nok nå?? Men.. på apotekene er de fri for pergo, så da er det vel like greit at mensen ikke dukker opp..

Noen gode ideer til hva jeg skal gjøre for å få mens igang eller? Har PCO, skjønner dere, har noen kilo for mye, men går ikke inn for å slanke meg. (Ja, jeg VET jeg burde, men jeg trives faktisk best slik jeg er nå)

Hvor lenge har dere andre prøvere strevd?

Klem fra Kosepia, som vurderer tanken på å legge all prøving på hylla.. For nå føler jeg at sjansen for at jeg skal få egne barn er minimale.. :( :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel gi Pergo'n en sjans før du gir opp, vel? Er ganske sikker på at det årner seg, jeg, men jeg er full av sympati for hvor trist det må være i mellomtiden. Her er en klem med trøst i.

Men så lurer jeg på, hva er PCO?

Skrevet

hei :lol:

ikke gi opp du , det ser ut som om det er mange av oss som sliter med å bli gravide. vi er inne i vår 10 prøvemåned, og ikke noe klaff enda.. vi har finni ut at vi må ta det som det kommer og prøver å ikke tenke så mye på det , men litt iriterende er det jo :-?

krysser fingrene og håper vi begge ( og all andre prøvere) får to blå snart :P

sola :P

Skrevet

Ikke gi opp da Kosepia !

Da burde jeg gitt opp for lengst.....har vært prøver siden september 2000, ikke sånn veldig aktiv før i oktober/november ifjor. Men bruker man ikke prevensjon så er man i realiteten en prøver da... :)

Jeg har gått min første kur med Pergo nå, og håper jeg slipper flere.

Går og venter spent på mens eller ikke-mens om ca. 10-12 dager... :-?

Har hørt flere solskinnshistorier om folk som er ufrivillige barnløse, men at legene ikke finner ut av det.....så viiips når man egentlig har gitt opp så sitter innertier'n.

Klips : PCO er en "forstyrrelse" hos kvinner. Kjennetegn er overvekt (gjerne rundt midjen), uren hud, uregelmessig menstruasjon, cyster på eggstokkene etc. Kommer visstnok av økt mannlig hormon. MEN det skal være fullt mulig å bli gravid - men noen trenger bare litt mer drahjelp enn andre. Har lest litt om dette da det er en mulighet for at jeg har dette selv.

Vanlig behandling er eggløsningsstimulerende medisiner som f.eks Pergotime

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann

Du får en klem fra meg. Jeg har nå bare vært prøver siden Januar i år jeg, men merker at jeg er ganske utålmodig. Ble utrolig skuffa når jeg fant ut jeg hadde hatt en SA her i Juli. Men har nå funnet ut at det er bare å komme seg videre og prøve på nytt.

Har nå fått besøk igjen av tanta :( men nå er i hvertfall ting ok igjen da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var Mortitia som ble gjest ovenfor :)

Skrevet

Nå skulle jo ikke dette handle om PCO, men jeg har en venninne som lider av noe slikt. Hun er veldig hardt angrepet tror jeg, har ikke hatt mensen før nå når hun har begynt på noen medisiner som gjør at hun ikke tåler karbohydrater. Har en annen venninne også som har hatt for mye mannlige kjønnshormoner og gikk på en skikkelig heftig retinol-kur for uren hud. Kan det hende disse to har PCO? Eller? Kan jo selvfølgelig spørre dem, men vil jo ikke plage dem for mye heller. Æh, ble bare nysgjerrig på hva dette var for noe.

Skrevet

hva er PERGO og hvordan funker det?

"prøvere" siden jan..... og fortsatt ikke hell... burde vi prøve pergo? eller noe annet?

:-?

Skrevet

Hei dere!

Takk for klemmer og trøstende ord!

Akkurat i dag er liksom tanken om å bli gravid lagt laaaaaangt bak i hodet mitt.

Hotellet jeg jobber på ble ranet i natt. Jeg var den siste som så jenta som var nattevakt, altså hun som ble utsatt for dette. I går var min 2 dag alene i ny jobb... Så nå tenker jeg bare på om jeg har oversett noe? Er det noe jeg burde fått med meg at skulle skje?

Og i dag som jeg og min kjære skulle på en liten "ferie"... 5 dager ut av byen.. For å møte slektninger, som er kommet på ferie fra usa.. Og disse 5 dagene var eneste muligheten vi har til å se de.. Men nei, jeg må på møte i morgen, om dette som har skjedd... Sendte min kjære avgårde i dag. hadde ikke hjerte til å be han være igjen, selv om jeg gråter og gråter. Jeg som bytta jobb fordi å jobbe på Narvesen ved Plata var ille...

VIL ha min kjære her... Vil ha NOEN her.. Gruer meg max til å skulle på jobb igjen.. Trist fordi dette ødelegger "ferien" min.. Den så sårt trengte ferien...

Hva skal jeg gjøre? Har lyst å slutte... sluttet på narvesen pga jeg ikke følte meg trygg.. ble truet på livet et par ganger... Men der var jeg aldri alene på jobb.. Får se hva morgendagen bringer..

Til dere som lurte på dette med PCO. PCO betyr at man har sjelden eggløsning, da eggene blir til små vanncyster (follikler) som legger seg på eggstokkene. Dettte gjør det narturligvis vanskelig å bli gravid. Vanlige symptomer på dette er laaaaaaaaange, ustabile sykluser, som følge av manglende el. Ellers så er også økt hårvekst, overvekt og kviser også vanlig.

Man tar først blodprøver hos legen, hvor man sjekker hormoner, og om det er noe galt, så blir man sendt til gynekolog, som BØR ta innvendig ultralyd, for da kan man SE om man har disse små cystene på eggstokkene.

Mange leger vil ikke gi pergo til kvinner som IKKE har pco eller lignende, før man har prøvd 1 år. Men om man har ustabile sykluser, så skader det vel ikke å spørre?

Oj.. ble langt dette.. Vi får se hva som skjer med prøvinga mi. Bare mensen kommer om litt, når leverandøren til pergotime har fått baken i gir, og sendt ut mer til apotekene i oslo, sånn at jeg kan få kjøpt, så skal jeg være ganske fornøyd...

Lykek til alle sammen!

*klem*

Skrevet

Åh, stakkars Kosepia, for en fæl opplevelse å ha så tett på. Jeg føler virkelig med deg, ville syntes det var veldig ekkelt. Har dere noe slags beskyttelse på jobb? Alarmknapp eller trygt rom bak resepsjonen eller? Uansett hjalp jo ikke det hun som ble ranet. Jeg så det forresten i avisen?

Leit med ferien din også.

Vel, vi er her for deg i hvert fall vi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...