AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Hei, Har noen eksperimentert med eggeløsningstest som en form for tidlig graviditetstest? har hørt fra ei venninne som tok en EL test fo å foriskre seg om at hun var gravid før hun tok en tidlig graviditetstest- og begge viste positivt. så hun mente at HCG graviditetshormonet slår også ut på EL test, og dermed kan man se det tidligere? stemmer det? Anonymkode: 63d4b...da1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 Siden du postet to steder, svarer jeg her også: http://www.syklus.info/tester/graviditetstester/egglosningstest-ved-svangerskap/ Anonymkode: acf2e...332
miore Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 Eggløsningstester blir positive når man er gravid, men EL-test alene er jo ikke et entydig bevis for at man er gravid. Det kan f.eks skje at kroppen forsøker seg på en eggløsning, du får en LH-topp med positiv EL-test, men kroppen ikke klarer å slippe egget likevel. Da kan den positive EL-testen skyldes at kroppen prøver seg på en eggløsning på nytt, selv om det vanligvis ville vært tiden for menstruasjon. Det skal også sies at den må være positiv (teststreken sterkere enn kontrollstreken) for at du kan tolke den som en positiv g-test, for de fleste har litt LH i kroppen og dermed to streker på EL-testene gjennom hele syklusen. G-testene blir dermed stort sett mye tidligere positive enn EL-testene, det stemmer ikke at EL-testene slår ut før. Hvis du har tenkt å teste tidlig er det med andre ord liten vits i å bruke EL-test først. Jeg tok for moro skyld EL-tester sammen med g-tester denne gangen nettopp fordi det ofte er så mye spørsmål om det her. Jeg fikk positiv g-test 9 dpo og positiv EL-test først 15 dpo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå