Gå til innhold

Yrke vs karakterer

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

de ti vanskeligste studiene å komme inn på: (opptak 2004) ordinær kvote:

LÆRESTED og POENGRENSE

UIO Medisin, høst 70.7

UIO Medisin, vår 69.3

NTNU Medisin 69.2

UIB Medisin 68.4

UITØ Medisin 68.3

NVH Veterinær, Oslo 67.5

UiO Ernæring 66.0

UiO Odontologi, høst 65.9

UiB Odontologi 65.6

HiO Journalistikk 65.2

hvilke som har de høyeste karakterkravene (og hva de er) for primærkvota er jeg ikke sikker på, men det er i hvertfall for det meste de samme studiene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar :)

Lurte også litt på hvilke yrker som vektlegger karakterer fra studiene mest i sin ansettelsesprosess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror at særlig for juss-studenter er det viktig å ha gode studenter. For dem blir karakteren lagt stor vekt på når de søker jobb.

Men da mener jeg karakterene fra juss-studiet selvfølgelig.

Hvilke karakterer du har på videregående er viktig for å komme inn på studier, men senere i det voksne liv er de ikke så viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte Fysioterapi' date=' Oslo: der er det spesielt vanskelig å komme inn.[/quote'] tok bare med de 10 vanskeligste jeg . fysoterapi i oslo= 59.9 (ordinær), 54,2 (primær)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ex.jusstudent
Jeg tror at særlig for juss-studenter er det viktig å ha gode studenter. For dem blir karakteren lagt stor vekt på når de søker jobb.

Men da mener jeg karakterene fra juss-studiet selvfølgelig.

Hvilke karakterer du har på videregående er viktig for å komme inn på studier, men senere i det voksne liv er de ikke så viktige.

Det er faktisk ikke så vitkig som ryktene skal ha det til dette med juss og karakterer. Jeg tror det er en myte.

Det er mange jursiter som har C'er og som har jobber i både departementer og i private selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
de ti vanskeligste studiene å komme inn på: (opptak 2004) ordinær kvote:  

LÆRESTED og POENGRENSE  

UIO Medisin, høst 70.7  

UIO Medisin, vår 69.3

NTNU Medisin  69.2  

UIB Medisin 68.4  

UITØ Medisin  68.3  

NVH Veterinær, Oslo 67.5  

UiO Ernæring 66.0  

UiO Odontologi, høst  65.9  

UiB Odontologi 65.6

HiO Journalistikk 65.2

hvilke som har de høyeste karakterkravene (og hva de er) for primærkvota er jeg ikke sikker på, men det er i hvertfall for det meste de samme studiene

dette er ved første opptak. egentlig er poeng grensene litt lavere.. ikke det at det hadde en stor relevans i denne sammenheng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Endel konsulentselskaper + endel trainee-stillinger krever gode karakterer fra høyere utdanning.

Ja...og se bare på hvilke nerder uten sosial kompetanse og sjarm som sitter i de posisjonene.

At konsulentselskapene og firmaene (og UD) tør, sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så vitkig som ryktene skal ha det til dette med juss og karakterer. Jeg tror det er en myte.

Det er mange jursiter som har C'er og som har jobber i både departementer og i private selskaper.

Like fullt opplyses det ofte om karakterkrav i stillingsutlysninger, der A er kravet. Så helt uten betydning vil jeg nå ikke si det er.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...