Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #1 Del Skrevet 20. januar 2005 Hvilke yrker har høyest krav til karakterer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 20. januar 2005 #2 Del Skrevet 20. januar 2005 de ti vanskeligste studiene å komme inn på: (opptak 2004) ordinær kvote: LÆRESTED og POENGRENSE UIO Medisin, høst 70.7 UIO Medisin, vår 69.3 NTNU Medisin 69.2 UIB Medisin 68.4 UITØ Medisin 68.3 NVH Veterinær, Oslo 67.5 UiO Ernæring 66.0 UiO Odontologi, høst 65.9 UiB Odontologi 65.6 HiO Journalistikk 65.2 hvilke som har de høyeste karakterkravene (og hva de er) for primærkvota er jeg ikke sikker på, men det er i hvertfall for det meste de samme studiene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #3 Del Skrevet 20. januar 2005 Du glemte Fysioterapi, Oslo: der er det spesielt vanskelig å komme inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #4 Del Skrevet 21. januar 2005 Tusen takk for svar Lurte også litt på hvilke yrker som vektlegger karakterer fra studiene mest i sin ansettelsesprosess? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #5 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg tror at særlig for juss-studenter er det viktig å ha gode studenter. For dem blir karakteren lagt stor vekt på når de søker jobb. Men da mener jeg karakterene fra juss-studiet selvfølgelig. Hvilke karakterer du har på videregående er viktig for å komme inn på studier, men senere i det voksne liv er de ikke så viktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 21. januar 2005 #6 Del Skrevet 21. januar 2005 Du glemte Fysioterapi' date=' Oslo: der er det spesielt vanskelig å komme inn.[/quote'] tok bare med de 10 vanskeligste jeg . fysoterapi i oslo= 59.9 (ordinær), 54,2 (primær) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ex.jusstudent Skrevet 21. januar 2005 #7 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg tror at særlig for juss-studenter er det viktig å ha gode studenter. For dem blir karakteren lagt stor vekt på når de søker jobb. Men da mener jeg karakterene fra juss-studiet selvfølgelig. Hvilke karakterer du har på videregående er viktig for å komme inn på studier, men senere i det voksne liv er de ikke så viktige. Det er faktisk ikke så vitkig som ryktene skal ha det til dette med juss og karakterer. Jeg tror det er en myte. Det er mange jursiter som har C'er og som har jobber i både departementer og i private selskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #8 Del Skrevet 22. januar 2005 de ti vanskeligste studiene å komme inn på: (opptak 2004) ordinær kvote: LÆRESTED og POENGRENSE UIO Medisin, høst 70.7 UIO Medisin, vår 69.3 NTNU Medisin 69.2 UIB Medisin 68.4 UITØ Medisin 68.3 NVH Veterinær, Oslo 67.5 UiO Ernæring 66.0 UiO Odontologi, høst 65.9 UiB Odontologi 65.6 HiO Journalistikk 65.2 hvilke som har de høyeste karakterkravene (og hva de er) for primærkvota er jeg ikke sikker på, men det er i hvertfall for det meste de samme studiene dette er ved første opptak. egentlig er poeng grensene litt lavere.. ikke det at det hadde en stor relevans i denne sammenheng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #9 Del Skrevet 24. januar 2005 Endel konsulentselskaper + endel trainee-stillinger krever gode karakterer fra høyere utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #10 Del Skrevet 24. januar 2005 Endel konsulentselskaper + endel trainee-stillinger krever gode karakterer fra høyere utdanning. Ja...og se bare på hvilke nerder uten sosial kompetanse og sjarm som sitter i de posisjonene. At konsulentselskapene og firmaene (og UD) tør, sier jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 24. januar 2005 #11 Del Skrevet 24. januar 2005 Det er faktisk ikke så vitkig som ryktene skal ha det til dette med juss og karakterer. Jeg tror det er en myte. Det er mange jursiter som har C'er og som har jobber i både departementer og i private selskaper. Like fullt opplyses det ofte om karakterkrav i stillingsutlysninger, der A er kravet. Så helt uten betydning vil jeg nå ikke si det er..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå