Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Studerer sykepleie og når jeg er på øvingssenteret så får jeg som regel litt black out. Selv om jeg leser på forhånd...selvom jeg observerer før jeg skal sette i gang med en øvelse. Det er alltid noe jeg gjør feil, eller glemmer...liksom hjernen slutter å tenke.

hvordan kan jeg fikse dette?

Anonymkode: 4fbae...328

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du hjerneteppe? Blackout er noe helt annet. 

Anonymkode: ea884...b40

• Liker 1
Skrevet

Jernteppe isåfall 😜

• Liker 1
Skrevet

Nei, øve mer. Les kunnskapsstoff, prosedyrer og øv det du kan til det sitter som spikret. 
Vet ikke hva annet det er å gjøre....

Anonymkode: de4a8...042

Skrevet

Du må bare øve :) tenk gjennom prosedyren steg for steg, si den høyt for deg selv og skriv den ned. Jeg og sliter med å huske prosedyrer, føler jeg kan lese og se video tusen ganger også er det glemt når jeg skal gjøre det men ja er bare et spørsmål om å øve og få det inn i fingrene.

Anonymkode: 560f5...fab

Skrevet
21 timer siden, Neket skrev:

Jernteppe isåfall 😜

ja...mente det.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må bare øve :) tenk gjennom prosedyren steg for steg, si den høyt for deg selv og skriv den ned. Jeg og sliter med å huske prosedyrer, føler jeg kan lese og se video tusen ganger også er det glemt når jeg skal gjøre det men ja er bare et spørsmål om å øve og få det inn i fingrene.

Anonymkode: 560f5...fab

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, øve mer. Les kunnskapsstoff, prosedyrer og øv det du kan til det sitter som spikret. 
Vet ikke hva annet det er å gjøre....

Anonymkode: de4a8...042

Ja, ville bare få ut frustrasjonen og høre om jeg var den eneste. Takk for svar. 

Skrevet

Det er derfor du øver, for at dette ikke skal skje når du har en reell pasient foran deg ;) det er helt normalt å bli ekstra stresset når du står der, venner ser på deg og kanskje lærer ser på deg... 

Skrevet

Du er ikke alene :laugh:

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, boblevann skrev:

Det er derfor du øver, for at dette ikke skal skje når du har en reell pasient foran deg ;) det er helt normalt å bli ekstra stresset når du står der, venner ser på deg og kanskje lærer ser på deg... 

Har selvfølgelig havnet på en gruppe med folk med flere års relevant erfaring. Jeg er ALLTID den som gjør feil...alltid de son får masse ros. 😛 men joda, det er sant...skal forberede meg myeee mer

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selvfølgelig havnet på en gruppe med folk med flere års relevant erfaring. Jeg er ALLTID den som gjør feil...alltid de son får masse ros. 😛 men joda, det er sant...skal forberede meg myeee mer

og det at du vet dette, gjør deg sikkert enda mer stresset og da gjør du enda mer feil. Dette er en ond sirkel jeg kjenner godt til ;) det er en god forberedelse til praksis hvor en ferdig sykepleier med flere års erfaring skal følge med og attpåtil vurdere deg. Det er en uvant situasjon og det kan være svært ubehagelig - men det er en vanesak, jeg lover :) du kan trøste deg med at selv om de har mange års pleieerfaring så har de like lite erfaring med sykepleieprosedyrer som deg. De har nok masse god erfaring, men akkurat det rent tekniske rundt sykepleieprosedyrer er nok nytt for dem også. I tillegg til dette er det jo stor sannsynlighet for at du ikke gjør så masse feil og kan så lite som du selv tror :) man blir svært, svært selvbevisst i en slik situasjon. Det kan hende du blokker ut skryt til deg selv, og bare registrerer at andre får skryt :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...