CrazyCat Skrevet 3. oktober 2017 #1 Del Skrevet 3. oktober 2017 Vi er 4 stk som planla og reise på en konsert sammen. Venninne 5 får høre at vi skal dit og inviterer seg med, som er koselig det. Problemet er at hun ikke har penger til billetten og vil at jeg skal legge ut for henne. Det har jeg ikke veldig lyst til da jeg vet fra tidligere at hun konsekvent betaler tilbake 1-20 kr mindre enn det jeg la ut, det blir så lite at jeg føler det blir teit å mase om resten av pengene. Har sagt i fra noen ganger, men det hjelper ikke. Dette har skjedd så mange ganger nå at jeg føler hun spekulerer i å få folk til å legge ut for så og betale tilbake for lite. Hadde det skjedd noen få ganger hadde jeg ikke brydd meg, men så fort det er snakk om penger kommer spørsmålet. Kan du legge ut for meg. Så til dilemma nå. Jeg har sagt jeg ikke kan legge ut. Hun vil da at vi skal vente til hun får penger med å bestille billetter. Vi vil helst bestille nå sånn at vi får de plassene vi vil ha. Men bestiller vi nå får ikke hun vært med. Men venter vi risikerer vi at å ikke få billetter eller at vi får dårlige plasser og det er strengt tatt ikke vår feil at hun inviterer seg med på noe hun ikke hadde penger til. Noen råd ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #2 Del Skrevet 3. oktober 2017 Drit i venninnen din. Har hun ikke penger, er det hennes problem. Hun skal ikke få ødelegge for dere andre. Du er overhodet ikke en dårlig venn som ikke låner henne penger. Spesielt ikke når hun tidligere har vist seg å være en rævva tilbakebetaler. Å låne til venner er en dårlig ide. Du er heller ikke en dårlig venn om dere sikrer dere billetter nå. Det er ikke deres feil at hun ikke har penger. Så løp og kjøp, uten dårlig samvittighet. Anonymkode: a2b5b...42e 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita_go Skrevet 3. oktober 2017 #3 Del Skrevet 3. oktober 2017 "Kjøper billetter i kveld kl 20, om du skal være med så vipps meg penger innen da." 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Del Skrevet 3. oktober 2017 Hun har invitert seg selv med, og forventet at andre skal legge ut? I alle dager... Anonymkode: a9632...0b8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCat Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 3. oktober 2017 Takk for svar Hun argumenterer med at "Alle billettene blir ikke solgt såå fort så og hun får jo penger snart så hun skjønner ikke hvorfor vi ikke kan vente". Hvis hun får rett og det er igjen billetter den dagen hun får penger så vet jeg at jeg kommer til å sitte med dårlig samvittighet og føle det var dumt/dårlig gjort av oss og ikke vente selv om jeg er enig i det dere skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fleur Delacour Skrevet 3. oktober 2017 #6 Del Skrevet 3. oktober 2017 Hvis du vil være grei med henne kan du sende krav til henne på Vipps. Da legger du inn det riktige beløpet som du skal ha. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurvetjofsa Skrevet 3. oktober 2017 #7 Del Skrevet 3. oktober 2017 Kan dere ikke bare si alle sammen at dere ikke har nok penger til å legge ut? Hun har garantert penger, men hun ser vel at hun kan tjene noen kroner her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bianconera Skrevet 3. oktober 2017 #8 Del Skrevet 3. oktober 2017 Situasjonen er egentlig bare kjip fordi du ikke orker å være ærlig med hu. Hu snyter på andre, sånne folk er slitsomme. Det virker også som at hu er ei som ikke har spesielt god økonomisk sans, siden hu ikke har typ 1000 i bakhånd. Jeg hadde sagt at vi bestiller billetter nå (uten henne) for å sikre de plassene dere vil ha. Dere kan ikke vente på ei som er usikker økonomisk.. og ja.. IKKE lån henne pengene..da bør du hvertfall ikke tro at du får de tilbske 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #9 Del Skrevet 3. oktober 2017 9 minutes ago, CrazyCat said: Takk for svar Hun argumenterer med at "Alle billettene blir ikke solgt såå fort så og hun får jo penger snart så hun skjønner ikke hvorfor vi ikke kan vente". Hvis hun får rett og det er igjen billetter den dagen hun får penger så vet jeg at jeg kommer til å sitte med dårlig samvittighet og føle det var dumt/dårlig gjort av oss og ikke vente selv om jeg er enig i det dere skriver. Hun planlegger å drøye det så lenge at en av dere gir etter og legger ut penger for henne. Og om ingen gjør det vil hun si fra så sent at dere får dårlige billetter eller ingen billetter som straff for at dere ikke la ut. Dette er hennes plan for at dere skal gjøre som hun vil Anonymkode: a9894...1ee 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #10 Del Skrevet 3. oktober 2017 Betaler tilbake 1-20 kr mindre enn du la ut? Beklager, men her ser jeg faktisk ikke problemet. Sånne småpenger hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt, men om du vil ha nøyaktig beløp, så kan du vel sende krav på vipps? Da må hun betale det du ber om. Problem løst. Eller? Anonymkode: d142a...ceb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #11 Del Skrevet 3. oktober 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Betaler tilbake 1-20 kr mindre enn du la ut? Beklager, men her ser jeg faktisk ikke problemet. Sånne småpenger hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt, men om du vil ha nøyaktig beløp, så kan du vel sende krav på vipps? Da må hun betale det du ber om. Problem løst. Eller? Anonymkode: d142a...ceb 20 lån er 400kr .. Og tillegg så handler om respekt. Anonymkode: d6191...218 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 3. oktober 2017 #12 Del Skrevet 3. oktober 2017 (endret) Du MÅ være ærlig med henne. Send en mld og si dere ikke kan legge ut for henne. Har du ikke råd, får du vente til en annen gang. Vi bestiller billetter nå i hvertfall. Eller noe sånt skrevet... Hva skjer med enkelte for tiden? Null kommunikasjon og ærlighet mellom folk jo...folk er ikke laget av glass, tåler en støyt eller to liksom.. Endret 3. oktober 2017 av Minlillesky 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #13 Del Skrevet 3. oktober 2017 Hun har ikke penger til billett? Hva med penger til mat, drikke, overnatting osv??? Dette blir jo ofte en større utgift enn selve billetten. Anonymkode: 06574...20d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 3. oktober 2017 #14 Del Skrevet 3. oktober 2017 Si til henne "Jeg gidder ikke legge ut for deg, for jeg får aldri hele beløpet tilbake og gidder ikke mase på deg" Så lener du deg tilbake og ser hva som skjer. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 3. oktober 2017 #15 Del Skrevet 3. oktober 2017 Hennes feil. Bestill dere 4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #16 Del Skrevet 3. oktober 2017 Just now, Neket said: Si til henne "Jeg gidder ikke legge ut for deg, for jeg får aldri hele beløpet tilbake og gidder ikke mase på deg" Så lener du deg tilbake og ser hva som skjer. Eh, ok hva tror du kommer til å skje? Ts har jo sagt ifra tidligere.. Anonymkode: d6191...218 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #17 Del Skrevet 3. oktober 2017 Når får hun penger da? Om det fortsatt er mange uker til konserten og hun får penger neste uke så syntes jeg dere kan vente . Det er vel ikke så stor sannsynlighet for at det blir utsolgt med en gang? Men om dere MÅ kjøpe billetter fort og alle , inkludert henne er overbevist om at det blir utsolgt får hun låne penger av noen andre til å kunne bestille samtidig som dere. Anonymkode: 3ef38...41e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCat Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter #18 Del Skrevet 3. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betaler tilbake 1-20 kr mindre enn du la ut? Beklager, men her ser jeg faktisk ikke problemet. Sånne småpenger hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt, men om du vil ha nøyaktig beløp, så kan du vel sende krav på vipps? Da må hun betale det du ber om. Problem løst. Eller? Anonymkode: d142a...ceb 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 20 lån er 400kr .. Og tillegg så handler om respekt. Anonymkode: d6191...218 Hun har ikke vipps og vil heller ikke ha det. Ja, hadde det skjedd en gang i blant hadde jeg som sagt ikke brydd meg. Men når det er konsekvent hver gang og hun utnytter alle muligheter til å be meg og andre legge ut for så og betale tilbake for lite så føler jeg at hun gjør det med vilje. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #19 Del Skrevet 3. oktober 2017 1 minute ago, CrazyCat said: Hun har ikke vipps og vil heller ikke ha det. Ja, hadde det skjedd en gang i blant hadde jeg som sagt ikke brydd meg. Men når det er konsekvent hver gang og hun utnytter alle muligheter til å be meg og andre legge ut for så og betale tilbake for lite så føler jeg at hun gjør det med vilje. Jeg hadde revurdert det "vennskapet" Anonymkode: d6191...218 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 3. oktober 2017 #20 Del Skrevet 3. oktober 2017 Om du velger å legge ut, ikke gi henne billetten før hun kan kan betale for den. Om hun lurer på hvorfor, gi beskjed om at du er lei av og ikke få hele utlegget ditt tilbake. Og om det skjer igjen så velger du å selge billetten til noen andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå