Gå til innhold

Kan jeg merke noe en uke etter el?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet vi traff på el - forrige uke. Men nå merker jeg litt påkastet Kvalme, urolig mage..... svimmelhet... kan man merke noe så fort? Hørt om de som får positiv test en uke før ikm.... 

Anonymkode: 53fb3...c2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er svært lite sannsynlig. De som har "symptomer" har ofte rent inbilte systemer (de har psyket seg sånn opp at de faktisk kjenner "symptomer"), eller det er helt andre ting som tilfeldigvis ligner på graviditetssymptomer (det er ørten grunner til urolig mage, graviditet er ikke det eneste som kan forårsake det). 

Det er også svært få som får positiv test en hel uke før ikm. 

Anonymkode: 6417b...3bd

• Liker 1
Skrevet

Hcg må være høyt nok for å kjenne noe. Derav kvalme oftest ikke opptrer før uke 6. Som ab over sier så tror nok de fleste at de kjenner noe fordi de vil kjenne noe. 

Skrevet

Åh jadda. Jeg blir uggen fra det egget fester seg omtrent (kanskje et par dager etter, jeg vet jo ikke når det skjer). Men fra sånn 7-8 dpo blir jeg uggen når jeg blir gravid. Er på 6. påbegynte svangerskap nå (bare et og snart et halvt barn da men). Slår aldri feil. Kjenner med en gang jeg blir gravid og testene ved ikm bare bekrefter det jeg da har visst en ukes tid. Er tydeligvis sensitiv for hcg, og kjenner kroppen min godt. Har også hatt sykluser da vi ikke har blitt gravide selvsagt, og da vet jeg det også fordi formen bare forblir helt normal og fin. Mine første klare symptomer er at jeg blir kvalm og uggen om morgenen, dårlig i magen spesielt etter kaffe. 

Skrevet

Førstegangsgravid her.

Merket at noe var annerledes ei lita uke etter el. Murringer og el-ubehag som ikke gav seg. Var også merkelig kåt, til meg og være, over flere dager. :fnise: Testet ett par dager før ikm og fikk bekreftet det jeg egentlig visste, men ikke helt turte å tro på. 

Anonymkode: 187d9...16b

Skrevet

Ja såklart. Hadde gode symptomer fra 2 dager etter el

Anonymkode: 559ec...912

Skrevet
På 3.10.2017 den 15.09, AnonymBruker skrev:

Det er svært lite sannsynlig. De som har "symptomer" har ofte rent inbilte systemer (de har psyket seg sånn opp at de faktisk kjenner "symptomer"), eller det er helt andre ting som tilfeldigvis ligner på graviditetssymptomer (det er ørten grunner til urolig mage, graviditet er ikke det eneste som kan forårsake det). 

Det er også svært få som får positiv test en hel uke før ikm. 

Anonymkode: 6417b...3bd

Mine var absolutt ikke innbilt. Fikk vondt i ryggen, forkjølelsessymptomer, gul utflod, frøs mye blandt annet.  Fikk positiv test 8 dager etter eggløsning, og h*n er 2 nå :)

Skrevet

Jeg merket ca en uke etter eggeløsning at her var det noe som var annerledes enn normalt. 

Måtte plutselig oftere på toalettet, og så hadde jeg mens-murringer. Og det har jeg aldri før mensen kommer. Kun den dagen mensen melder sin ankomst. 

Så da tok jeg en test og den var positiv! 

• 2 uker senere...
Skrevet

Sånn 8-9 dager etter el begynner kvalmen for meg, samt stikkinger i siden og vondt i bekkenet. Vært gravid fem ganger så kjenner igjen de symptomene :P 2-3 dager før mensen skulle kommet får jeg metallsmak i munnen også.

Anonymkode: 9e30f...6f0

Skrevet
På 7.10.2017 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Ja såklart. Hadde gode symptomer fra 2 dager etter el

:ler:

Anonymkode: 10002...e48

• Liker 2
Skrevet

Syns kvalme høres tidlig ut. Jeg merket det ca 1 uke etter mens, men merket det da ved at skjeden var svært hoven innvendig😜 Følte meg også slapp og trøtt 

Anonymkode: ef868...d7b

Skrevet

Dess mer du kjenner etter dess flere symptoner vil du få.

Eneste forskjellen fra å få mensen og faktisk være gravid for min del, var at puppene mine hovna opp, ble steikevarme og ømme. Men tanke på å være gravid hadde jeg ikke. Det var allerede 8 dager før IKM om jeg husker rett. Tok en test etter å ha kjent mensmurringer i noen dager uten at mensen faktisk kom. Tok den mest for 'morro'  skyld. Hadde ikke tro på at jeg var gravid da det ikke var noe vi engang prøvde på.

Anonymkode: 50a7d...caa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...