Gjest i tvil.. Skrevet 20. januar 2005 #1 Del Skrevet 20. januar 2005 Hva skal jeg velge?? Må velge spesialisering for 4 kl. siv øk. Kan deretter bygge på med et år for å få mastertittel. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal velge. Finans er gøy, men også veldig tungt og krever mye arbeid. Litt mer regnskap og skatt kunne jeg godt tenkt meg å ta. Forretningsjus liker jeg kjempe godt. (Regnskap, skatt og forretningsjus er en pakke.) Begge retningene er (like) gode med tanke på jobbmuligheter. Jeg har selvsagt flere valgmuligheter, men jeg har klart å eliminere fag til disse to stod alene igjen. Noen som har råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #2 Del Skrevet 20. januar 2005 Regnskap, skatt og forretningsjus ville jeg valgt. Vil du jobbe som revisor litt etter studiene, for å få allsidig erfaring er det lettere med regnskap, forretningsjus og skatt for eks. En annen ting er at vi trenger masse folk som kan mer om skatt enn for eks jurister. De er håpløse i skatt, kan der dukke opp mange nye spennende stillinger innenfor det i fremtiden, fordi juristene/advokatene generellt er svært dårlige på skatt. Master/HRS bør du ta etter du har jobbet noen år, iallefall ett. Da får du mer utbytte av det. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå