Gå til innhold

Kan økte forekomster av masseskytinger være et resultat av økt seksuell seleksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinners bedrede stilling i samfunnet har sannsynligvis økt andelen menn som ikke får en partner. Mest fordi de har fått muligheten til å velge bort menn de ikke er seksuelt tiltrukket av. I hele den vestlige verden får menn sjeldnere barn enn før, både i USA og Skandinavia. Men det er en større forskjell mellom kjønnene i Norge og lignende land, enn i USA. 

Alle masseskytingene kom etter forskjellen mellom menns seksuelle suksess skjøt fart. Ca. på 90-tallet. Midtøsten er velkjent for polygami, der sannsynligvis mange menn opplever samme skjebne som her i vesten. 

Tror dere denne teorien stemmer?

Anonymkode: da74d...148

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare det å trekke denne konklusjonen gjør at jeg frykter du er den neste som skyter. 

Søk hjelp. 

Anonymkode: c2136...41f

• Liker 13
Skrevet

Stephen Paddock var mange $millionær, hadde kone, stor vennekrets, sosial status, etc.

Veldig spesiell sak.

Anonymkode: 2d4c7...0f9

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det heller skyldes for lett tilgang til skytevåpen. 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, stan skrev:

Jeg tror det heller skyldes for lett tilgang til skytevåpen. 

Det blir for enkelt. Hvordan forklarer du Sveits?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uten skytevåpen ville sinte menn funnet på andre måter å få ut aggresjonen på. Men skytevåpen gjør konsekvensene så store for alle rundt dem. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, slikt som dette skjedde ikke før feminismen. Jeg bare nevner det.

Anonymkode: 477d2...712

Dette er i beste fall historieløst.

Anonymkode: 942d8...137

• Liker 9
Skrevet

J

16 minutes ago, AnonymBruker said:

Tror dere denne teorien stemmer?

Jeg leser den jo på KG så går utifra at den stemmer. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare det å trekke denne konklusjonen gjør at jeg frykter du er den neste som skyter. 

Søk hjelp. 

Anonymkode: c2136...41f

Slapp av, jeg er ikke sint fordi jeg ikke får meg dame. Jeg hadde ikke fått meg dame så lett uansett når jeg levde.

Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Uten skytevåpen ville sinte menn funnet på andre måter å få ut aggresjonen på. Men skytevåpen gjør konsekvensene så store for alle rundt dem. 

http://world.time.com/2012/12/20/the-swiss-difference-a-gun-culture-that-works/

Det er kultur. I Europa f.eks. så kjører de biler inn i mennesker. Dessuten så får onde mennesker tilgang på våpen uansett hvis de virkelig ønsker det. Breivik f.eks.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, slikt som dette skjedde ikke før feminismen. Jeg bare nevner det.

Massemord skjedde så absolutt før feminismen jo. 

Anonymkode: fa57d...e7b

• Liker 3
Skrevet

Lurer på hvorfor dette er et fenomenblant sinte hvite menn jeg? Hvote menner absolutt i en særgruppe når det gjelder å skulle hevde seg i massene. Farlig. 

Skrevet

Lurer på hvorfor dette er et fenomenblant sinte hvite menn jeg? Hvote menner absolutt i en særgruppe når det gjelder å skulle hevde seg i massene. Farlig. 

Realitisk sett er ikke slikt mer utbredt blant menn med hvit hud enn andre grupper i USA. Afroamerikanere er oftere kriminelle og skyter ofte folk. Det samme gjelder andre grupper. Her har venstresiden derimot mulighet til å skylde på den gruppen de hater mest, nemlig menn av europeisk opprinnelse.

• Liker 3
Skrevet

Det er relativt. Se til Midtøsten og Afrika. Da blir plutselig statistikken i Europa og USA veldig ''hyggelig''. Er ikke rart at det er flest hvite når majoriteten er hvite.

• Liker 1
Skrevet

Er det én ting menn ikke kan skylde div ting på kvinner? Alt er visst kvinners skyld. 

Skaff dere hjelp! Herregud. 

Anonymkode: 7f0c9...0a6

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Massemord skjedde så absolutt før feminismen jo. 

Masseskytinger skjedde ikke før feminismen slik det skjer nå, nei. Kanskje muligens det har bittelitt å gjøre med at hvite menn blir undertrykket i dagens samfunn? Jeg bare spør!

Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Masseskytinger skjedde ikke før feminismen slik det skjer nå, nei. Kanskje muligens det har bittelitt å gjøre med at hvite menn blir undertrykket i dagens samfunn? Jeg bare spør!

Men siden hovedfokuset her er samliv og sex. Er det virkelig undertrykking av menn at kvinner selv får velge hvem de vil være sammen med? 

Anonymkode: 23d19...939

• Liker 4
Skrevet
24 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er ikke vanskelig å forklare om man bruker noen få minutter på å analysere hvilke våpen som dreper flest sivile i hhv US og Sveits, og hvem som skytee.

Sveits rangerer høyt ang våpen totalt, men ikke på håndvåpen. Det er håndvåpen som tar flest liv i USA. Videre er ikke distribusjonen på samme vilkårlige måte som i USA. I Sveits er en stor andel hos forsvarets reservister, ergo er begrunnelsen og ferdighetene til de som besitter våpen i Sveits helt forskjellig fra USA.

Anonymkode: a4ed2...369

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...