AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg bor ca. 13 km. fra ekskona og sønnen min. Han er 11 år, og vi har en fordeling på 50%. Han er altså hos meg annenhver uke. Sønnen min går på skole hvor ekskona mi bor, og jeg kjører og henter ham derfor på skolen når han er hos meg. Nå har jeg vært inne på tanken på om han er moden for å begynne å ta bussen i stedet. Bussen stopper rett utfor skolen, men han må gå ca. 10 min. fra meg til busstoppet. Han er en selvstendig 11-åring, så jeg tror det hadde gått veldig fint. Hva tenker dere om det? Skal ta det opp med ekskona, men vil gjerne spørre litt rundt først. Anonymkode: af33c...251
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Selvfølgelig kan han det. Tusenvis av barn tar buss til skolen hver dag. Til og med førsteklassinger. Anonymkode: 6594b...971 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 Det høres da helt uproblematisk ut. Han er tross alt 11 år! Vi tok bussen til skolen lenge før det. 15 min å gå til bussen, men den stoppet også utenfor skolen. Anonymkode: 663fc...875 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 Lurer på hvorfor han ikke tar bussen når han er 11... det er 10 små minutt til busstoppet. Jeg gikk til skolen selv fra jeg var 7-8. Å da var det lett en halvtime med all vimsingen. Anonymkode: 65b84...39b 2
Ulrikke Skrevet 3. oktober 2017 #7 Skrevet 3. oktober 2017 Hvis 11-åringen selv synes det er ok, så skulle det bare mangle..... Jeg har selv en datter på 11, og hun hadde vært helt i stand til det... Men det kan godt hende at jeg hadde tatt bussen sammen med henne 2-3 ganger først, sånn at hun var helt trygg og komfortabel på hvor hun skal gå av osv. Men en 11-åring klarer helt fint å ta bussen 15 minutter til skolen!
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. oktober 2017 #8 Skrevet 3. oktober 2017 Det bør vel være helt uproblematisk. Selv tok jeg buss til skolen hver dag fra 1. klasse (7 år).
Perle Skrevet 3. oktober 2017 #9 Skrevet 3. oktober 2017 Om to år er han tenåring. Selvsagt kan han ta skolebussen selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå