Gå til innhold

Leve et godt liv uten sex? Erfaringer ønskes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse tider da selve lykken ligger i å finne kjærligheten, stifte familie og få seg en godt betalt jobb. Hva gjør man når man faller utenfor? Jeg har lenge levd ok med at jeg aldri kommer til å fungere i en normal arbeidshverdag, men nå når tilstanden har forverret seg og jeg ikke lenger kan ha sex engang går det opp for meg hvor mange muligheter som glipper. (Dette er ikke noe som kan bedres/kurereres) Jeg ønsker ikke å gå inn på sykdom/skade, men ønsker erfaringer fra andre som sitter i noenlunde samme bås. Hva blir de nye livsmålene? Hva fokuserer dere på? Hva gir dere glede?

Anonymkode: 5525c...ee8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du si om det er psykisk eller fysisk?

Anonymkode: dd007...68f

Skrevet (endret)
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I disse tider da selve lykken ligger i å finne kjærligheten, stifte familie og få seg en godt betalt jobb. Hva gjør man når man faller utenfor? Jeg har lenge levd ok med at jeg aldri kommer til å fungere i en normal arbeidshverdag, men nå når tilstanden har forverret seg og jeg ikke lenger kan ha sex engang går det opp for meg hvor mange muligheter som glipper. (Dette er ikke noe som kan bedres/kurereres) Jeg ønsker ikke å gå inn på sykdom/skade, men ønsker erfaringer fra andre som sitter i noenlunde samme bås. Hva blir de nye livsmålene? Hva fokuserer dere på? Hva gir dere glede?

Anonymkode: 5525c...ee8

Hele livet handler om å finne mening i en ellers tilsynelatende meningsløs eksistens (med det mener jeg at det ikke finnes en felles mening med livet, det finnes ingen overordnet mening som alle kan enes om og som er hugget i stein). Du skaper din egen meningsfulle eksistens, du er din egen lykkesmed. Jeg tror mye av dette handler om valg, og det å bestemme seg for at noe er meningsfullt, og at dette er nok til å leve et godt liv. Med andre ord handler det om selvransakelse, det å ikke være så streng mot seg selv, det  og kunne definere en meningsfull tilværelse basert på egne premisser, lukke ørene for hva den generelle massen forteller deg at skal være meningsfullt. Finn noe du liker å gjøre, dyrk det. Jobb med tankemønster, bli mer positiv, finn glede og mening i de små tingene. Ved alle guder, et godt måltid er i seg selv grunn god nok til å leve for min del :)

Sjeldent har jeg noensinne fått en følelse av mening er lykke i forbindelse med sex. Disse følelsene hos meg dukker opp som små blaff på de mest tilfeldige steder til de mest tilfeldige tider. Jeg kan føle sola treffe ansiktet mitt på en vakker høstdag og føle en dyp lykkefølelse, et godt måltid i lag med venner, familie eller kjæresten min...og vips er følelsen der igjen ( - eller ikke). En god bok, eller gleden av å løse en oppgave, eller en tur i marka. Det er disse små tingene som gjør liver verdt å leve for min del. 

Endret av HalldirV2
Skrevet

Sex og kjæreste er absolutt ikke det som skal måle lykke. Det er å være glad i seg selv som betyr noe! 
Hobbyer og å følge lidenskapen(e) sine er det grunnleggende! 

Anonymkode: 81b8e...f36

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sex og kjæreste er absolutt ikke det som skal måle lykke. Det er å være glad i seg selv som betyr noe! 
Hobbyer og å følge lidenskapen(e) sine er det grunnleggende! 

Anonymkode: 81b8e...f36

Hva med de som er for syke til å drive med hobbyer, og aldri kan gjøre noe bare fordi de har lyst til det? 

Anonymkode: 2ba22...39c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...