philippa starck Skrevet 20. januar 2005 #1 Skrevet 20. januar 2005 Jeg skal ha 30-årsdag i begynnelsen av mars, og trenger noen ideer til hva jeg skal servere! Ikke noe voldsomme greier, men noe kreativt.... Skal sende ut 75 invitasjoner (regner med at ikke alle kommer, da men...) så det bør være lett å lage til. Tenker litt på reker - noen som vet hvor mange kg som regnes pr pers`?
Arkana Skrevet 20. januar 2005 #2 Skrevet 20. januar 2005 Reker høres bra ut, men kanskje et alternativ for de som ikke liker det? Man beregner ½ kg reker (uskrelte) per person. Du kan jo gjøre det veldig lettvint, f.eks. stekte kyllinglår med salat/potetsalat, oksestek i tynne skiver, en eller annen pai. Alt dette kan lages på forhånd og serveres kaldt.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #3 Skrevet 20. januar 2005 Jeg synes ikke noe om å servere reker og loff når det er mars måned. Hvertfall ikke i et selskap, det blir litt for sommerlig. Når du skal servere reker som hovedrett beregner du 500 gram uskrellede reker pr. person.
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #5 Skrevet 21. januar 2005 Rekene er faktisk på sitt "feteste" og beste nå i vintermånedene....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå