Surikatta Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Heisann! Her må jeg be om råd. Jeg har en kattunge på 4 måneder snart som jo er verdens snilleste selvsagt. Nå passer jeg naboens kattunge som er i samme alder og dette skal da pågå i 1 uke. Denne lille tassen tåler da IKKE trynet på min (som ser ut til å bare ville leke) og gjør ikke noe annet enn å knurre og frese og slå/klore. Det er leven ut av en annen verden fra jeg kommer hjem etter jobb til vi skal sove. Når de er alene og jeg på jobb, er nabokatten innelåst på et av soverommene. Samme når det er natta. Dette for å ha kontroll på de så mye jeg kan. What to do? La de sloss fra seg? Redd for at de vil skade hverandre stygt ( har klipt klørne på begge ). Bære katta opp til naboens hus og heller besøke den morgen/kveld? Det hjelper IKKE å ''kjefte'' når de sloss men jeg har brutt de par ganger der jeg virkelig føler det har gått over styr. Nå har jeg iboende tro på at naturen vil fikse dette selv hvis jeg lar de sloss lenge nok, men gode tips på veien er ikke å forakte
gangnedsol i elg Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Tror ikke det er så mye å få gjort med dette. Har selv to hunnkatter som hater trynet på hverandre. Og sånn har det vært i årevis. Hvis du kan plassere den ene i naboens hus, er nok det like greit. Dette var kun for ei uke? Det går jo fort. Neste gang naboen din ber deg passe katten, får du bare si at du ikke kan ha den hos deg, men heller passe den der den bor.Er nok bedre det enn at begge kattene blir kjempestressa pga hverandre. Lykke til resten av uka:-) 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 Bare så du er klar over det til en annen gang så er det å klippe klørne til katter å be om at de blir mannevonde. De blir mye verre og farligere i krangler av det fordi da biter de i stedet. Anonymkode: 81c1b...99c
Minya Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 Instiktet ditt er ganske riktig. La dem holde på, men bryt inn om det blir blodig. (aller helst rett før det blir blodig da, men det er ikke alltid like lett å holde styr på ) Gi dem også litt tid hver for seg- En på badet, og en på do. (evt vaskerom, eller andre "kjedelige" rom som ikke inneholder masse interessante greier for kattunger) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå