Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å få små panikk...

Pga veldig store forsinkelser i sykepenger så går jeg nå på 2 uka uten lønn.

Jeg søkte nødhjelp av nav på Torsdag forrige uke og enda ikke fått ei eneste krone.

Jeg har gått tom for mat, bensin, personlig pleie produkter, vaskemiddel oppvaskmiddel dopapir.. ALT er tomt nå.

Sykepengene kommer når dem kommer, dem venter på lønnsdokumentasjon som ble sendt inn onsdag forrige uke.

Jeg kan ikke snylte på familien min lenger, de har ikke mer å gi...

dette er helt nytt for meg da jeg har vanligvis arbeid og lønn.

Jeg kommer meg ikke til nav for å spørre dem engang, dessuten har de bestemt seg for å holde stengt på tirsdager her jeg bor... (fatter ikke hvorfor..) (må vel ha en fridag etter hard jobbing på mandag vel... )

Husleia skulle vært inne på søndag, strøm og alt ligger å venter..

Hva slaks rettigheter har jeg? jeg trenger penger IDAG, ellers går jeg på 3 dag sulten..

Setter stor pris på svar!

Hva

Anonymkode: 60d57...8f5

Skrevet

Mat kan du få på suppekjøkken. Du kan også dumpsterdive (finn matvarer i søppelkassene ved matbutikker), det er ofte helt ffin mat som er kastet pga dato eller feil i embalasje. Topapir kan du samle ved å gå på offentlige toaletter og ta med litt her og litt der. søk om betalingsutsettelse på strøm og andre utgifter, forklar at du venter på penger og at det ligger litt utenfor din kontroll pga tregt system. Gå eller sykle som transportløsning. Vask tøyet ditt med varmt vann og det du eventuelt har av rengjøringsprodukter. hold deg i ro så bruker du mindre energi og trenger mindre mat. bind/ tamponger (hvis du er kvinne) kan du kanskje få gratis på helsestasjon. samle tomflasker. 

Anonymkode: 2bfc6...db6

• Liker 5
Skrevet

Støtter innlegget over. Evt. har kanskje Frelsesarmeen eller lignende matutdeling der du bor? Kan du ta deg en tur ut og lete etter tomflasker? Gå på butikken og spørre om du kan få avskjæret fra brødmaskinen «til hundene dine»? 

Anonymkode: 24008...90a

• Liker 1
Skrevet

Kanskje "Hjelp oss å hjelpe" finnes der du bor? Søk på facebook, så finner du kanskje en avdeling i nærheten. 

Et kan du spørre [email protected] eller sende en sms og spørre om de vet om det finnes noen i nærheten av deg: Mobil: 41494608

Vær obs på at dette er en helt frivillig organisasjon der alle jobber gratis, så ikke still for høye krav eller klag hvis du ikke får hjelp. Konseptet er basert på veldedighet/at andre mennesker gir penger og ting fra sak til sak.

Anonymkode: 9e54a...112

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å få små panikk...

Pga veldig store forsinkelser i sykepenger så går jeg nå på 2 uka uten lønn.

Jeg søkte nødhjelp av nav på Torsdag forrige uke og enda ikke fått ei eneste krone.

Jeg har gått tom for mat, bensin, personlig pleie produkter, vaskemiddel oppvaskmiddel dopapir.. ALT er tomt nå.

Sykepengene kommer når dem kommer, dem venter på lønnsdokumentasjon som ble sendt inn onsdag forrige uke.

Jeg kan ikke snylte på familien min lenger, de har ikke mer å gi...

dette er helt nytt for meg da jeg har vanligvis arbeid og lønn.

Jeg kommer meg ikke til nav for å spørre dem engang, dessuten har de bestemt seg for å holde stengt på tirsdager her jeg bor... (fatter ikke hvorfor..) (må vel ha en fridag etter hard jobbing på mandag vel... )

Husleia skulle vært inne på søndag, strøm og alt ligger å venter..

Hva slaks rettigheter har jeg? jeg trenger penger IDAG, ellers går jeg på 3 dag sulten..

Setter stor pris på svar!

Hva

Sjekk på facebook. Her jeg bor har de en hjelpegruppe der du kan skrive til de som driver gruppa om hjelp.

Anonymkode: ff2b4...b51

Skrevet

Det må vel være mulig at familien din hjelper deg med mat og kanskje litt vaskemiddel til du får pengene? Fortell dem hva som har hendt og hvordan situasjonen er. For fremtiden er det viktig at du forsøker å spare deg opp en buffer.

Anonymkode: 70e72...322

Gjest NotNaomi
Skrevet

Hvordan kan du gå tom for alt iløpet av ikke to uker en gang???

Hæ.. men Røde Kors har sånn matutdeling. Vet ikke om de har annet nødvendig. Men fins jo de gruppene på fb.

Skrevet

I fjor så opplevde jeg det samme, men her tok det 4 mnd før jeg fikk sykepenger, 3 mnd før jeg fikk første utbetaling av sosialstønad.

Men sånn til senere tider, er det alltid lurt å spare penger, så du har en buffer, da sånne ting skjer.

Anonymkode: 52389...1e5

Skrevet

Tørrvarer har du vel i skapet? Noe i fryseren? Dopapir kan du "stjele" fra offentlige toaletter. Tøyvask får du vente med, eventuelt vaske uten vaskemiddel.

Og til senere- sørg for å ha en buffer! Handle på tilbud! Sett opp et budsjett!

Utover det, søk hjelp fra støttegrupper på facebook. Mange er villige til å hjelpe! Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

TS her. Ordner seg, ringte nav å sa jeg ikke hadde mat til i morgen.

Lederen selv ringte meg opp igjen og satt med søknaden min, penger på konto i morgen.

Har gått 2 mnd å ventet på sykepenger så har brukt opp alt av tørrvarer osv.

Bra nav tok dette seriøst. Takk for alle råd

Men er det lov å gå i søppla til butikker? Mange som har "låst" søppeldunkene sine.

• Liker 3
Skrevet

Leste et innlegg i en lokalavis om dumpster diving, da ble det bla kommentert dette med låste søppelcontainere. Låsen var der for å hindre at andre kastet ting i søpla :) I min by har butikkene som ligger utfor sentrum åpne containere i åpningstiden, så om du tar deg en runde like før stengetid kan du finne noen skatter :) Å tjuve toalettpapir og eventuelt håndsåpe på offentlig steder, så har du plutselig såpe til både kropp og klesvask :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...