Gjest Gjest Skrevet 4. august 2002 #1 Skrevet 4. august 2002 Min mann og jeg har nå levd for oss selv i en god del år og ønsker så smått å få et lite nurk. Jeg går for tiden på p-pillen (diane), men kommer til å kutte den ut, ettersom familien skal utvides. Er det noen som vet hva man kan forvente, dvs. hvor lang tid tar det fra man slutter med p-pillen til man blir gravid. Er jo klar over at det varieer fra person til person, men finnes det egentlig noe slags snitt tid? Er det noe av dere som har gått på diane og evt. hvor lang tid tok det å bli gravid? Er selv 25 år og har brukt p-pillen i 5 år (siden jeg møtte mannen min). Hvis det er noen som kunne tenklte seg å dele sine erfaringer, cville jeg blitt svært glad!
ung70 Skrevet 5. august 2002 #2 Skrevet 5. august 2002 Hei. Det min lege sa til meg var at det gjennomsnittlig tok ca 1 år fra du sluttet til du ble gravid. Men da må du ta med at noen blir gravid allerede etter første mens, og de drar jo gjennomsnittet ned. Det vanlige er vel at har ingenting skjedd etter 1 år, så kan du/din partner bli sjekka. Men det trenger jo ikke være noe feil likevel. Vi er forskjellige som du sa, og noen trenger tid mens andre blir gravid bare de ser på en mann Lykke til!
Zena Skrevet 5. august 2002 #3 Skrevet 5. august 2002 Hvor lang tid det tar fra du slutter på prevansjon til du blir gravid, varierer veeeeeeldig!!! Min menssyklus er meget rar og jeg har ca. 4 blødninger i året. Da jeg begynte på p-sprøyte for ca 5 år siden ble jeg advart om at det kunne ta lang tid før jeg ble jeg gravid den dagen jeg skulle ønske det. Ihvertfall 2 år måtte jeg regne med, tatt i betraktning at jeg både hadde sjelden mens, samt at jeg brukte p-sprøyte. 2 måneder tok det!!!! 27+1
Kleopatra Skrevet 5. august 2002 #4 Skrevet 5. august 2002 sluttet med pilla (trinordiol) i jan (tror jeg det var) og ingenting har skjedd ennå. venter spent lykke til iallefall.
Gjest Pragma Skrevet 6. august 2002 #5 Skrevet 6. august 2002 Sluttet på pillen i slutten av juni i fjor, og ble gravid i slutten av juni i år - ganske nøyaktig ett år,ja!!! Lykke til, og ikke mist motet.
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2002 #6 Skrevet 6. august 2002 Jeg sluttet på pillen i Januar og har hatt en SA nå i Juli. Mensen er garantert tilbake igjen nå, men vi bekymrer oss ikke særlig ennå. Håper jo at vi skal kunne få noen nurk i løpet av året kanskje da..... Men får se. Lykke til. :D
Gjest Janna Skrevet 6. august 2002 #7 Skrevet 6. august 2002 Eller så kanskje det skjer med deg som med meg... Gravid FØR jeg sluttet i det hele tatt Hadde ingen planer om å slutte med Trionetta på ivertfall 3 år... BOM der satt`n.
Salamandra Skrevet 6. august 2002 #8 Skrevet 6. august 2002 Hos meg tok det tre måneder fra jeg slutte med p-piller til jeg ble gravid. Er spent på hvor lang tid det tar neste gang.. (Har tenkt å prøve på bli gravid om et års tid) Frk. Busybody
Astra Skrevet 6. august 2002 #9 Skrevet 6. august 2002 Vinga, det er jo unntaket som bekrefter regelen! Det finnes ikke et prevensjonsmiddel som er 100% sikkert mot graviditet... unntatt å leve i sølibat Det er de færreste som blir gravide når de går på pillen, noe Gjest sine 5 år beviser! Til Gjest, så er det nok vanligst å bli gravid i løpet av 1 år etter p-pilleslutt, men mange blir det også rett etter :D Lykke til med prøvinga!
Gjest Janna Skrevet 6. august 2002 #10 Skrevet 6. august 2002 Astra, du har så rett.... Lurer på hvilket prev. middel vi skal bruke etter fødselen jeg. Kondom iallefall, men tør ikke å ikke bruke et-flere til!
Lillan Skrevet 6. august 2002 #11 Skrevet 6. august 2002 Hei! Jeg ble gravid etter første mens. Men legen sa da at jeg måtte være veldig fruktbar Så det kan skje fort Lykke til!! Klem fra Lillan
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2002 #12 Skrevet 6. august 2002 Sluttet på pillen i august i fjor, og startet på spraykur (ass., befruktning) i juli i år. Utredning startet i april, og det var min elskede mann som hadde dårlig sædkvalitet. Men det er ingen grunn til panikk enda!
mammamia Skrevet 7. august 2002 #13 Skrevet 7. august 2002 Jeg stilte samme spørsmål her inne i juni da jeg sluttet på enfase-pillen Follimin etter 6 års bruk og fikk mange forskjellige svar. Senere har jeg lest (tror det var i Nylanders bok) at man vanligvis ikke setter i gang utredning før etter 2 år, 1 år hvis man er over 30 eller noe sånt. Jeg ble gravid på første forsøk!!! Er i 8. uke og håper at Baby har tenkt å bli der... Jeg er 23 år, og levde ganske sunt bortsett fra en sigarett om dagen. Men vi ble veldig overrasket, spes siden mannen min har fått signaler fra legen om at han muligens ville ha problemer pga for stor blodtilstrømning til pungen. Men det gikk jo kjempebra!!! I løpet av de årene jeg har gått på p-pillen har jeg aldri blitt gravid, dette til tross for at jeg glemte pillen minst en dag annenhver syklus... Så jeg synes den har gjort sin misjon jeg! For vi har tydeligvis hatt alt på plass. Det er jo mye som skal klaffe.... Ikke minst går 50% av alle befruktede egg til grunne. Jeg tror det er mellom 20-30% sjanse for at et befruktet egg skal feste seg, står litt forskjellig. Men så er det ganske stor sjanse for abort, spes for førstegangsgravide. Mange aborterer visstnok samtidig m forventet mens, og får aldri med seg at de er gravide. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2002 #14 Skrevet 7. august 2002 Hei igjen! Takk for alle tilbakemeldingene! Ser at det er veldig inviduelt, så det er vel ikke så lett å vite hvor lang tid det kommer til å ta. Vi får bare sette i gang å prøve.
Gjest nygravid Skrevet 12. august 2002 #15 Skrevet 12. august 2002 Foørste gang jeg ble gravid, tok det 9 måneder fra jeg sluttet med p-piller til vi lyktes. Nå, etter nesten 4 år, skulle vi prøve igjen. Jeg sluttet med p-piller og ble gravid med en gang. Merkelige greier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå