AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Du som har gjennomsnitts-IQ, hvordan føles det? Du som har bittelitt over gjennomsnittet, føler du at ting er enkelt? Du som har over 145, hvordan føles det? Hvor på iq-skalaen finner du folk interessante? Hvor ligger de omtrent? Anonymkode: 67180...86e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg har en IQ over gjennomsnittet. Jeg skulle ønske jeg enten hadde normal eller under normalen i stedet. IQ betyr ikke at du er et bedre menneske på noen måte (folk antar dessverre alt for ofte det), det betyr bare at du har elttere for å se sammenhenger. Selv om han er en fiktiv person så er jo Sherlock Holmes en kjent person sånn sett. Det var ikke noe hokus pokus bak det han gjorde, han så bare sammenhenger, som ble innlysende når han forklarte de. Problemet med IQ over gjennomsnittet er at du ser så mange sammenhenger som du ikke får gjort noe med. Så mye i samfunnet som kunne vært endret på, men ingen vil endre på. Anonymkode: 611d9...121
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg slet lenge med å gjøre meg selv forstått av andre. Selv forstår jeg andre og deres måte å oppfatte verden på. Har sluttet å snakke med folk om ting som jeg bryr meg om. Nå er det bare smalltalk og snakk om uvesentlige ting. Det er bedre for alle at jeg ikke skremmer de, eller fremstår gal, som følge av mine meninger. Skulle ønske jeg bare var vanlig. Anonymkode: a404a...4ac
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 Her på KG har jeg merket at de fleste sier de har en IQ langt over gjennomsnittet. Akkurat som menn har en penis langt større en gjennomsnittet. Jeg skal ikke kalle dem løgnere.............men jeg tror nok de pynter litt på størrelsen for å si det slik. Anonymkode: 14e8d...50e 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her på KG har jeg merket at de fleste sier de har en IQ langt over gjennomsnittet. Akkurat som menn har en penis langt større en gjennomsnittet. Jeg skal ikke kalle dem løgnere.............men jeg tror nok de pynter litt på størrelsen for å si det slik. Anonymkode: 14e8d...50e Åja. Det har jeg aldri lagt merke til. Ønsker du en diskusjon på bakgrunn av at du har observert den generelle 'litt over snittet'-tendensen, som kryr overalt, i alle former? I så fall, hvordan påvirker det din hverdag? Dine observasjoner, og hva tror du det kommer av? Jeg tror personlig at det er nødvendig for manges psyker å tenke slik. Ellers hadde de dødd av depresjon. Anonymkode: 67180...86e
Gjest Walkingdead Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 De som jeg kanskje finner minst interessante er de som ser på seg selv som mer intelligente og mer spesielle enn andre mennesker. Dessuten synes jeg det er ganske uintelligent.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #7 Skrevet 3. oktober 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en IQ over gjennomsnittet. Jeg skulle ønske jeg enten hadde normal eller under normalen i stedet. IQ betyr ikke at du er et bedre menneske på noen måte (folk antar dessverre alt for ofte det), det betyr bare at du har elttere for å se sammenhenger. Selv om han er en fiktiv person så er jo Sherlock Holmes en kjent person sånn sett. Det var ikke noe hokus pokus bak det han gjorde, han så bare sammenhenger, som ble innlysende når han forklarte de. Problemet med IQ over gjennomsnittet er at du ser så mange sammenhenger som du ikke får gjort noe med. Så mye i samfunnet som kunne vært endret på, men ingen vil endre på. Anonymkode: 611d9...121 Alle mennesker har ting de ikke får gjort noe med. Noen har kroniske sykdommer og må leve som ufør fra de er 20, noen mistet begge foreldrene sine i en ulykke, noen har et handicap som gjør at de ikke kan drive med den interessen eller jobben de ønsket At du synes synd på deg selv fordi du ser mange problemer i samfunnet du ikke får gjort noe med, er en bagatell i forhold til noen som blir ufør i ung alder grunnet sykdom. Alikevel finner du syke mennesker som har akseptert livet sitt og som forsøker gjøre det beste ut av det. Dette er veldig mulig for deg også. Du kan finne en måte å akseptere de tingene du ikke kan endre. Spesielt om du er smart burde det være lettere å få egne følelser og/ eller tanker til å flyte over i noe mer konstruktivt. Dess smartere man er, dess bedre er man på å tilpasse seg eget liv. For hva er vitsen med å tilbringe resten av livet sur og lei fordi samfunnet suger? Da kan man like gjerne jobbe for å finne en måte å akseptere samfunnet og eget liv på. Ditt problem er ganske vanlig blant mennesker som er litt over gjennomsnittlig smarte, men ikke eksepsjonelt smarte. Gjerne i 120- 135ish området. Man er smart, men ikke smart nok til å vite hvor dum man er. Når man kommer opp i ca 140+, så begynner man å se mange flere tilfeller av Dunning fordi man merker hvor veldig dum man selv er, selv om man er smart. Anonymkode: 056b6...85d 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #8 Skrevet 3. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du som har over 145, hvordan føles det? Anonymkode: 67180...86e Det føles litt godt når jeg tar på hjernen og kjenner all IQ'en mellom fingrene. Men det kan være litt slitsomt å passe på at den ikke renner ut hele tiden. Anonymkode: 65051...12b
Dark Angelina Skrevet 3. oktober 2017 #9 Skrevet 3. oktober 2017 (endret) Tråden er ryddet for brukerdebatt. Dark Angelina, mod. Endret 3. oktober 2017 av Dark Angelina
GLADIATORE Skrevet 3. oktober 2017 #10 Skrevet 3. oktober 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Her på KG har jeg merket at de fleste sier de har en IQ langt over gjennomsnittet. Akkurat som menn har en penis langt større en gjennomsnittet. Jeg skal ikke kalle dem løgnere.............men jeg tror nok de pynter litt på størrelsen for å si det slik. Anonymkode: 14e8d...50e Diplomatisk av deg å bare tro mange overdriver;) Jeg tror antallet av brukere som faktisk har vært og tatt den riktige testen hos Mensa Norge, er lavt. TS spør også brukere med over 145 i IQ. Det reelle antallet er forsvinnende lavt. Hvis jeg ikke husker feil, så er prosentandelen som har over 134 i Norge 0,8%... ;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå