Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #1 Skrevet 20. januar 2005 http://interaktiv.vg.no/elevavisen/dagbok.php?id=1514 Les historien i elevavisen til VG om eleven som fikk parade etter å ha tissa på seg på en prøve. Er det virkelig mulig?
Gjest gjest1 Skrevet 20. januar 2005 #2 Skrevet 20. januar 2005 hva i alle dager er parade? Uansett høres det helt sprøtt ut, ja lite sansynlig. tror de fleste hadde bare gått.. MEN er det sant er det jo en tragedie...
Gjest 1111 Skrevet 20. januar 2005 #3 Skrevet 20. januar 2005 Parade = gjensitting. skjer gjerne etter tre anmerkninger, da skal du gjerne sitte inne hos rektor en stund.
Gjest Embla s Skrevet 20. januar 2005 #4 Skrevet 20. januar 2005 Parade er å sitte igjen, eller å måtte møte opp før skolen begynner. Denne eleven skriver jo at h*n ble så redd at h*n fortalte rektor at h*n tisset på seg for å straffe læreren og at h*n hadde tenkt å jukse.. Jeg skjønner ikke hvorfor det var enklere å fortelle en slik historie en å si som sant var at h*n måtte tisse og tisset på seg fordi h*n ikke fikk lov til å gå på do? Og hva skal en rektor gjøre, når noen tilstår at de hadde til intensjon å jukse, men når læreren skjønner opplegget og hindrer dette, så straffer h*n læreren med å tisse i klasserommet ("sånn går det når du ikke lar meg gå på do")?!
Gjest Tabby Skrevet 20. januar 2005 #5 Skrevet 20. januar 2005 Parade var å møte opp tidligere enn vanlig tid da jeg gikk på skolen. Fikk det en gang for å kaste snøball husker jeg. Måtte møte opp en skoletime tidligere enn resten av klassen. Når det gjelder denne eleven som har skrevet dette, vel hvis han eller hun synes det er bedre og tøffere å ha gjort dette "som en hevn" enn å si det som det er: "jeg måtte på, ba om å få gå men læreren ville ikke la meg fordi noen har snakket om at man kunne ha jukset ved å legge en bok på doen og sjekke svarene, og siden jeg virkelig måtte på do så klarte jeg ikke å holde meg lenger" vel da har han eller hun fortjent straff mener jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 20. januar 2005 #6 Skrevet 20. januar 2005 Jeg skulle like å se den åttendeklassingen som frivillig tisser på seg i et klasserom der alle klassekameratene oppholder seg.
Gjest Starya Skrevet 20. januar 2005 #7 Skrevet 20. januar 2005 Når man går i åttende er det å redde ansikt ovenfor medelever ganske viktig, uansett hva vi voksne måtte mene om det. Det er bare slik det er. Har man da først tisset på seg, ved et uhell, tror man kanskje man berger seg litt ved å si det var med vilje. Mange vil nok foretrekke "Jøss du er sprø. GJORDE du virkelig det??" fremfor "Helledussan, klarte ikke holde seg, trenger du bleier??" At eleven holdt på denne historien ovenfor rektor er heller ikke så sjokkerende. Og som Tex sier: "Jeg skulle like å se den åttendeklassingen som frivillig tisser på seg i et klasserom der alle klassekameratene oppholder seg." Læreren burde tenkt seg om før han forlangte en forklaring fra eleven -foran hele klassen.
Sanity Skrevet 20. januar 2005 #8 Skrevet 20. januar 2005 Synes det burde blitt fulgt litt mer opp. Ved at f.eks. lærere eller andre sjekket på do at det ikke var bøker der, callinger finnes vel i de fleste klasserom? Egentlig litt merkelig at en åttendeklassing ikke klarer og holde seg timen ut.. Men, kan aldri si aldri. Er påstand mot påstand her
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #9 Skrevet 21. januar 2005 En 8-klassing vil aldri tisse på seg med vilje våger jeg å påstå, og det gjør jeg uti fra min egen erfaring med egen 8-klassing og hans medelever. Det er ingen av kompisene som ville ha syntes at det å tisse på seg med vilje hadde vært tøft og jeg skal love deg at det hadde aldri blitt glemt og han hadde fått høre det resten av skoletiden og senere med. Huff, tenker på hvilken følelse denne 8-klassingen sitter igjen med. Og en prøve i 8. klasse er ikke avgjørende for livet ditt, da har du fortsatt mye tid å forbedre resultatet ditt på.
Gjest LoisLane Skrevet 21. januar 2005 #10 Skrevet 21. januar 2005 Jeg har vært borti åttendeklassinger som jeg tror kunne ha tisset på seg for å "make a point". Ekstremt selvsagt, og jeg sier ingenting om denne spesielle saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå