Kaiaermeg Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Hei! Håper noen kan hjelpe meg å oppklare hva som skjer i kroppen min. Er det mulig å få positiv EL-test etter eggløsningen? Har ikke jeg hatt eggløsning enda? Jeg har vanligvis ikke andre symptomer, sett bort fra litt aktivitet i eggstokkene. LH-toppen var kort, med negativ test fredag kveld/natt, positiv test kl 8 og 12 på lørdag, og negativ kl 19 på lørdag.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Men kan ikke det der stemme da? Hvis første positive var lørdag morgen er eggløsning 12-36 timer etter det, altså tidligst lørdag kveld. Så stiger temp litt etter eggløsning. Det gjør den hos deg hvis man antar at eggløsning er et sted mellom 12 og 24 timer etter positiv test, da høyeste temp er søndag i charte. I teorien skal den vel holde seg opp da, men ville likevel holdt en knapp på at den har vært en gang på lørdag/natt til søndag. Anonymkode: 83c58...20c
Kaiaermeg Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kan ikke det der stemme da? Hvis første positive var lørdag morgen er eggløsning 12-36 timer etter det, altså tidligst lørdag kveld. Så stiger temp litt etter eggløsning. Det gjør den hos deg hvis man antar at eggløsning er et sted mellom 12 og 24 timer etter positiv test, da høyeste temp er søndag i charte. I teorien skal den vel holde seg opp da, men ville likevel holdt en knapp på at den har vært en gang på lørdag/natt til søndag. Anonymkode: 83c58...20c Grunnen til at jeg tviler er fordi den ikke holder seg oppe, "regelen" er vel to-tre dager med høyere temperatur for å bekrefte EL. Har hatt dette ved tidligere eggløsninger... Appen sier at EL er en gang mellom dag 15-17, men det stemmer ikke overens med temperaturene i mine øyne...
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 29 minutter siden, Kaiaermeg skrev: Grunnen til at jeg tviler er fordi den ikke holder seg oppe, "regelen" er vel to-tre dager med høyere temperatur for å bekrefte EL. Har hatt dette ved tidligere eggløsninger... Appen sier at EL er en gang mellom dag 15-17, men det stemmer ikke overens med temperaturene i mine øyne... Ja, skjønner det. Men syns høyeste temp passer bra med eggløsningstestene. Håpe avviket skyldes graviditet. Anonymkode: 83c58...20c
Kaiaermeg Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, skjønner det. Men syns høyeste temp passer bra med eggløsningstestene. Håpe avviket skyldes graviditet. Anonymkode: 83c58...20c Enig i det Krysser fingrene. Takk for svar!
våren14 Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 Har tempet mye... Tror ikke du har hatt el i det hele tatt jeg. Tror kroppen bare prøvde men ikke slapp noe egg. Det skjer! Da vil den prøve igjen etter en liten stund så fortsett med tester og temping du. Skal ha 3 dager forhøyet temp for å bekrefte EL. Og el testene indikerer bare at kroppen PRØVER å slippe et egg. Bare vedvarende forhøyet temp kan bekrefte det (evt blodprøver da selvsagt...). Tipper den bare kommer senere 1
Kaiaermeg Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2017 4 timer siden, våren14 skrev: Har tempet mye... Tror ikke du har hatt el i det hele tatt jeg. Tror kroppen bare prøvde men ikke slapp noe egg. Det skjer! Da vil den prøve igjen etter en liten stund så fortsett med tester og temping du. Skal ha 3 dager forhøyet temp for å bekrefte EL. Og el testene indikerer bare at kroppen PRØVER å slippe et egg. Bare vedvarende forhøyet temp kan bekrefte det (evt blodprøver da selvsagt...). Tipper den bare kommer senere Er det jeg mistenker Takk for svar. Skal fortsette å ta EL-tester og se an... Har regelmessig syklus/mens og alle tidligere sykluser har det egentlig ikke vært noen tvil om EL mtp. temperatur og EL-tester. Har tempet i ca. 9 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå