AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg må bare få ut litt frustrasjon. Jeg har en hund som er usikker på fremmede som begynner lett å knurre og bjeffe om hun ser noen "rare" mennesker eller om folk går eller løper rett mot henne etc. Jeg har jobbet mye med dette, men kommer ingen vei akkurat her hvor vi bor fordi vi møter så få mennesker. Andre steder har hun blitt mye bedre, men her kan hun ha èn dårlig opplevelse som vi ikke får oppveid med gode, fordi vi rett og slett ikke møter nok mennesker. Så hvert møte/passering av mennesker her, bør være positivt, hvis ikke gjør det bare ting verre. Men hva er det med denne plassen som jeg bor på egentlig? Andre steder oppfører folk seg normalt, men her har jeg opplevd at en full mann prøvde å klappe henne selv om jeg sa ifra at hun ikke likte det, at en merkelig utseende ungdom flakset med armene og ropte oooh oooh når han så henne, og at en mor med en utviklingshemmet gutt har dukket opp på rare steder og oppført seg merkelig og skremt henne med oppførselen sin. Nå har jeg til alt overmål fått en merkelig nabo som ber høyt utenfor huset midt på natta, og som bare kom nærmere den ene gangen vi snakket med han, mens jeg rygget og sa hunden min var usikker på fremmede. Og til alt overmål er visst den rare damen med den utviklingshemmede sønnen, kona og sønnen hans! Idag gikk vi forbi huset hans og den utviklingshemmede gutten stod utenfor. Jeg tok hunden min på motsatt side av der han stod og ga henne godbiter mens vi gikk forbi. Når vi har gått noen meter og jeg tenker "dette var jo en bra passering", så legger jeg merke til at hunden min vil snu seg og er urolig, og jeg snur meg, og der kommer den gutten løpende etter oss med en paraply??? Og hunden min begynte å knurre og bjeffe selvsagt, det var dèn bra passeringen, og han var den eneste personen vi møtte idag Jeg kommer ikke til å gå forbi det huset igjen, det er sikkert, men problemet er at det er ikke så mange andre veier å gå her, så da må vi vase gjennom buskas og gå over jorder når vi skal gå tur. Lurer på hvorfor alle gærninger ser ut til å samles her. Det har alltid bodd rare folk i det huset faktisk. Jeg vil flytte. Anonymkode: 453d6...170
Brunhilde Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Det er jo ikke naboene som er skyld i at hunden din er nervøs. Det ligger enten i den fra tidligere, eller så overfører du din redsel/frustrasjon og signaliserer at dette er skummelt hver gang dere treffer disse menneskene. 29
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 Sorry ass, men det er ikke verden sin skyld at du har en problemhund. Hadde du bodd i by, måtte du avlivet en sånn hund. Anonymkode: 137bc...fcf 8
Gjest NotNaomi Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 En full mann som prøvde å klappe henne. En mor med en utviklingshemmet gutt og en ungdom. Nå er vel ingen av dem "gærninger",i alle dager. Skulle sett ungdimnene her du :-D flyr og flakser etter Pokemon. Det eneste jeg syns var litt pussig av det du beskriver,er han som ber høyt utenfor huset?! Men. Jeg har nå toomplasseringshunder,og den ene kan være litt nervøs. Men det er jo mitt ansvar og jobb å hele tiden få henne bedre. Som en skriver over her : tenk nøye på om du ikke overfører stress. Hunder er utrolig vare for det! Lykke til ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 Det høres ut som om hunden din er problemet og ikke "alle de rare folka". Om du vil flytte så flytt. Anonymkode: 9b4ca...f2f 9
Gjest NotNaomi Skrevet 3. oktober 2017 #7 Skrevet 3. oktober 2017 Syns forresten at du er heldig som har jorder å traske over! Er jo bare å ta på gummistøvler og traske det! Beste med hunder. Syns du fikk litt krasse svar her,men det var bare at du beskrev liksom ikke gærninger. Bortsett fra han som ber utenfor huset om natta:-) men da går du vel ikke turer.
Tabris Skrevet 3. oktober 2017 #8 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg synes heller ikke det høres ut som "gærninger", samtidig så skjønner jeg deg også. Jeg har selv en hund som er utrygg på mennesker og hunder, og det kan være en utfordring noen ganger. Ja, det er mitt ansvar og jeg må trene på det - men det er ikke alltid lett å trene på når folk ikke tar hensyn selv etter beskjeder. Jeg har flere ganger fått egen trening sabotert pga folk, noen ganger fordi de oppriktig ikke forstår andre ganger fordi de ikke bryr seg om hva jeg sier. Og da er det alltid to skritt frem og ett tilbake. Men det er sånn folk er, og det er lite vi kan gjøre med det bortsett fra å ta våre egne forholdsregler. Tren med hunden som du gjør og pass på å holde GOD avstand til de du passerer. Stopp gjerne opp, trekk deg godt ut av veien og tren kontakt mens DE passerer. Hvis du kan, så gå gjerne tur andre steder også, så hunden kan få flere gode opplevelser. Jo flere gode opplevelser de får, jo bedre kan de takle en dårlig. 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #9 Skrevet 3. oktober 2017 Du kan ikke forvente at andre skal endre seg for å ta spesielt hensyn til deg og den nervøse hunden din! Når man velger å anskaffe seg hund, så må en regne med at den av og til vil møte ulike typer mennesker. Her er det deg og din hund som er problemet, og ikke naboene. Hunden din er tydeligvis et nervevrak, og det kan ikke naboene dine noe for. Anonymkode: 946bd...d09 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #10 Skrevet 3. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke forvente at andre skal endre seg for å ta spesielt hensyn til deg og den nervøse hunden din! Når man velger å anskaffe seg hund, så må en regne med at den av og til vil møte ulike typer mennesker. Her er det deg og din hund som er problemet, og ikke naboene. Hunden din er tydeligvis et nervevrak, og det kan ikke naboene dine noe for. Anonymkode: 946bd...d09 Nervevrak faktisk. Ro deg litt. Anonymkode: a8b2c...eb6 2
Hedy Lamarr Skrevet 3. oktober 2017 #11 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg vet at han "Hundehviskeren" på tv er omdiskutert, men han sier iallfall at hunden merker din sinnstemning og tar den til seg som sin egen. Alle som har hatt hund vet at hundene er utrolig vare for eierens sinnstemning, så hvis du er redd, anspent og/eller nervøs når dere skal passere mennesker, blir hunden din det også. Så du må trene på å ikke sende de signalene til hunden din, men være en sterk og trygg eier/flokkleder. Verd et forsøk? 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #12 Skrevet 3. oktober 2017 Nesten som du beskriver min situasjon her 🙈 Jeg har dessverre ingen råd da min hund aldri blir bedre. Han er så usikker og bjeffer på alle mennesker i "sitt nabolag", men aldri andre steder. Vi flyttet til et nytt sted og etter en stund var han likedan her. Virker som han oppfører seg slik der det er "hans område". Kan også være fordi det er her vi går alle tisseturer ca 3 ganger daglig og altså her han får flest dårlige opplevelser fordi folk ikke respekterer at de ikke skal hilse på han osv. Det er alltid 1 steg frem og 19 tilbake fordi noen alltid skal ødelegge. Vi skal nå snart gå på kurs med han for å la han omgås med hunder og mennesker mens han trener slik at det forhåpentligvis hjelper han mtp fremmede mennesker. Anonymkode: cdd9c...216
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #13 Skrevet 3. oktober 2017 4 timer siden, Amawhatsnot skrev: Jeg vet at han "Hundehviskeren" på tv er omdiskutert, men han sier iallfall at hunden merker din sinnstemning og tar den til seg som sin egen. Alle som har hatt hund vet at hundene er utrolig vare for eierens sinnstemning, så hvis du er redd, anspent og/eller nervøs når dere skal passere mennesker, blir hunden din det også. Så du må trene på å ikke sende de signalene til hunden din, men være en sterk og trygg eier/flokkleder. Verd et forsøk? Jeg har samme problem som TS og har prøvd å være rolig og "ignorere" situasjonen, ikke stramme båndet og gå helt vanlig. Her i gården hjelper det dessverre ikke, så det er ikke nødvendigvis noe galt TS gjør. Men det er jo verdt et forsøk, altså at hun tenker over hva H*N gjør i en slik situasjon. Anonymkode: cdd9c...216
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #14 Skrevet 3. oktober 2017 Hadde anmeldt. Han løp etter dere med en paraply og det er ulovlig å skremme andre. Anonymkode: 83b46...804
tonebelinda Skrevet 3. oktober 2017 #15 Skrevet 3. oktober 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde anmeldt. Han løp etter dere med en paraply og det er ulovlig å skremme andre. Anonymkode: 83b46...804 Anmelde en utviklingshemmet guttunge fordi han løp med en paraply? Tror og håper en slik anmeldelse ikke hadde kommet langt! 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #16 Skrevet 3. oktober 2017 23 minutter siden, tonebelinda skrev: Anmelde en utviklingshemmet guttunge fordi han løp med en paraply? Tror og håper en slik anmeldelse ikke hadde kommet langt! Jepp. Det er ikke lov å skremme andre og en paraply kan være et potensielt våpen. Foreldrene må ha kontroll på dette farlige mennesket. Anonymkode: 83b46...804
Djungelvrål Skrevet 3. oktober 2017 #17 Skrevet 3. oktober 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bare få ut litt frustrasjon. Jeg har en hund som er usikker på fremmede som begynner lett å knurre og bjeffe om hun ser noen "rare" mennesker eller om folk går eller løper rett mot henne etc. Jeg har jobbet mye med dette, men kommer ingen vei akkurat her hvor vi bor fordi vi møter så få mennesker. Andre steder har hun blitt mye bedre, men her kan hun ha èn dårlig opplevelse som vi ikke får oppveid med gode, fordi vi rett og slett ikke møter nok mennesker. Så hvert møte/passering av mennesker her, bør være positivt, hvis ikke gjør det bare ting verre. Men hva er det med denne plassen som jeg bor på egentlig? Andre steder oppfører folk seg normalt, men her har jeg opplevd at en full mann prøvde å klappe henne selv om jeg sa ifra at hun ikke likte det, at en merkelig utseende ungdom flakset med armene og ropte oooh oooh når han så henne, og at en mor med en utviklingshemmet gutt har dukket opp på rare steder og oppført seg merkelig og skremt henne med oppførselen sin. Nå har jeg til alt overmål fått en merkelig nabo som ber høyt utenfor huset midt på natta, og som bare kom nærmere den ene gangen vi snakket med han, mens jeg rygget og sa hunden min var usikker på fremmede. Og til alt overmål er visst den rare damen med den utviklingshemmede sønnen, kona og sønnen hans! Idag gikk vi forbi huset hans og den utviklingshemmede gutten stod utenfor. Jeg tok hunden min på motsatt side av der han stod og ga henne godbiter mens vi gikk forbi. Når vi har gått noen meter og jeg tenker "dette var jo en bra passering", så legger jeg merke til at hunden min vil snu seg og er urolig, og jeg snur meg, og der kommer den gutten løpende etter oss med en paraply??? Og hunden min begynte å knurre og bjeffe selvsagt, det var dèn bra passeringen, og han var den eneste personen vi møtte idag Jeg kommer ikke til å gå forbi det huset igjen, det er sikkert, men problemet er at det er ikke så mange andre veier å gå her, så da må vi vase gjennom buskas og gå over jorder når vi skal gå tur. Lurer på hvorfor alle gærninger ser ut til å samles her. Det har alltid bodd rare folk i det huset faktisk. Jeg vil flytte. Anonymkode: 453d6...170 Naboene kan ikke be ute høylytt om natta. Det skal være ro etter 23.00. Jeg hadde klaget. 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #18 Skrevet 3. oktober 2017 8 hours ago, AnonymBruker said: Sorry ass, men det er ikke verden sin skyld at du har en problemhund. Hadde du bodd i by, måtte du avlivet en sånn hund. Anonymkode: 137bc...fcf Avlive en hund som bjeffer og knurrer? TS Anonymkode: 453d6...170 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #19 Skrevet 3. oktober 2017 5 hours ago, Tabris said: Jeg synes heller ikke det høres ut som "gærninger", samtidig så skjønner jeg deg også. Jeg har selv en hund som er utrygg på mennesker og hunder, og det kan være en utfordring noen ganger. Ja, det er mitt ansvar og jeg må trene på det - men det er ikke alltid lett å trene på når folk ikke tar hensyn selv etter beskjeder. Jeg har flere ganger fått egen trening sabotert pga folk, noen ganger fordi de oppriktig ikke forstår andre ganger fordi de ikke bryr seg om hva jeg sier. Og da er det alltid to skritt frem og ett tilbake. Men det er sånn folk er, og det er lite vi kan gjøre med det bortsett fra å ta våre egne forholdsregler. Tren med hunden som du gjør og pass på å holde GOD avstand til de du passerer. Stopp gjerne opp, trekk deg godt ut av veien og tren kontakt mens DE passerer. Hvis du kan, så gå gjerne tur andre steder også, så hunden kan få flere gode opplevelser. Jo flere gode opplevelser de får, jo bedre kan de takle en dårlig. Vel, så veldig gale er de ikke, men det er akkurat sånne folk og sånne møter jeg ikke trenger akkurat her, da vi møter så sjeldent mennesker. Jeg gjør akkurat det du beskriver, og vi går tur andre steder også. TS Anonymkode: 453d6...170
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #20 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg lurer på hvorfor hunden din er så nervøs av seg? Anonymkode: d8d2f...0fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå