AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #61 Skrevet 5. oktober 2017 Ikke selg boligen, det er hennes arv, og det finnes nok ikke en eneste studenthybel for to som er rimeligere uansett. Jeg synes heller ikke dere skal kvitte dere med hund og bil. Hund er et familiemedlem, og koster ikke stort, og bilen er jo noe hun trenger. Men med så lave boutgifter kan jeg ikke begripe hvorfor dere sliter med 20.000 i mnd? Jeg foreslår at dere skriver ned hver minste krone dere bruker i 1-3 måneder, og så går gjennom dette, for å finne ut hvor dere kan redusere utgifter. Dere burde sitte igjen med minst 10.000 pr måned, etter alle faste utgifter er betalt, og for det kan dere jo leve som grever med kvalitetsmat til bikkja og full tank på bilen, likevel beskriver du et litt stusselig FirstPrice kosthold? Her er det en eller annen økonomisk lekkasje et sted, som du ikke har tenkt på, og som dere bare må finne. Anonymkode: 0a365...d35 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #62 Skrevet 5. oktober 2017 På 3.10.2017 den 7.20, AnonymBruker skrev: Nei, men man forventer at voksne mennesker skjønner at det er viktigere med en jobb enn drømmejobben. Mange har jobber de ikke liker, men jobber fordi de må ha penger på bordet. Du valgte å slutte, da blir det også lite å rutte med. Anonymkode: 344cd...f4f Ja det forventer man av voksne mennesker, men man forventer også at dersom dem ikke fungerer i jobb så prøver de å tar tak i det isteden for å sulle hjemme og få trygd. Noe TS prøver på her, tar skole for å komme deg tilbake til jobb. Det er STOR forskjell å bli syk av jobben og ikke trives, noe jeg forventer at voksne mennesker vet. Les deg opp! På 3.10.2017 den 17.09, AnonymBruker skrev: Late mennesker får veldig ofte økonomiske problemer. Hvis du tror alle elsker jobben sin er ikke det sant. Vi jobber for økonomien sin skyld. Noen finner på unnskyldninger hele tiden og fortsetter i samme sporet. Klage kan de, men jobbe nei ..... Anonymkode: 3a1f0...a75 Les HI en gang til. Ts er ikke lat, Ts har satt seg på skolepengen nettopp for å komme seg ut i JOBB og ikke å gå hjemme sykemeldt da han blir syk av jobben sin. Skjerpings!! 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, tusen takk. Dette hjalp jo kjempemye på en knust selvtillit........... Jeg ber om hjelp fordi jeg ønsker det, skjønner ikke hvorfor dere damer må være så frekke mot alle andre.. Hva er det du ikke mener jeg har kontroll på og hva kan jeg gjøre med det da, for å prøve å være litt imøtekommende? Anonymkode: ad6bf...845 Klem til deg TS. Håper du ikke lar gretne KG brukere gå innpå deg. Flott du tar tak i situasjonen og gjør noe me den.. Stå på 😊 Anonymkode: 06dc9...fa6
Eneri Skrevet 5. oktober 2017 #63 Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg på finn småjobber og gruppe på facebook, hvis det er det du tenker. Ang. gaver har jeg prøvd å si at jeg ønsker meg penger eller gavekort på mat eller slikt eller ting jeg trenger, men ingen gidder å høre etter, så får stort sett playstationspill eller penskjorter (som jeg har nok av). Anonymkode: ad6bf...845 Å følge med på Finn og Facebook er bra, men tror du må være mer 'på' enn som så. Skriv på Facebook og Finn selv. Spre ordet blant familie og venner om at du trenger å finansiere studiene med småjobber. Si fra før bursdag og jul at du må tenke økonomisk smart som student, og dermed TRENGER penger/ praktiske gaver/gavekort framfor 'artige' gaver som spill. Det bør de være I stand til å forstå. Kommunen ansetter folk som støttekontakt, så her må du selv melde din interesse. Noen brukere har innvilget støttekontakt bare 2-4 timer pr uke, det bør vel være en overkommelig ekstrajobb. Inntekten din er så lav at det nok monner mer å økende den enn å høvle femtilappen fra forbruket.
occultatum Skrevet 5. oktober 2017 #64 Skrevet 5. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg på finn småjobber og gruppe på facebook, hvis det er det du tenker. Ang. gaver har jeg prøvd å si at jeg ønsker meg penger eller gavekort på mat eller slikt eller ting jeg trenger, men ingen gidder å høre etter, så får stort sett playstationspill eller penskjorter (som jeg har nok av). Anonymkode: ad6bf...845 Kanskje du kan selge det du ikke trenger på Finn? Det er mye penger å hente der! Solgte nettopp en gammel Ps3 med spill og tjente 1200 kr på det. Om du har mange penskjorter kan disse også selges, det samme kan du gjøre med spillene og en drøss andre ting som du kanskje ikke trenger? Sjekk hva andre har lagt ut på Finn for å få en idè om hva du kan selge Syns forresten tipset du fikk om å være støttekontakt er veldig bra. Som regel jobber du bare noen få timer i uken og jobben er som regel ikke særlig fysisk krevende slik du ikke mister fokus på skolen. 1
Fleur Delacour Skrevet 5. oktober 2017 #65 Skrevet 5. oktober 2017 Lykke til, Ts. Synes du fikk en del surmagete svar her, men heldigvis noen gode råd også. Klem til deg og samboeren din.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #66 Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke selg boligen, det er hennes arv, og det finnes nok ikke en eneste studenthybel for to som er rimeligere uansett. Jeg synes heller ikke dere skal kvitte dere med hund og bil. Hund er et familiemedlem, og koster ikke stort, og bilen er jo noe hun trenger. Men med så lave boutgifter kan jeg ikke begripe hvorfor dere sliter med 20.000 i mnd? Jeg foreslår at dere skriver ned hver minste krone dere bruker i 1-3 måneder, og så går gjennom dette, for å finne ut hvor dere kan redusere utgifter. Dere burde sitte igjen med minst 10.000 pr måned, etter alle faste utgifter er betalt, og for det kan dere jo leve som grever med kvalitetsmat til bikkja og full tank på bilen, likevel beskriver du et litt stusselig FirstPrice kosthold? Her er det en eller annen økonomisk lekkasje et sted, som du ikke har tenkt på, og som dere bare må finne. Anonymkode: 0a365...d35 Tusen takk, det var fint at noen forstod det! Om vi sliter med 20.000 kr i mnd vet jeg ikke. Men vi har altså ikke felles økonomi. Hun har 15 k i mnd, jeg har 5 k. Hun bruker sine penger, jeg bruker mine. Sånn må vi ha det, ellers kan vi ikke bo sammen pga hun ikke vil få det til å gå rundt (en del kostnader ifht. helsen bl. a. som hun ikke hadde råd til om vi delte alt 50/50). Kjæresten fører budsjett, så har allerede oversikt over bruk. Jeg vet ikke om jeg har nevnt utgiftene, men altså jeg bruker 1000 kr bare på mobil.. Vet at det er mye og helt idiotisk, men har bindingstid på abonnementet så er ikke så mye å få gjort med det. Etter det har jeg da igjen 4000 kr, og bruker egentlig det bare mat/husholdninsartikler. I tillegg kommer jo da bensin, helseutgifter (medisiner, legebesøk etc), gaver hvis noen har bursdag/konfirmasjon osv (men nå har jeg gitt beskjed at det ikke blir julegaver i år dessverre, det er ikke fysisk mulig for meg å få til), jeg trengte nye boksere forrige mnd f. eks. (ja ok, noen mener sikkert jeg ikke bør prioritere det, men det var hull i de og de var blitt for trange så..), så har man jo en del mnd vi har f. eks. årsavgift på bilen eller nrk-lisens og slike ting som vipper meg av pinnen. Jeg betaler hele nrk-lisensen da min kjæreste ikke ønsker å ha tv/bruker aldri tv, så derfor syns jeg det er urettferdig at hun skal betale for det når hun ikke ønsker å ha det en gang. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja det forventer man av voksne mennesker, men man forventer også at dersom dem ikke fungerer i jobb så prøver de å tar tak i det isteden for å sulle hjemme og få trygd. Noe TS prøver på her, tar skole for å komme deg tilbake til jobb. Det er STOR forskjell å bli syk av jobben og ikke trives, noe jeg forventer at voksne mennesker vet. Les deg opp! Les HI en gang til. Ts er ikke lat, Ts har satt seg på skolepengen nettopp for å komme seg ut i JOBB og ikke å gå hjemme sykemeldt da han blir syk av jobben sin. Skjerpings!! Klem til deg TS. Håper du ikke lar gretne KG brukere gå innpå deg. Flott du tar tak i situasjonen og gjør noe me den.. Stå på 😊 Anonymkode: 06dc9...fa6 Tusen takk for dette! Veldig hyggelig! 26 minutter siden, Eneri skrev: Å følge med på Finn og Facebook er bra, men tror du må være mer 'på' enn som så. Skriv på Facebook og Finn selv. Spre ordet blant familie og venner om at du trenger å finansiere studiene med småjobber. Si fra før bursdag og jul at du må tenke økonomisk smart som student, og dermed TRENGER penger/ praktiske gaver/gavekort framfor 'artige' gaver som spill. Det bør de være I stand til å forstå. Kommunen ansetter folk som støttekontakt, så her må du selv melde din interesse. Noen brukere har innvilget støttekontakt bare 2-4 timer pr uke, det bør vel være en overkommelig ekstrajobb. Inntekten din er så lav at det nok monner mer å økende den enn å høvle femtilappen fra forbruket. Jeg har sagt ifra til venner og familie og jeg har sagt fra før jul og bursdag... Kan se etter støttekontaktjobb, det visste jeg ikke om! Sjekker med en gang. 15 minutter siden, n0mdeplume skrev: Kanskje du kan selge det du ikke trenger på Finn? Det er mye penger å hente der! Solgte nettopp en gammel Ps3 med spill og tjente 1200 kr på det. Om du har mange penskjorter kan disse også selges, det samme kan du gjøre med spillene og en drøss andre ting som du kanskje ikke trenger? Sjekk hva andre har lagt ut på Finn for å få en idè om hva du kan selge Syns forresten tipset du fikk om å være støttekontakt er veldig bra. Som regel jobber du bare noen få timer i uken og jobben er som regel ikke særlig fysisk krevende slik du ikke mister fokus på skolen. Min kjæreste selger alt vi har på finn.no fra før Har omtrent ikke noe i huset. Mange sier det må være trangt å bo i leiligheten vår, men det er overhodet ikke trangt - det er jo ingenting her!! Hehe. Hun kvitter seg med ALT vi ikke har bruk for akkurat der og da hun så. Enig ang. støttekontakt ja Akkurat nå, Sukrin skrev: Lykke til, Ts. Synes du fikk en del surmagete svar her, men heldigvis noen gode råd også. Klem til deg og samboeren din. Tusen takk Anonymkode: ad6bf...845
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå