prt90 Skrevet 28. mars 2018 #41 Del Skrevet 28. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe gullegg. Det er bare det at oddsene selskapene tilbyr på forskjellige kamper aldri kan være 100% like hele tiden. Derfor oppstår muligheter som dette. Anonymkode: 75709...c21 Så spørs det hvor stor glede du rekker å få av det på de 20 millisekundene det tar et script justerer det automatisk da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #42 Del Skrevet 28. mars 2018 1 minutt siden, prt90 skrev: Du får vise oss et eksempel som går i pluss akkurat nå da, jeg gjetter at du ikke finner noen Du kan ikke lete etter disse selv, da hadde du kollapset innen kort tid. Du må ha en konto hos f.eks Oddsmonkey, som scanner nettet døgnet rundt etter muligheter verden over. Men søk opp matched betting og les selv, istedenfor at jeg skal slå det inn i hodet på deg. Anonymkode: 75709...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #43 Del Skrevet 28. mars 2018 Akkurat nå, prt90 skrev: Så spørs det hvor stor glede du rekker å få av det på de 20 millisekundene det tar et script justerer det automatisk da.. Hva script skulle det være, som jobber på tvers av alle bettingselskaper i verden...? Anonymkode: 75709...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest making.a.mess Skrevet 28. mars 2018 #44 Del Skrevet 28. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det finnes en side om hvordan du drar max bonus ut av alle selskapene uten å bruke en krone. Var rundt 80000 om jeg ikke husker feil. Anonymkode: 75709...c21 Regner med at du har tjent deg rik da....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #45 Del Skrevet 28. mars 2018 Akkurat nå, Mrs.Purdey skrev: Regner med at du har tjent deg rik da....? Nei, jeg har ikke giddet dette. Men registrerte at det var en side som omtalte det. Anonymkode: 75709...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest making.a.mess Skrevet 28. mars 2018 #46 Del Skrevet 28. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har ikke giddet dette. Men registrerte at det var en side som omtalte det. Anonymkode: 75709...c21 Du har ikke GIDDET å tjene 80000 raske.... ?? Yeah, right..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 28. mars 2018 #47 Del Skrevet 28. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva script skulle det være, som jobber på tvers av alle bettingselskaper i verden...? Anonymkode: 75709...c21 Nesten, i praksis er det en haug med forskjellige «roboter» fra mange konkurrerende aktører som gjør dette samtidlig. Akkurat som med aksjeroboter er det den raskeste som stikker av med pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #48 Del Skrevet 28. mars 2018 19 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Du har ikke GIDDET å tjene 80000 raske.... ?? Yeah, right..... Nei, det er ikke min ting overhodet. Anonymkode: 75709...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 28. mars 2018 #49 Del Skrevet 28. mars 2018 33 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan ikke lete etter disse selv, da hadde du kollapset innen kort tid. Du må ha en konto hos f.eks Oddsmonkey, som scanner nettet døgnet rundt etter muligheter verden over. Men søk opp matched betting og les selv, istedenfor at jeg skal slå det inn i hodet på deg. Anonymkode: 75709...c21 Jaha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #50 Del Skrevet 28. mars 2018 38 minutter siden, T-Rex skrev: Jaha. Du kan selvfølgelig lete etter kamper selv og være heldig å finne noen. Men det tar en god del tid. Anonymkode: 75709...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #51 Del Skrevet 28. mars 2018 1 time siden, prt90 skrev: Nesten, i praksis er det en haug med forskjellige «roboter» fra mange konkurrerende aktører som gjør dette samtidlig. Akkurat som med aksjeroboter er det den raskeste som stikker av med pengene. Den raskeste..?? Oddsen står jo der, det er bare å tippe i vei. Resultatet får man ikke før kampen er slutt, så det hjelper ikke hvor "rask" roboten er. Alle kan tippe på samme kamp, roboter og mennesker. Anonymkode: 75709...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 28. mars 2018 #52 Del Skrevet 28. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan selvfølgelig lete etter kamper selv og være heldig å finne noen. Men det tar en god del tid. Anonymkode: 75709...c21 Det var "jaha" som i "noen vil ha et sugerør inn i bankkontoen min". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #53 Del Skrevet 28. mars 2018 3 minutter siden, T-Rex skrev: Det var "jaha" som i "noen vil ha et sugerør inn i bankkontoen min". Ja det koster noen kr i mnd å ha konto, Men jeg mener du får en gratis prøvemnd. Så ser du fort om det er noe for deg. At det er mulig å tjene gode penger er hevet over enhver tvil. Anonymkode: 75709...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 28. mars 2018 #54 Del Skrevet 28. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det koster noen kr i mnd å ha konto, Men jeg mener du får en gratis prøvemnd. Så ser du fort om det er noe for deg. At det er mulig å tjene gode penger er hevet over enhver tvil. Anonymkode: 75709...c21 Det er jo akkurat det jeg tviler noe veldig på, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalleklov Skrevet 28. mars 2018 #55 Del Skrevet 28. mars 2018 (endret) Hei, igjen! Jeg skal gi et eksempel på hvordan Matched Betting virker i praksis, så får vi unna misforståelsene her. Jeg bruker Coolbet som eksempel-bookmaker og Smarkets som såkalt "exchange-bookmaker." Hele prinsippet går ut på å spille på alle utfall i en kamp, slik at man ikke taper noe, men heller ikke vinner noe. Altså man går i null. Poenget her er da at når man registrerte bruker hos Coolbet, så fikk man en 100% bonus opp til 2.000, altså 2.000 ekstra som man ikke hadde fra før av. Dersom man spiller på alle utfall - hjemme, borte og uavgjort - i kamper, så sitter man altså igjen med 2.000 i fortjeneste. Man har ikke tjent noe på selve spillene (der har man gått i null, som nevnt), men man sitter igjen med bonusen som man nå kan ta ut etter å ha omsatt den. Den enkleste måten å få dekket alle utfallene på er å bruke en "exchange-bookmaker", som Smarkets. Her har man mulighet til å spille på at noe "ikke skjer", f.eks at et lag "ikke vinner". Dette kalles et "lay-spill". Ved å spille på at Lag A vinner hos Coolbet, kan man samtidig spille på at Lag A IKKE vinner hos Smarkets. Man har da dekket alle utfall. Her er et screenshot fra Oddsmonkey, som viser oddssammenlikning mellom Coolbet og Smarkets. Kampen mellom Sundsvall og Örebro (øverst) viser oddsen for Sundsvall-seier hos Coolbet og oddsen for at Sundsvall IKKE vinner hos Smarkets. En vanlig matched betting-kalkulator regner ut hvor mye vi skal spille for (se bilde vedlagt). Her har jeg valgt å spille for alle pengene vi hadde på Coolbet, altså 4.000 kr (2.000 av pengene jeg satte inn + 2.000 av pengene vi fikk i bonus). Jeg legger inn 2.45 i back-odds (Coolbet) og 2.38 i lay-odds (Smarkets). Da regner den ut hvor mye vi skal plassere i lay-spill hos Smarkets. Så går vi til Smarkets og plasserer spillet der (se bilde). Det som er litt interessant med dette eksempelet (der oddsen er BEDRE hos Coolbet enn hos Smarkets) er at dette er et såkalt arbitrasje-spill, som folk har snakket om tidligere. Slik som kalulatoren i bildet viser, så tjener vi 69,49 kr kun ved å spille på dette spillet, uansett utfall - nettopp pga. denne oddsforskjellen. Det vanlige er at oddsen hos bookmaker (her Coolbet) har dårligere odds enn exchange-bookmaker. I det siste bildet viser jeg et eksempel på at Smarkets-oddsen kunne vært f.eks 2.50. Da ville vi tapt 127,42 kr på dette spillet uansett utfall. Men, som nevnt, hele poenget er at vi sitter igjen med bonusen på 2.000 kr! Så i dette eksempelet vil vi da sitte igjen med 2.000 kr + 69,49 kr = 2.069,49 kr. Vanligvis vil oddsen være dårligere enn dette og vi pleier å sitte igjen med ca. 1.800-1.900 kr av en bonus på totalt 2.000 kr. Dette kommer an på bookmaker. Da håper jeg at vi har gjort ting litt mer klart for alle! Last ned PDF av boken her: http://bit.ly/2G8bek6 Endret 30. mars 2018 av kalleklov Rydde i post Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #56 Del Skrevet 28. mars 2018 12 minutter siden, T-Rex skrev: Det er jo akkurat det jeg tviler noe veldig på, da. Ok. Anonymkode: 75709...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 28. mars 2018 #57 Del Skrevet 28. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ok. Anonymkode: 75709...c21 Jeg har eksamen i sannsynlighetsregning (bestått med margin). Har du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #58 Del Skrevet 28. mars 2018 Akkurat nå, T-Rex skrev: Jeg har eksamen i sannsynlighetsregning (bestått med margin). Har du? Har extremt lite å gjøre med dette. Dette går ikke på sannsynligheter, men fastsatte odds. Les det kalleklov la ut. Jeg gir meg pokker i om du skjønner at dette er reelt eller ikke. Det er det, så får du sannsynlighetsberegne videre. Adios:-) Anonymkode: 75709...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 28. mars 2018 #59 Del Skrevet 28. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har extremt lite å gjøre med dette. Dette går ikke på sannsynligheter, men fastsatte odds. Les det kalleklov la ut. Jeg gir meg pokker i om du skjønner at dette er reelt eller ikke. Det er det, så får du sannsynlighetsberegne videre. Adios:-) Anonymkode: 75709...c21 Unnskyld da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalleklov Skrevet 30. mars 2018 #60 Del Skrevet 30. mars 2018 On 28.3.2018 at 5:49 PM, AnonymBruker said: Har extremt lite å gjøre med dette. Dette går ikke på sannsynligheter, men fastsatte odds. Les det kalleklov la ut. Jeg gir meg pokker i om du skjønner at dette er reelt eller ikke. Det er det, så får du sannsynlighetsberegne videre. Adios:-) Anonymkode: 75709...c21 Dette er et viktig poeng. Det er "avviket fra den faktiske sannsynligheten", som gjør at vi tjener penger. I et enkelt eksempel med det berømtet "mynt og kron"-kastet under hver Super Bowl er sannsynligheten 50% for begge utfall - altså en odds på 2.00 på begge sider. Bookmakere har her en odds så lav som 1.91 på begge sider. Dette er det ultimate eksempelet på hvordan bookmakerene tjener penger. Her tar de en margin på 4,70% på alle spill. Altså sitter de igjen med 4,70 kr for hver 100 kr som spilles. Ved myntkast vet vi hva den faktiske sannsynligheten og oddsen er (2.00 på kron og 2.00 på mynt), men faktisk sannsynlighet for utfall i kamper er vanskelig å forutsi. Derfor oppstår disse skjevhetene som fører til arbitrasje-muligheter. Se på Bilde1 vedlagt. Her ser vi oddsen på antall mål i Las Palmas - Real Madrid. Oddsen for over 3.5 mål er 2.00 og 2.05 for under 3.5 mål. For hver 1000 kr vi spiller her tjener vi 24,39 kr, nettopp fordi oddsen varierer fra bookmaker til bookmaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå