Gjest Rosetelys Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Feirer og feirer. Ungene går knask eller knep, hvis de ikke gjør det er de litt utafor liksom.
Dristu Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 Ja! Jeg pynter litt og ordner små knask eller knep godteposer til ungene som kommer. Ungen min selv går knask eller knep og, så ser vi skummel film på kvelden (og spiser godteri). Jeg liker halloween 1
Gjest Daryl Dixon Skrevet 2. oktober 2017 #5 Skrevet 2. oktober 2017 Ja. Halloween har vært høstens midtpunkt i alle år.
trinelise50 Skrevet 2. oktober 2017 #6 Skrevet 2. oktober 2017 1 minute ago, Daryl Dixon said: Ja. Halloween har vært høstens midtpunkt i alle år. Hvorfor tenker jeg ironi...? 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #8 Skrevet 3. oktober 2017 Feirer og feirer, tja.... Ungene går knask eller knep og vi pynter litt utenfor huset. For ungene er det en stor dag og de gleder seg masse til Halloween. Jeg har ikke det store forholdet til dagen, men det er gøy for ungene Anonymkode: a1021...94f
AmandaVI Skrevet 3. oktober 2017 #9 Skrevet 3. oktober 2017 (endret) Kjøper en pose fruktkarameller eller twist og har i skapet i tilfelle noen ringer på. Noen år kommer de og andre ikke, så jeg har brent inne med godteri før. Og en gang kom det en hel haug med unger og jeg hadde ingenting, bare boller! I år skal jeg ha fargede lys på verandaen og en gresskarlykt så de kan se hvor det er noe å hente. 🎃 Endret 3. oktober 2017 av AmandaVI 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #10 Skrevet 3. oktober 2017 Nei, slår av utelyset og drar for gardinene. Men kjøper masse godteri til meg selv om det er tilbud. Anonymkode: c633f...d7d 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #11 Skrevet 3. oktober 2017 Det er vel ingen som går julebukk lenger da? Anonymkode: 6e03d...d74 3
caskerette Skrevet 3. oktober 2017 #12 Skrevet 3. oktober 2017 Nei. Ungene er voksne. Vi har snart en til, så om noen år feirer vi nok igjen i den forstand at vedkommende skal gå runda. Jeg hadde en kompis som pleide å be inn til Halloweenparty, men vi er ikke venner lenger og da blir det ikke feiring der heller.
Perelandra Skrevet 3. oktober 2017 #13 Skrevet 3. oktober 2017 Nei, jeg har ikke noe forhold til den dagen.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #14 Skrevet 3. oktober 2017 Nei. Ikke barna heller, tull og tøys! De får godis hjemme og vi ser en film. Ene datteren min gjorde det er år , men syntes ikke det var noe. Anonymkode: 76e2a...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #15 Skrevet 3. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ingen som går julebukk lenger da? Anonymkode: 6e03d...d74 Halloween er en greie der vi bor. De fleste ungene går fra dør til dør der det er lys, og det er ofte klassefester og sånt den kvelden for de større. Ungene får vært innom en 20-talls hus på mellom 15 og 30 minutter, og mange av stedene er det gjort litt ut av det, med voksne som spiller med. (Superkult for barna!) Julebukk har vi forsøkt ett år eller to. Men det er få hjemme i jula, og de er gjerne ikke helt forberedt på å få syngende barn på døra. (Vanskelig å vite hvilken tid det passer folk.) Det ble mest at de barna som gikk, gikk til hverandres hus. Altså ble det 3-4 hus, og så stopp. Dessuten hadde ungene masse godteri tilgjengelig allerede, gjennom hele jula. Så det var liksom ikke så motiverende å skulle ut og synge for å få samme type godteri... Anonymkode: 81f1a...ab8 4
Gjest Daryl Dixon Skrevet 3. oktober 2017 #16 Skrevet 3. oktober 2017 18 timer siden, trinelise50 skrev: Hvorfor tenker jeg ironi...? Det aner jeg virkelig ikke.
Aloy Skrevet 4. oktober 2017 #17 Skrevet 4. oktober 2017 Aldri pleid å gjøre noe spesielt ut av det - men blir ofte invitert til kostyme fester 1
skruf Skrevet 4. oktober 2017 #18 Skrevet 4. oktober 2017 Kjøper inn snop til unger som ringer på. Yngste her gikk knask eller knep i fjor, men usikker om hun har lyst til det i år pga hun føler seg for stor til det. Mannen min og jeg har en tradisjon med at vi deler ei flaske vin og ser The Crow på Halloween
Anglofil Skrevet 4. oktober 2017 #19 Skrevet 4. oktober 2017 Nei, har ikke noe særlig forhold til Halloween. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #20 Skrevet 4. oktober 2017 Nei. Jeg gjorde det da jeg var barn (holdt selskap etc.), men Halloween er ikke viktig for meg nå lenger. Går aldri på Halloweenfester. Anonymkode: 3ae4d...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå