Gå til innhold

Hvilke kilder benytter du deg av for å holde deg oppdatert på nyheter?

Anbefalte innlegg

Gjest Rosetelys
Skrevet (endret)

Selv bruker jeg sol.no fordi det ofte er en grei oppsummering av de mest aktuelle sakene og de linker til mange forskjellige aviser.

Bruker også VG, Dagbladet, Aftenposten, Nettavisen, Expressen.se, Aftonbladet.se, lokalavisene i nærområdet og DailyMail. Alle er nettaviser, leser sjelden papirutgavene. I tillegg bruker jeg YouTube en del for å få med meg resten, og følge personer med interessante vinklinger og meninger om forskjellige saker. Dere som også benytter YouTube kom gjerne med forslag til kanaler jeg burde sjekke ut.

Edit: glemte Tv2 og NRK!

Endret av Rosetelys
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går igjennom mine faste nettsider. 
VG
TV2
Dagbladet
NRK 
*lokal avis*
Disse oppdateres mange, mange, mange ganger i løpet av en dag, hver dag. 

Også følger jeg div morrosider på facebook. Som også poster små og store morsomheter, og viktige saker nå og da. Som dagbladet og VG plukker opp 2 uker senere. Når de sidene, som viralhog, VT, unilad og LADBible m.fl har sirkulert en og samme "viral" historie så kommer de norske nettsidene 2-3 uker senere. Så tydelig at disse sidene og norske nettaviser følger med på en og samme sted. Eller om de norske følger en eller flere av de jeg følger. 

Anonymkode: 6632a...492

Skrevet

Jeg gidder sjelden å lese fleire forskjellige nettaviser HVER eneste dag. :P    

Det holder vanligvis med kanskje to eller tre ganger (for hver avis) i uken.. 

Anonymkode: 1e0b4...64f

Skrevet

Jeg leser ikke mainstream nettaviser, for de er alle styrt av de som vil holde ting skjult for det Norske folk. Jeg leser bare medier som ikke er lov å nevne her, for de er opptatt av å spre sannheten. 

Anonymkode: c6fe4...8e3

Skrevet
8 timer siden, Rosetelys skrev:

Selv bruker jeg sol.no fordi det ofte er en grei oppsummering av de mest aktuelle sakene og de linker til mange forskjellige aviser.

Bruker også VG, Dagbladet, Aftenposten, Nettavisen, Expressen.se, Aftonbladet.se, lokalavisene i nærområdet og DailyMail. Alle er nettaviser, leser sjelden papirutgavene. I tillegg bruker jeg YouTube en del for å få med meg resten, og følge personer med interessante vinklinger og meninger om forskjellige saker. Dere som også benytter YouTube kom gjerne med forslag til kanaler jeg burde sjekke ut.

Leser du bare norske og svenske nettaviser ?                   

Eller leser du for eksempel britiske, russiske og amerikanske også? :P    

Skrevet

NRK er viktigste nyhetskilde for meg, både nettsider, radio og TV. Ellers er det nettsidene til de største riksavisene. Hører også en del på nyhetene til svensk og finsk radio. 

• Liker 1
Gjest Rosetelys
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leser du bare norske og svenske nettaviser ?                   

Eller leser du for eksempel britiske, russiske og amerikanske også? :P    

DailyMail er vel britisk. Der er jeg innom nesten hver dag. Og om det skjer spesielle hendelser så hender det at jeg leser amerikanske nettaviser også, men de opplever jeg har ganske rotete oppsett.

Skrevet

TV2 og NRK. 

TV2 gir som oftest fler og mer detaljerte opplysninger enn NRK.

Skrevet

Sjå og høyr. Alt viktig står det og alt som står der er sant! 

Anonymkode: 3d19b...658

Skrevet

Twitter er i stadig større grad der jeg får med meg nyheter. Har vært bevisst på å bygge opp en variert feed med aviser og tidsskrifter, journalister, politikere og andre samfunnsaktører som til sammen favner bredt både når det gjelder emner og vinklinger. Dessuten Aftenposten på nett og papir og nrk på nett og radio.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Vg,Nrk og Tv2 er fast hver dag. Ellers av utenlandske BBC,men ikke hver dag. 

Skrevet (endret)

Klassekampen kommer i posten 6 dager i uka. Le Monde Diplomatique hver måned. Ser ofte på RealNewsNetwork på youtube for informativt stoff fra hele verden i intervju-format. Eller TheYoungTurks for litt lettere/morsom nyhetsdekning av USA, stort sett politikk. Abbonerer også på Gnist magasin. Ellers leser jeg NRK.no, av og til Aftenposten.no og Jacobin, samt artikler i allverdens aviser som det blir linket til på facebook i grupper jeg er med i osv.

Også fikk jeg et abonnement på Time magazine..seriøst magasin, men herrefred hvor fjernt de er fra bakken, hvor vi vanlige folk befinner oss. (F.eks er det store reklamer, utelukkende for Rolex og tilsvarende statusobjekter for rikfolk i bladet hver uke).

Er sikkert noe mer jeg ikke kommer på i farta.

Og selvfølgelig en time i uka med Economic Update med Prof. Richard Wulff på øret!

Endret av Nicathv
Skrevet
På 3.10.2017 den 0.29, Rosetelys skrev:

Eneste sikre kilder mtp nyheter i Norge er VG, Dagbladet, NRK og TV2. YouTube er dubbet og fullt av tull. Det er ingen nyheter der. YouTube er en underholdningskanal. Ikke en nyhetskanal. 

Anonymkode: 473a5...a7e

Gjest Rosetelys
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eneste sikre kilder mtp nyheter i Norge er VG, Dagbladet, NRK og TV2. YouTube er dubbet og fullt av tull. Det er ingen nyheter der. YouTube er en underholdningskanal. Ikke en nyhetskanal. 

Jeg vet at YouTube ikke er en nyhetskanal da, men jeg liker å få med meg andres meninger om aktuelle saker. For eksempel foredrag fra diverse universiteter i USA og reaksjonene på disse foredragene. 

Skrevet

Gratis nettaviser som db, vg, aftenposten, nrk

Anonymkode: cc5b2...378

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratis nettaviser som db, vg, aftenposten, nrk

Det er faktisk en god grunn til at dette er gratis da. 

Disse nettavisene hadde nok ikke fått mange lesere til å betale for alt dill-dallet de skriver...        

• Liker 1
Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Disse nettavisene hadde nok ikke fått mange lesere til å betale for alt dill-dallet de skriver...        

so?

Skrevet

Primært nettaviser; vg, Dagbladet, nettavisen, NRK, lokalavis, Bergens Tidende, Aftenposten, Telegraph, die Welt, Berliner Zeitung, die Zeit. I tillegg liker jeg å lese E24 og høre på radio. Jeg ser ikke TV. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er mange som tar VG, Dagbladet, osv ganske seriøst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...