Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Og det er egentlig greit.

Han har forklart hvorfor, og jeg forstår og har funnet meg til rette med dette.

Men det som er, er at kjæresten min har en tendens til å rakke ned på meg :-?

Jeg er arb.ledig...deprimert (han vet ikke det).

Det han er veldig flink til å si er når han spør hva jeg har gjort i dag, så sier jeg ikke noe spesielt. Møtt noen venninner eller trent.

Men hele tiden sier han at jeg sitter på rumpa og ikke gjør noen ting.

For det første syns jeg at det er dårlig av han å si sånn. I hvertfall så lenge han VET at jeg er arb.ledig.

For det andre så vet ikke han en dritt om hva jeg gjør for tiden. Kan da vel hende jeg gjør masse. Han kan ikke vite det uansett, for vi sees bare 1 gang i uken nå for tiden.

Jeg blir litt lei meg jeg. For jeg gjør så godt jeg kan for å holde meg oppe i disse deppa dager med arb.ledighet.

Trener og møter venner. Gjør det jeg kan for å si det sånn.

Jeg har bedt han kutte ut å fortelle meg at jeg er lat. Da sier han ting som: åå du vet jeg bare tuller da.

Men kan han ikke finne noe annet å tulle med da? :-?

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget jeg. Ble så irritert på han i den siste tlf samtalen hvor han IGJEN påpekte at jeg bare satt på rævva...

orket ikke å diskutere med han da. han hadde kollegaer rundt seg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Kanskje det er på tide at du åpner munnen din, og forteller han hva du gjør på dagtid. Hvorfor forventer du, at han skal være tankeleser? Di sier jo selv, at du ikke har gjort noe spesielt, så hvordan skal han da forholde seg til det, når du ikke klarer å si hva du har gjort.

Det samme med deprisjonen, hvorfor ikke fortelle han det? Eller har dere ikke et så seriøst forhold, at du ønsker å dele det med han?

Uansett, så kan du ikke forvente at han skal være tankeleser.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan ikke fortelle han at du er deprimert? Hva slags forhold er det der da?

Gjest Anonymous
Skrevet
Kanskje det er på tide at du åpner munnen din, og forteller han hva du gjør på dagtid. Hvorfor forventer du, at han skal være tankeleser? Di sier jo selv, at du ikke har gjort noe spesielt, så hvordan skal han da forholde seg til det, når du ikke klarer å si hva du har gjort.

Det samme med deprisjonen, hvorfor ikke fortelle han det? Eller har dere ikke et så seriøst forhold, at du ønsker å dele det med han?

Uansett, så kan du ikke forvente at han skal være tankeleser.

ja, men...jeg har jo fortalt han dette :o

Så da forventer jeg vel ikke at han er tankeleser da..

Jeg skrev under der hvor jeg skrev at jeg ikke hadde gjort noe spesielt, så skrev jeg vært med venner og trent...så dette forteller jeg han.

Jeg klandrer han heller ikke for deprisjonen. For det vet han jo ikke. Har heller ikke skrevet det noe sted i innlegget mitt, så hvor du får det fra lurer jeg litt på :klø:

tror du misforsto hele innlegget jeg...

Gjest Anonymous
Skrevet
Du kan ikke fortelle han at du er deprimert? Hva slags forhold er det der da?

jeg liker ikke å snakke om deprisjonen min.

derfor.

Gjest Anonymous
Skrevet

ja, men...jeg har jo fortalt han dette :o

Så da forventer jeg vel ikke at han er tankeleser da..

Jeg skrev under der hvor jeg skrev at jeg ikke hadde gjort noe spesielt, så skrev jeg vært med venner og trent...så dette forteller jeg han.

Jeg klandrer han heller ikke for deprisjonen. For det vet han jo ikke. Har heller ikke skrevet det noe sted i innlegget mitt, så hvor du får det fra lurer jeg litt på :klø:

tror du misforsto hele innlegget jeg...

dessuten madam felle. er det greit for deg at kjæresten din snakker nedlatende til deg å sier at man sitter på rumpa hele dagen uansett om han vet eller ikke?

jeg syns det er ganske respektløst jeg... :roll:

Skrevet

Når man er deprimert kan små kommentarer fortone seg som massiv kritikk.

Er du sikker på at kjæresten din er så nedlatende som du føler - eller er det at du føler det slik et utslag av at du er deprimert?

Jeg ville IKKE hatt en kjæreste som jeg ikke kunne fortelle at jeg var deprimert - hva skulle jeg med ham hvis vi ikke kunne snakke samme om viktige ting?

Hva skal du med ham hvis han bare sårer deg?

Gjest Anonymous
Skrevet
Når man er deprimert kan små kommentarer fortone seg som massiv kritikk.

Er du sikker på at kjæresten din er så nedlatende som du føler - eller er det at du føler det slik et utslag av at du er deprimert?

Jeg ville IKKE hatt en kjæreste som jeg ikke kunne fortelle at jeg var deprimert - hva skulle jeg med ham hvis vi ikke kunne snakke samme om viktige ting?

Hva skal du med ham hvis han bare sårer deg?

Forholdet er faktisk veldig bra. Men denne tingen plager meg.

Han sier det ganske ofte, og når jeg i tillegg ber han slutte og hvor det tar max en uke før han begynner med det samme igjen...da blir jeg litt irritert.

Dessuten så må du ikke trekke forhastede konklusjoner.

Jeg kan hvis jeg vil fortelle han at jeg er deprimert. Men akkuratt nå sliter jeg med å fortelle dette min egen mor t.o.m så dette handler ikke om at jeg IKKE kan fortelle han det. Er bare meg som vil vente.

har aldri sagt at han BARE sårer meg heller.

han har sine positive sider ellers hadde jeg aldri vært sammen med han :)

Skrevet

At dere har det bra sammen kom ikke frem i åpningsinnlegget ditt.

Kanskje trengte du noen litt skarpe spørsmål for å se nettopp det?

Jeg velger å tro at de fleste av mine medmennesker er såpass oppegående at de ikke er sammen med noen som ikke er bra for dem, det gjelder deg også!

Du får begynne å si at jo, nå skal du høre, i dag har jeg.... og så ramser du opp alt du har funnet på fra å støvsuge til å trene, kanskje han da gir seg med ertingen?

Gjest seroxata
Skrevet

Huffda, kjip situasjon....

For det første så vet jeg iallefall hvordan det er med mannfolk som har dårlig tid! Opptatte gubber, jaja... :wink:

Men jeg synes det er ganske dårlig gjort av han å si slike ting til deg om at du er lat, er jo aldri gøy å få høre, uansett hvem som sier det, når det slettes ikke er grunnen... Men samtidig, om du har depresjoner, så blir gjerne alt folk sier til en, tatt litt nærtagende... Han mener sikkert ikke noe vondt med det, men han vet jo ikke at du er deppa, og da er det ikke lett å forholde seg til det...

Jeg ville prøvd så godt jeg kunne å forklare han hvordan det ligger an, selv om det er vanskelig, klart! Har hatt depresjoner mange ganger selv, så vet hvor teit og rar en kan føle seg da, selv om det slettes ikke er tilfellet!

Er ingenting å være flau over, tvert imot!!

Og er han en flott type, så vil han takle det bra, og støtte deg opp der du trenger det! :wink:

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet
At dere har det bra sammen kom ikke frem i åpningsinnlegget ditt.

Kanskje trengte du noen litt skarpe spørsmål for å se nettopp det?

Jeg velger å tro at de fleste av mine medmennesker er såpass oppegående at de ikke er sammen med noen som ikke er bra for dem, det gjelder deg også!

Du får begynne å si at jo, nå skal du høre, i dag har jeg.... og så ramser du opp alt du har funnet på fra å støvsuge til å trene, kanskje han da gir seg med ertingen?

tja...ikke dum idè.

Kan jo prøve. ;)

Gjest Anonymous
Skrevet
Huffda, kjip situasjon....

For det første så vet jeg iallefall hvordan det er med mannfolk som har dårlig tid! Opptatte gubber, jaja... :wink:

Men jeg synes det er ganske dårlig gjort av han å si slike ting til deg om at du er lat, er jo aldri gøy å få høre, uansett hvem som sier det, når det slettes ikke er grunnen... Men samtidig, om du har depresjoner, så blir gjerne alt folk sier til en, tatt litt nærtagende... Han mener sikkert ikke noe vondt med det, men han vet jo ikke at du er deppa, og da er det ikke lett å forholde seg til det...

Jeg ville prøvd så godt jeg kunne å forklare han hvordan det ligger an, selv om det er vanskelig, klart! Har hatt depresjoner mange ganger selv, så vet hvor teit og rar en kan føle seg da, selv om det slettes ikke er tilfellet!

Er ingenting å være flau over, tvert imot!!

Og er han en flott type, så vil han takle det bra, og støtte deg opp der du trenger det! :wink:

Lykke til!

hei du.

jeg vet jeg burde fortelle han om min depresjon. men jeg er redd jeg begynner å gråte.

Og jeg vil heller ikke at han skal gå rundt å tenke på meg hele tiden og syntes synd på meg. For på den måten er han i hvertfall veldig god. Forteller jeg det, så griner jeg også har jeglange dager hvor jeg får tlf samtaler fra han om jeg trenger noe :ler:

så det som stopper meg fra å fortelle det er at jeg ikke liker å gråte...foran noen faktisk.

takk for svar :)

Gjest seroxata
Skrevet

hei du.

jeg vet jeg burde fortelle han om min depresjon. men jeg er redd jeg begynner å gråte.

Og jeg vil heller ikke at han skal gå rundt å tenke på meg hele tiden og syntes synd på meg. For på den måten er han i hvertfall veldig god. Forteller jeg det, så griner jeg også har jeglange dager hvor jeg får tlf samtaler fra han om jeg trenger noe :ler:

så det som stopper meg fra å fortelle det er at jeg ikke liker å gråte...foran noen faktisk.

takk for svar :)

Hmmm, men blir det ikke veldig vondt for deg da, å måtte holde det tilbake? Sitte og være trist alene er jo ikke bra for noen...

Høres iallefall ut som du har en skjønn type, som vil ta godt vare på deg om du forteller det... tror nok han ville bli glad over å få vite hvordan du har det også, jeg vet jeg ville blitt det iallefall....

Og om du griner en skvett... er sikker på at han bare vil ta deg i armkroken og trøste deg jeg, h an kommer iallefall ikke til å se på deg som en dust :)

JEg håper du finner ut av noe, for det må være kjedelig for deg å gå rundt med slike følelser :klem:

Gjest jente19aar_
Skrevet

syns ik d er så mye å bry seg om enkli.

typen min kødder hele tiden så sånn er gutter vet du ;););)

Gjest Embla s
Skrevet

Det kan jo hende at han vet at det ikke er bra for deg å "gjøre ikkeno" og at han spør og "dytter" i et forsøk på å få deg til å begynne å gjøre noe. Hvis du er deprimert men han ikke vet om det, så kan det hende du virker veldig sløv og "giddalaus" i hans øyne.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med å si at du har lest jobbannonser og skriver søknader? :wink:

sier han fortsatt at du er lat da så overse det. Ikke alltid man kan noe for at man er arbeidsledig.

Men dere er jo sammen,og vet i tilfelle grunnen bedre enn meg.

:-)

Gjest Anonymous
Skrevet
Det kan jo hende at han vet at det ikke er bra for deg å "gjøre ikkeno" og at han spør og "dytter" i et forsøk på å få deg til å begynne å gjøre noe. Hvis du er deprimert men han ikke vet om det, så kan det hende du virker veldig sløv og "giddalaus" i hans øyne.

men jeg gjør jo ting.

uansett, hvis det hadde vært tilfellet at jeg bare satt på rævva så syns jeg ikke han går frem på den rette måten for å pushe meg til å begynne å gjøre noe.

men ja. det kan være riktig det siste du sier.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

det kan jo hende han er mye mye mer aktiv enn deg sånn at du blir virkende lat i hans øyne???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...