Gå til innhold

Hva syns du om Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns du om Oslo? Hvor i Oslo kunne du tenke deg å bo eller flytte til? Hvor i Oslo bor du? Hvor i Oslo liker du deg best når du besøker byen? Selv syns jeg Oslo er en herlig by med mange sosiale og kulturelle attraksjoner og er der så ofte jeg kan med tanke på at jeg bor bar en snau time unna. Bare det å kunne vandre fra en bydel til en annen og oppleve kontrastene, å kunne vandre en stund rundt men likevel oppdage nye ting og man blir ikke gående i sirkel, som i mange andre mindre byer. 

Anonymkode: 03723...700

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker Oslo! Jeg bor i Oslo sentrum og digger å bo i gangavstand til "alt" og hvis det er noe jeg ikke bor i gangavstand til må man sannsynligvis uansett ut av landet, og da er Gardermoen bare 19 minutter unna med flytoget. 

Anonymkode: 18c6c...50d

• Liker 1
Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Oslo og trives godt. Har alltid bodd sentralt i byen, og har det meste av butikker, spisesteder og kulturtilbud rett utenfor døren. Samtidig er det kort vei både til jobb og til marka.

Ser i tråden om oppskrytte storbyer at er en greie å rakke ned på Oslo. Jeg lurer ærlig talt på hvorfor så mange mennesker fra andre steder i landet flytter hit hvis de mener det så fælt her. Jeg synes også det er småfestlig at så mange utenbys fra er så opptatt av å disse "oslofolk", og fullstendig glemmer at halve jævla byen består av innflyttere fra andre steder i landet.

Anonymkode: 16cd9...3a9

• Liker 5
Skrevet

Jeg liker byen. Den er min arbeidsplass og du finner alt fra den ytterste nød til den største rikdom i samme by. Du finner alle typer mennesker og alle typer etablissement. 

Anonymkode: 574de...74e

• Liker 2
Skrevet

Fin by. Ville holdt meg unna sentrum, Grønland, Tøyen, Groruddalen og Romsås.

Anonymkode: 57583...a79

Skrevet

Har bodd 2,5 år i Oslo og vært der mange ganger etter det.  Jeg får følelsen av å være til overs og være usynlig hver gang.  Trives ikke. 

Skrevet

Norges sluk. Må jo nesten lete for å finne en hvit person mange steder.

Anonymkode: 52f91...ce8

• Liker 3
Skrevet

Veldig hyggelige mennesker. Veldig dyrt også. Kan få litt inntrykk av man ikke har så mye å gjøre der hvis man ikke har millionlønn. Mye velstand fra slottet og oppover.

Anonymkode: 92c25...4c7

• Liker 1
Skrevet

Trives. Det finnes noen fine flekker i Oslo, selv om en del byer er mye finere. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan få litt inntrykk av man ikke har så mye å gjøre der hvis man ikke har millionlønn. Mye velstand fra slottet og oppover.

Anonymkode: 92c25...4c7

:blink:  Ting er som regel litt mer enn det det ser ut som på overflaten. En gang gikk det et program på tv som het "Frogner" og her kan man lese litt om hva folket der syntes om det: https://www.aftenposten.no/kultur/i/xmxn8/--Det-er-en-myte-at-det-bare-er-velstaende-folk-her  

Skrevet

Bodde der i 5 år. Takker daglig for at jeg tok til vett og flyttet. Bor nå i Bergen ❤

Anonymkode: 1a29d...993

• Liker 1
Skrevet

Liker meg best på vestkanten.

Skrevet

Elsker Oslo :hjerte: Har bodd her i 11 år (+ 4 år som barn), og planlegger å bli her resten av livet. Har bodd veldig mange forskjellige steder i byen, men nå bor jeg på Nordstrand. Det er kanskje den bydelen jeg har trivdes aller best i- og den passer dessuten perfekt til livsstilen min akkurat nå, med mann og små barn.

Jeg elsker at sentrum er akkurat passe stort, jeg elsker nærheten til både marka og fjorden (og øyene :hjerte: ), jeg elsker alle badestrendene, jeg elsker trikken og t-banen, jeg elsker hvordan byen syder av liv på en varm sommerkveld, jeg elsker at man kan oppleve ekstremt ulike verdener på en 20 minutters spasertur (for eksempel fra Grønland til Frogner), jeg elsker at det finnes så masse spennende restauranter, fra alle verdenshjørner, jeg elsker at byen har drøssevis av innflyttere fra nær og fjern og her kunne jeg bare fortsatt å ramse opp, for Oslo er BEST #oslove

Anonymkode: df7ee...585

• Liker 2
Skrevet

Har flyttet fra Oslo pga jobb og det jeg savner er først og fremst været (!), av alle ting. Mer stabilt sommervær (+høst og vår) enn her jeg bor nå. Ellers hadde jeg stor glede av t-bane og trikk, så enkelt å komme seg rundt som i Oslo er det ingen andre steder i landet. Jeg savner botanisk hage og gode kaffebarer. Syns det var prima med variert restaurantliv og kulturtilbud, selv om jeg brukte det mindre og mindre. (Var så glad for å komme hjem til roen og stillheten innenfor egen dør at jeg ikke orket å gå ut igjen).   

Savner ikke: den hæ$#&%%/W køen i rushtiden hjem fra jobb. Det er grunn god nok til å flytte -fra- Oslo! Savner ikke alt "maset", dvs støy, at man må gå i kø overalt (aldri alene i marka, om man ikke går utenom stiene), går i slalom mellom mennesker på vei til jobb. "Mas" fra tiggere (og prostituerte). 

Summa summarium kommer jeg neppe til å flytte tilbake til Oslo (etter 15 + år der), da jeg igjen har sett gleden ved å bo et mindre sted med mer/bedre naturmuligheter rundt meg. I dag syns jeg det er kjempefint å besøke Oslo en langhelg, da tar jeg meg tid til å gjøre de tingene jeg savner og syns det er kjempefint å komme hjem til her jeg bor nå.

Anonymkode: 4337b...71f

Gjest C.Tramell
Skrevet

Jeg har bodd og trivdes i Oslo store deler av livet, men etterhvert lengtet jeg bort fra støy og folkevrimmel og flyttet fra byen. Det har jeg aldri angret på. Jeg synes det er deilig å ta en tur innom nå og da, men jeg blir sliten i hodet av alle inntrykk etter bare noen timer. Jeg bodde på Fagerborg og Majorstua, og det er der jeg trives best fortsatt. 

Skrevet

Synes hele Oslo er fint, men ville unngått å bo i sentrum, dette fordi jeg er enslig kvinne og har opplevd stalkere i sentrum. 
Eller er det en fin plass. 
Gamlebyen, ullern, sinsen området, alle steder litt på utkanten så man slipper by støyet om helgene. :) 
Bor selv innen Ullern, og er den fredeligste plassen jeg har bod. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...