Gjest gjesta Skrevet 20. januar 2005 #1 Skrevet 20. januar 2005 Jeg savner vell kanskje det at han snakker mer om fremtiden, unger og giftemål.. Vi snakker endel om å kjøpe hus osv.. Jeg er stemor, og føler meg kanskje litt utenfor av og til og savner kansje derfor ekstra at han snakker mer om at han savner barn med meg. Jeg kan ta opp ting, da er han positiv og snakker om hvor gjerne han vil gifte seg og ha barn. Men forstår ikke hvorfor han aldri selv tar opp ting, særlig når han har en sønn. Da skulle jeg tro han savner unge med meg.. Jaja, de snakker vel ikke så mye som oss jenter?
Gjest Katrine.. Skrevet 20. januar 2005 #2 Skrevet 20. januar 2005 Min kjæreste snakker nesten litt for mye om fremtiden. Forholdet er ganske nytt, og han er full av planer om samboerskap, barn, kjøpe nytt hus, ekteskap osv. Og det til tross for at forholdet bare er 3 mnd. gammelt. Det er jo hyggelig at han ser en fremtid i forholdet - men jeg synes nesten det blir litt for mye av det gode noen ganger. Jeg er ikke klar for å kaste meg ut i noe før vi har vært sammen en god stund. K.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #3 Skrevet 20. januar 2005 Typen min liker ikke å snakke om framtiden han eller... Vi har vært sammen i to år, men han sier aldri at han vil gifte seg med meg eller flytte sammen... Bare de gangene jeg spør han rett ut, da svarer han ja. Men det er aldri no planlegging eller noe... Trist og frustrerende :-( Jeg er av typen som elsker å planlegge, mens han ikke engang kan planlegge hva vi skal gjøre i sommerferien engang. Sukk.
Arkana Skrevet 20. januar 2005 #4 Skrevet 20. januar 2005 Vi snakker mye om fremtiden begge to. Kan ha lange diskusjoner om hvor vi skal flytte, barna vi skal få, bryllupet osv. Synes det er koselig. Det går litt opp og ned, enkelte perioder blir det mye slikt prat, og andre perioder ikke så mye. Men han er like interessert i det som meg.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #5 Skrevet 20. januar 2005 Så fint for deg da. Hvorfor må dere med perfekte kjærester GNI det opp i trynet på oss som ikke har det? Jeg lider nok som det er , vil ikke høre om alle de koselige,romantiske og perfekte mannfolka jeg går glipp av!
Arkana Skrevet 20. januar 2005 #6 Skrevet 20. januar 2005 Jeg tror nok det har mer å gjøre med at vi sannsynligvis har vært sammen lengre enn dere andre her (5½ år). Da er man mer trygg på at det er "oss to" i fremtiden, og det blir mer interessant å snakke seriøst om en felles fremtid. Du skal se kjæresten din blir mer interessert etterhvert han også.
Tusseline Skrevet 20. januar 2005 #7 Skrevet 20. januar 2005 Vi har bare vært i sammen i 7 mnd, men har tenkt og snakt mye om å finne en leilighet sammen til høsten. Ellers blir det litt snakking i løst og fast, men vi legger ikke så veldig mye i det. Synes det blir litt feil å legge "de store framtidsplanene" etter såpass kort tid vi har vært sammen.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #8 Skrevet 20. januar 2005 Hm... da får vi heller smøre oss med tålmodighet og drømme om bedre tider da Arkana, da dere hadde vært sammen i to år, snakket dere om fremtiden da ? Typen min har hintet (men bare mikroskopisk) om forlovelse, og jeg sitter klistra på limpinnen med engang (men vil ikke mase) men flytting er han VELDIG lite keen på....
Arkana Skrevet 20. januar 2005 #9 Skrevet 20. januar 2005 Arkana, da dere hadde vært sammen i to år, snakket dere om fremtiden da ? Typen min har hintet (men bare mikroskopisk) om forlovelse, og jeg sitter klistra på limpinnen med engang (men vil ikke mase) men flytting er han VELDIG lite keen på.... Skal vi se om jeg husker det da. Vi ble samboere etter ett år, så forsåvidt hadde vi jo allerede da snakket litt om framtiden. Vi begynte vel å snakke om å gifte oss da vi hadde vært sammen rundt 2 år, bare litt sånn småprating uten konkrete planer, og så fridde han av seg selv et halvt år etter. Så det kan jo tenkes at kjæresten din har planer i nærmeste framtid.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #10 Skrevet 20. januar 2005 Nå vet ikke jeg hvor gammel du er ... men vi er 19 og 21... så noe giftemål blir det garantert ikke på flere år . Og han er en forvokst drittunge som fremdeles bor hjemme hos mora si (og i mangel på andre steder å bo har jeg også flytta dit :oops: ) og der har han det veeeeeeeeeldig bra.... så hvis det evt skulle blitt no er det vel forlovelse... skulle gjerna flytta ut jeg men... har ikke råd
Arkana Skrevet 20. januar 2005 #11 Skrevet 20. januar 2005 Vi er 26 og 35 (var altså 20 og 29 da vi traff hverandre). Han var i full jobb, mens jeg studerte (i utlandet til og med). Det er da ikke noe galt i å bo hjemme som 21-åring, særlig om man ikke jobber. Han går i militæret så vidt jeg vet? Eller blander jeg deg med noen andre?
Gjest Lady76 ikke innl. Skrevet 20. januar 2005 #12 Skrevet 20. januar 2005 Typen min liker ikke å snakke om framtiden han eller... Vi har vært sammen i to år, men han sier aldri at han vil gifte seg med meg eller flytte sammen... Bare de gangene jeg spør han rett ut, da svarer han ja. Men det er aldri no planlegging eller noe... Trist og frustrerende :-( Jeg er av typen som elsker å planlegge, mens han ikke engang kan planlegge hva vi skal gjøre i sommerferien engang. Sukk. Enig!
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #13 Skrevet 20. januar 2005 Det kan jo være at han ikke føler seg voksen nok, eller at dere er økonomisk stabile nok til og legge sånne planer. Hvor gammle er dere? Gjetter at du er 28, men man vet jo aldri
Solskinnsbolla Skrevet 20. januar 2005 #14 Skrevet 20. januar 2005 Min kjæreste snakker nesten litt for mye om fremtiden. Forholdet er ganske nytt, og han er full av planer om samboerskap, barn, kjøpe nytt hus, ekteskap osv. Og det til tross for at forholdet bare er 3 mnd. gammelt. Det er jo hyggelig at han ser en fremtid i forholdet - men jeg synes nesten det blir litt for mye av det gode noen ganger. Jeg er ikke klar for å kaste meg ut i noe før vi har vært sammen en god stund. K. ...det går over- tro meg...han er hodestups forelsket og sier det meste..nyt det mens det pågår, snart er det du som "maser" og blir det dere, så kommer du til å mase resten av ditt liv...
Gjest Daniella_ Skrevet 20. januar 2005 #15 Skrevet 20. januar 2005 Han snakker en del om barn. Og en del om hus. Så spør han ofte helt sånn plutselig: skal vi gifte oss snart? Men så har ikke jeg lyst enda... så da har jeg litt problemer med å svare.. :-?
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #16 Skrevet 20. januar 2005 Han har jobb jo. Tjener relativt bra til å være 21 år... så det er vel bare det at han ikke vil bo sammen med meg :-?
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #17 Skrevet 20. januar 2005 Han har jobb jo. Tjener relativt bra til å være 21 år... så det er vel bare det at han ikke vil bo sammen med meg :-? Neida, men det kan virke som en stor og slitsom ting å flytte og ta ansvar for første gang... Selv om jeg kjenner noen får som aldri ser ut til å komme seg ut av barndomshjemmet betyr ikke det at kjæresten din er en av dem:) Ikke ennå i hvert fall. Kjæresten min og jeg snakket egentlig aldri om å flytte sammen permanent, det bare ble sånn av praktiske årsaker etter omtrent halvannet år. Giftemål... Hm. Hender vi nevner det, noen ganger føles det riktig, andre ganger tviler jeg. Uansett "passer" det liksom ikke å gifte seg nå, pga økonomi, usikre framtidsplaner for min egen del osv. Og fordi det funker greit å være samboere UTEN å være forlovet eller gift for vår del.
Gjest Gjesta Skrevet 20. januar 2005 #18 Skrevet 20. januar 2005 Ja,det gjør han.Men av hensyn til andre skal jeg ikke utbrodere det jeg
Gjest Lady76 ikke innl. Skrevet 21. januar 2005 #19 Skrevet 21. januar 2005 Det kan jo være at han ikke føler seg voksen nok, eller at dere er økonomisk stabile nok til og legge sånne planer. Hvor gammle er dere? Gjetter at du er 28, men man vet jo aldri meg? Økonomisk stabile er vi nok ikke nei men savner bare mer prat, men han lever også mer i nåtiden enn meg men han vil gjerne ha barn og å gifte seg, når JEG tar ting opp
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #20 Skrevet 21. november 2013 Vi har vært sammen i 1 år. Han snakker om fremtiden bare 3+6 mnd i forveien -- om to reiser han foreslo. Men ingentting om vårt fremtid. Har aldri nevnt et ord. Anonymous poster hash: 3b997...db8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå