Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med livet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har i ca ett år plutselig begynt å filosofere veldig mye over livet og jeg tenker hele tiden på hva jeg skal gjøre .. skal prøve å fatte meg kort.. vokste opp i og utfor Oslo, flyttet til Wien med familien, fikk datteren min, familien flyttet tilbake til Norge, denne gangen laaaangt oppe i nord og jeg flyttet etter med datteren min fordi jeg følte at det ikke var nok å bare ha noen venner i Wien. Mistrivdes også med liten leilighet men hadde jo ikke råd til noe bedre. Nå har jeg bodd i nærheten av familien min i 3 år, jobber som frisør og leier et hus med hage. Eeeeelsker å ha plass, trampoline, lekehus, og kunne kjøpe alt jeg vil ha uten å måtte bekymre meg for at jeg ikke har plass. Dessuten har jeg veldig bra arbeidstider, jobber bare en kveld i uka og hver andre eller tredje lørdag. Men jeg trives ikke lenger og vet ikke hvorfor!!! Jeg tror at det er fordi jeg har innsett at alt er begrenset. Det bor bare litt over 1000 innbyggere her, det er ikke mange aktiviteter, veldig vanskelig å få jobb, hus osv.. og familien som jeg er så knyttet til vurderer kanskje å flytte pga jobb. Datteren min begynner på skolen til neste år. Jeg tjener dårlig og har bare 80 % stilling. Men pga overgangsstønad klarer vi oss. Den får jeg ut året, etter det har jeg 9000 kr mindre å leve for. Kunne jo vært tilkallingsvakt i helgene men det betyr lite tid med datteren min og jeg klarer uansett ikke å tjene inn så mye. Arbeidsmiljøet er ikke så bra, det er veldig mye baksnakking og det gjør det vanskelig for meg å like dem. Så jeg har på en måte dyttet meg selv ut av gruppa. Sjefen min gjør veldig mye feil så jeg kan ikke stole på henne angående jobben. Vil ikke være frisør lenger men vet ikke hva jeg vil bli. Drittlei av trang økonomi. . Tenkte kanskje at det er psykisk men har fått avslag 3 ganger fra vup fordi de mener det ikke er psykisk men at jeg bare ikke trives i jobb og sted. Har vurdert å flytte til Tromsø som er den største byen der jeg har en bror som kanskje kan hjelpe meg med å passe datteren min hvis jeg må jobbe kvelder eller helger og i en stor by er det kanskje lettere å få jobb? Men da blir jeg kanskje igjen å føle meg ensom og ikke like å bo i leilighet, mest sannsynlig jobbe flere kvelder og helger og ikke kunne angre og få tilbake livet vi har nå dessuten er det mye dyrere der. Har forresten en hund og en katt som gjør det enda vanskeligere å finne en rimelig leilighet .. hva skal jeg gjøre!?! Hvordan finne ut hva jeg vil og hvordan vet jeg om det gjør meg mer lykkelig? Det kan tolkes som om jeg er veldig selvsentrert, det er jeg faktisk ikke. Datteren min er det viktigste i livet mitt og hun trives godt her. Og det gjør alt enda vanskeligere. Kunne ønske jeg hadde blitt lykkelig bare av å se at barnet mitt har det bra men det er ikke nok. Noe gjør at jeg ikke trives og hun merker det sikkert uten å vite hva det er. Vil ikke rive henne bort fra livet hun har blitt vant til for så å finne ut at det var en feil.. hjelp 😢

Anonymkode: 8912d...8fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff.. dette høres ikke bra ut. Du høres ikke selvsentrert ut, bare en som ikke har helt funne sin plass i livet. Jeg syntes det høres ut som en god idé å flytte til Tromsø for flere jobbmuligheter. Det at din bror er der kan være til stor støtte. For det tydelig at du ikke trives der du er nå.

Da du sier du ikke vil rive vekk datteren din fra det vante, så tenker jeg at hvis du føler at du kan lage et bedre liv for henne en annen plass, så er det det rette valget å ta. Hun er ung. Faktisk så er det perfekt timing å flytte, slik at hun kan starte på ny skole i første klasse. 

Det er viktig at du har det bra. Så kanskje det er noen sjanser du må ta for at det skal skje. 

Lykke til med valget!

Anonymkode: 98622...20f

Skrevet

Det kan høres ut som at du er rastløs. Om du klarer å slappe av og sette pris på de små tingene, er nok det en fordel. Hvor gammel er du? Når du tenker på hva du vil bli, tenk ut fra hva du liker å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...