Gjest Lala ikke innl. Skrevet 20. januar 2005 #1 Skrevet 20. januar 2005 Kan noen hjelpe oss? Uansett om vi akkurat har vært ute og han har tisset, klarer han ikke å la være. Skikkelig irriterende. Han tisser kun på tepper og ikke rett på gulvet. Ellers er han helt 100% renslig. Godt at alle teppene mine er vaskbare (de har gått noen runder i maskinen nå). Vi er veldig flinke til å gå turer med han og lufter han ofte, så det er ikke det som er årsaken. Lenge siden sist jeg hadde valp, så jeg er litt "clueless".
Gjest Madam Felle Skrevet 20. januar 2005 #2 Skrevet 20. januar 2005 Hva med å fjerne alle teppene, til han er stueren.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 20. januar 2005 #3 Skrevet 20. januar 2005 Hvor gammel er han? Hvis valpen tisser inne, betyr det enten at han ikke blir luftet nok, og lenge nok, (den mest trolige grunnen) eller at han har urinveisinfeksjon (ikke fullt så trolig). Luft ham enda oftere og se om det hjelper seg.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #4 Skrevet 20. januar 2005 Når jeg fikk min valp hadde jeg på forhånd fjernet alle teppene.
Gjest Lala ikke innl Skrevet 20. januar 2005 #5 Skrevet 20. januar 2005 Hvor gammel er han? Hvis valpen tisser inne, betyr det enten at han ikke blir luftet nok, og lenge nok, (den mest trolige grunnen) eller at han har urinveisinfeksjon (ikke fullt så trolig). Luft ham enda oftere og se om det hjelper seg. Han tisser kun på tepper. Akkurat som han ikke kan dy seg når han ser tekstiler på gulvet. Han var hos dyrlegen forrige uke og fikk full helsesjekk og vaksiner. Tror neppe det er urinveisinfeksjon. Han BLIR luftet ofte og lenge nok. Han tisser 2-3 ganger de første minuttene vi er ute (veldig flink gutt sånn sett). Så går vi en passe tur uten at han tisser noe mer. Går et par turer om dagen i tillegg til at han slipper ut i hagen ca hver 1 1/2 time eller noe lignende. Dersom han sovner tidlig på kvelden og våkner på natta for han må tisse, vekker han oss ved å slikke oss i ansiktet. Da er det bare å ta på seg sko og åpne døra. Han bruker da ca 60 sekunder før han er klar for bingen igjen. Han har aldri vært alene hjemme. Når jeg fjerner teppene er det ikke noe problem i det hele tatt, men så fort jeg legger de tilbake, tisser han. Han er nesten 3 mnd, altså ikke store gutten. Bare lurer på om det er noe som går over og hvordan jeg evt kan bidra til det, eller om jeg må vende meg til et hus uten tepper. :-? Nå skal det være sagt at vi bare har hatt han et par uker.
Brunhilde Skrevet 20. januar 2005 #6 Skrevet 20. januar 2005 Er du sikker på at all lukten er ute av teppene etter vask? Prøv med eddik i skyllevannet og se om det hjelper. Ellers har jeg ikke noe annet forslag enn de du allerede har fått, nemlig å fjerne teppene...
Gjest Vindelspev Skrevet 20. januar 2005 #7 Skrevet 20. januar 2005 Sørg for at det ikke lukter urin av teppene, som Brunhilde sier. Ellers har du det ikke stort verre enn de fleste valpeeiere; han er jo bare 3 mnd enda. Vær tålmodig og konsekvent med lufteturene. Valper tisser inne, og det kan være en pest og en plage. Sånn er det.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #8 Skrevet 20. januar 2005 Fjerne teppene til han er helt renslig, er ikke verre enn det.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #9 Skrevet 20. januar 2005 Enig med de andre: fjern teppene. Snart vil hunden absolutt IKKE tisse inne, da disse "dyrebare"dråpene får en særdeles viktig markeringsfunksjon Ella
Gjest Leola Skrevet 20. januar 2005 #10 Skrevet 20. januar 2005 Jeg kjenner det igjen fra hunden min. Måtte fjerne alle teppene i huset - han skvettet så snart han så klær på gulvet, sko i entreen (litt flaut når man har gjester), håndkle på badet, osv. Dette har fått oss til å alltid ha det ryddig i huset - og skoene til gjestene blir alltid satt inn i skoskap i entreen.
Gjest Vindelspev Skrevet 20. januar 2005 #11 Skrevet 20. januar 2005 Jeg kjenner det igjen fra hunden min. Måtte fjerne alle teppene i huset - han skvettet så snart han så klær på gulvet, sko i entreen (litt flaut når man har gjester), håndkle på badet, osv. Dette har fått oss til å alltid ha det ryddig i huset - og skoene til gjestene blir alltid satt inn i skoskap i entreen. "Men døh... håndklær og tepper og slikt er jo bare såååå mykt og godt å tisse på!"
Gjest Ninakanin Skrevet 20. januar 2005 #12 Skrevet 20. januar 2005 Fjern alle teppene. They are gone. Du gjorde en tabbe som hadde dem fremme i utgangspunktet. Vent med tepper til hunden er skikkelig stueren, en hunds nese er vanvittig "sterk", og valpen din kjenner god tisselukt på alle teppene. Tisselukten stimulerer til å, ja nettopp, tisse, så er sirkelen i gang. Kvitt deg med teppene, før du blir så frustrert at du gjerne begynner å kjefte for mye på hunden, og da er en helt annen sirkel i gang som du ikke vil begi deg ut på.
Laban Skrevet 21. januar 2005 #13 Skrevet 21. januar 2005 Enig med alle de andre foruftige luringene; fjern teppene. Eneste som fungerer. Legg dem inn igjen om tidligst to måneder.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #14 Skrevet 25. januar 2005 <kjenner meg igjen. Ikke gjør noe nummer av at han tisser inne. Antagelig skjønner den ikke om du kjefter. Vår tisset inne hele tiden. Vi luftet og luftet i 4 mnd. Selv etter å ha tisset ute,gikk han inn og gjrde det samme,men plutselig over natten var den greia borte. Da var han ca 4 mnd. Fjern teppene dine, så sparer du deg for mya arbeide.
smidja Skrevet 26. januar 2005 #15 Skrevet 26. januar 2005 Enig, ta vekk teppene til han er stueren. MEN aldri bruk salmiakk når du vasker hundetiss, det er nemlig lukt som den liker å tisse på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå