SPOCA Skrevet 3. oktober 2017 #21 Del Skrevet 3. oktober 2017 (endret) Å kommentere andres vekt er generelt en uting, synes jeg. Men, til enkelte er jeg helt ærlig på at jeg ønsker å gå ned i vekt, og nå som jeg har gått ned over 70 kg så er jo det noe som merkes godt. Og da tenker jeg at det er helt greit at de kommenterer dette, men kun fordi jeg har snakket om det med dem først. Jeg synes derimot ingenting om kommentarer om kropp når det kommer fra mennesker der jeg aldri har snakket om det tidligere. Opplevde noe merkelig på jobb her forresten. Jobber egentlig en plass med godt arbeidsmiljø, men ble litt paff da jeg fant ut at enkelte har spekulert i om jeg har tatt en vektreduksjonsoperasjon fordi jeg har gått ned så mye. Det synes jeg lite om, da bør man være tøff nok til å spørre framfor å spre rykter som overhodet ikke er sanne. På jobb er jeg ærlig om folk spør, siden jeg tross alt er ganske stolt av å ha gått ned så mye på egenhånd, men jeg er generelt lite komfortabel med å prate om kroppen min, bare så det er sagt. Endret 3. oktober 2017 av SPOCA 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #22 Del Skrevet 3. oktober 2017 Jeg er slank har veid det samme +/- 2 kg hele mitt voksne liv. Likevel får jeg av og til spørsmål på om jeg har gått ned i vekt. Blir like paff hver gang. Skjønner som TS ikke hva folk oppnår med det? Jeg kommenterer aldri vekten til folk, som oftest fordi jeg ikke legger merke til vektoppgang eller nedgang, og når jeg legger merke til det så syns jeg ikke det har noe for seg å kommentere. Anonymkode: 6684b...00e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #23 Del Skrevet 3. oktober 2017 Folk tåler ingenting lenger! Folk blir jo krenket for den minste lille ting nå for tiden. Når noen bemerker at du har gått ned i vekt, er det som regel ment som et kompliment. Hvis noen kommenterer at du har lagt på deg, er det et tegn på korte sosiale antenner, og du står fritt til å drite i det de sier. Anonymkode: 925d6...6d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter #24 Del Skrevet 4. oktober 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er slank har veid det samme +/- 2 kg hele mitt voksne liv. Likevel får jeg av og til spørsmål på om jeg har gått ned i vekt. Blir like paff hver gang. Skjønner som TS ikke hva folk oppnår med det? Jeg kommenterer aldri vekten til folk, som oftest fordi jeg ikke legger merke til vektoppgang eller nedgang, og når jeg legger merke til det så syns jeg ikke det har noe for seg å kommentere. Anonymkode: 6684b...00e Nettopp. Akkurat dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 4. oktober 2017 #25 Del Skrevet 4. oktober 2017 På 2.10.2017 den 22.32, Supernova17 skrev: "Du har tatt av" og "Du har lagt på deg" Hvorfor sier folk sånn? Hva oppnår de med å si slikt? Mest sannsynlig ingenting etter min mening. Jeg synes det er unødvendig. Dette kan forårsake problemer som kunne ha blitt unngått.Hvis du er en som kommenterer andres vekt, svar meg veldig gjerne. Det må hvertfall være +/- 5-7 kg før jeg ser det på andre. Viss jeg kjenner vedkommende så kan jeg fint si at "du har tatt av" fordi at jeg vet at de synes det er kjekt å høre. Jeg sier aldri "du har lagt på deg" rett ut, men snakker vi om det så kan jeg bekrefte det. Rett og slett fordi at vi har realitetsoppfatning og ikke tar oss nær av det. Liker ærlighet. Selv liker jeg å høre begge deler. Det ene er kjekt å høre, og det andre fører til skjerpings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #26 Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg kommenterer bare vektnedgang hos de jeg vet ønsker å gå ned i vekt. Da sier jeg ofte noe sånt som "så bra du ser ut for tiden." Jeg kommenterer derimot aldri andres vektoppgang, ei heller vektnedgang hos folk som ikke trenger å gå ned i vekt. Anonymkode: a7089...317 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter #27 Del Skrevet 4. oktober 2017 Takk for alle innspill. Uansett om dere er enige eller ikke er jeg interessert i meningene deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #28 Del Skrevet 4. oktober 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommenterer bare vektnedgang hos de jeg vet ønsker å gå ned i vekt. Da sier jeg ofte noe sånt som "så bra du ser ut for tiden." Jeg kommenterer derimot aldri andres vektoppgang, ei heller vektnedgang hos folk som ikke trenger å gå ned i vekt. Anonymkode: a7089...317 Nei nei nei. Det er akkurat dette jeg HATER!!! Jeg liker å få høre om vektnedgang, men ikke slik som det. Tviler på at andre også liker det. Man får en ekkel bismak i munnen da. "åå jeg var ikke fin før jeg da? Er jeg kun fin når jeg har gått ned i vekt"? Anonymkode: 37067...6f8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #29 Del Skrevet 4. oktober 2017 Må si meg enig med de som skriver at man bør kjenne personen godt og vite hvordan det vil bli mottatt før man kommer med en kommentar. Anonymkode: b0487...cac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #30 Del Skrevet 4. oktober 2017 Det er en forferdelig uting! Jeg har selv hatt anorexi, og selv nå- som normalvektig kan disse proana tankene sveipe innom iblandt! Ingen vet dette. Det er utrolig mange som sliter med dette( uansett om det er binge/ ortoreksi +) og det er så ødelegghende og triggende å få kommentarer på vekt! Vær så snill folkens, dere sier det i beste hensikt- men med mindre dere kjenner personen utrolig godt- ikke si et kvekk! Å høre jeg er for tynn- da går jeg rett i kjelleren noe som igjen fører til et vanvittig matinntak(binge) på kort tid. Anonymkode: 13b28...6fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter #31 Del Skrevet 4. oktober 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en forferdelig uting! Jeg har selv hatt anorexi, og selv nå- som normalvektig kan disse proana tankene sveipe innom iblandt! Ingen vet dette. Det er utrolig mange som sliter med dette( uansett om det er binge/ ortoreksi +) og det er så ødelegghende og triggende å få kommentarer på vekt! Vær så snill folkens, dere sier det i beste hensikt- men med mindre dere kjenner personen utrolig godt- ikke si et kvekk! Å høre jeg er for tynn- da går jeg rett i kjelleren noe som igjen fører til et vanvittig matinntak(binge) på kort tid. Anonymkode: 13b28...6fa Dette var litt av poenget mitt. Jeg er så enig. Det kunne vært unngått å la for eksempel deg få disse tankene tilbake. De kunne latt være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 4. oktober 2017 #32 Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) Jeg veier stort sett det samme, +/- et par kilo. Men kroppen får det ikke alltid med seg, og klær blir for store eller for små, og jeg forandrer litt form gjennom året - til tross for at vekten sier det samme. Jeg vet altså at om noen måneder ser jeg større ut, om noen måneder ser jeg mindre ut. Det skjer også at jeg har vært syk (hvert syvende år eller så) eller har hatt veldig aktive perioder der det ser ut som jeg har gått ned i vekt (men egentlig har fått mer muskler). Jeg prøver ikke aktivt å verken legge på eller ta av, selv om jeg absolutt burde gjort det siste. Positive kommentarer om vekt, for meg, gjør bare en ting; jeg blir klar over at om noen måneder, når kroppen blir litt større og vekten er den samme, vil de samme folkene tenke, men ikke si, at jeg har gitt opp, feilet. De tror der er et mål som ikke var der. Endret 4. oktober 2017 av applestories 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. oktober 2017 #33 Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg gjør aldri det, da jeg generelt sett er lite opptatt av hva folk veier, og jeg legger ofte heller ikke merke til vektoppgang/nedgang, med mindre det er mye. Kan hende jeg kommenterer det hvis det er noen jeg vet prøver å gå ned i vekt, og jeg vet de gjerne vil høre at de er på vei til å lykkes. Ellers ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #34 Del Skrevet 4. oktober 2017 Synes heller ikke det er kult når andre sier jeg har blitt tynn og bør spise mer. Har helt normal vekt Anonymkode: 8ec21...9c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #35 Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg har gått kraftig ned grunnet sykdom. All vektnedgang er uønsket, og noe av det jeg savner absolutt mest med å være frisk er gleden over mat. Det at folk stadig skal kommentere hvor tynn jeg har blitt, er en flott påminnelse om hvor syk jeg egentlig er, og minne meg på hvor mye jeg savner det å kunne spise skikkelig igjen. Det verste er at jeg vet at det ikke er en eneste som kommer til å kommentere det når/om jeg blir frisk igjen og klarer gå opp 15 kg til den vekten jeg selv ønsker ha. Helt greit å kommentere vektnedgang/oppgang til dem man vet 100% sikkert at ønsker denne endringen, men for andre kan det være en stor påminnelse om sykdommer eller personlige ting kommentator ikke vet om. Anonymkode: f1cef...36a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 5. oktober 2017 #36 Del Skrevet 5. oktober 2017 Ja vet du.. det har jeg også tenkt mye på.. Har gått ned over 10 kg på kort tid og folk har virkelig ikke lagt bånd på seg for å kommentere det.... Nå er jeg glad for slike kommentarer da jeg ønsket kommentarer og blir stolt over at folk ser det og prestasjonen min... men ingen vet hvorfor jeg har gjort det.. ingen vet om dette var ønsket eller noe som jeg er plaget med.. Jeg kommenterer aldri slikt med mindre jeg kjenner personen godt og vet om dette er en ønsket kommentar eller ikke.. Man kommenterer aldri "oi så du har lagt på deg,hva skjer?" ......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. oktober 2017 #37 Del Skrevet 5. oktober 2017 Kommenterer ikke andres vekt selv, syns bare det er frekt. Men har selv fått høre," så tynn du er da, du må spise mer" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 5. oktober 2017 #38 Del Skrevet 5. oktober 2017 7 minutter siden, Blair Waldorf skrev: Kommenterer ikke andres vekt selv, syns bare det er frekt. Men har selv fått høre," så tynn du er da, du må spise mer" Jaaa, ikke sant ! Det er så utrolig frekt.. jeg er klar over at folk sikkert mener det som kopliment osv men altså... hallo.. Jeg elsker å gå turer og spesielt om morningen før alle andre er oppe og det gjorde jeg sist søndag.. Mens alle andre var fyllesjuke så var jeg ute på tur.. la det på snapchat.. Så kommer det en kommentar: så flott !! Må huske å spise også nå da ! Det MÅ liksom komme noe sånt hele tiden..Bare for man er litt tynnere enn man var for 5 mnd siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #39 Del Skrevet 5. oktober 2017 Mange kommenterer andres vekt kun for å hakke på den/de det gjelder. Anonymkode: 8fd16...dc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eun Skrevet 5. oktober 2017 #40 Del Skrevet 5. oktober 2017 Hvorvidt noen syns at det å få vekta si kommentert er greit eller ikke, er like individuelt som stort sett det meste annet som går på kropp, utseende, personlighet osv. Noen adopterte syns at det er greit å få spørsmål om bakgrunnen sin, andre ikke. Noen med funksjonshemmelser syns at det er greit å tulle med det, andre ikke. Noen liker å få kommentarer på særegenheter ved utseende deres, andre ikke. Det å si at folk er så himla hårsåre og at man burde tåle mer enn som så, er noe jeg føler at alle sier når det kommer til akkurat noe de selv ikke bryr seg om. Mem hadde det vært noe annet som de selv hadde sterke tanker eller følelser rundt, så hadde sangen hatt en annen melodi (eller noe sånt ). Derfor tenker i hvert fall jeg at man bør føle litt på det. Selv liker jeg ikke å få kommentarer på det, da grubler jeg meg halvt ihjel. Og jeg kommenterer heller ikke andre, bare for å være sikker. Men som jeg sa i et tidligere innlegg, så er dette så enormt individuelt og kultur-bestemt at man kan liksom aldri være helt sikker på å treffe uansett. Det er noe annet dersom noen tar det opp selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå