AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Har prøvd å søke i forumet, men finner ingen tråder på dette. Noen som har erfaringer med inseminering fra donor? Lurer på omtrent alt. Anonymkode: d46f5...d4e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg har gjort 3 inseminasjoner med donor. Bare spør i vei. Hva lurer du på? Anonymkode: c791e...2bb
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort 3 inseminasjoner med donor. Bare spør i vei. Hva lurer du på? Anonymkode: c791e...2bb Hvilken klinikk valgte du, og hvorfor? Hva har du lagt vekt på når du valgte sperm? Fikk du smertestillende ved inseminering? Bør man onanere etterpå (mener å ha lest at man lettere blir gravid da). Hvor lang tid tok det å få resultat av alle tester de krever, altså fra du var hos lege i Norge, hvor lang tid før første inseminering? Pris per forsøk? Kan man fly opp og ned på samme dag? Hvor mange forsøk er normalt før den sitter? Hvor gammel er du? Anonymkode: d46f5...d4e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 Hva med å få barn med en mannlig venn istedet ? Så får barnet en mor og en far. Anonymkode: 99327...0fe 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #5 Skrevet 2. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken klinikk valgte du, og hvorfor? Jeg valgte Stork fordi jeg hadde hørt positive ting om dem, men jeg syns de har litt høye priser i forhold til andre og jeg stoler ikke helt på dem medisinsk fordi det er veldig mange ulike personer som besvarer spørmål hele tiden på henvendelser og de svarer mye ulikt. Jeg ville valgt en annen klinikk om jeg hadde valgt på ny. Hva har du lagt vekt på når du valgte sperm? Jeg kunne la dem velge en ganske tilfeldig donor ut i fra deres sortiment ut i fra et par kriterier jeg satt eller bruke ekstern sperm fra spermbank der jeg valgte donor selv. Det blir mye dyrere. Jeg valgte likevel en ekstern, åpen donor så jeg vet litt mer om donor og barnet da har mulighet til å kontakte donor om det ønsker det når det er 18. Men jeg ser ingenting galt i å velge en anonym donor som de plukker ut, fordi en donor ikke er en far, og det er rimeligere, noe som kan være lurt fordi en ikke vet om en blir gravid i det hele tatt eller hvor mange forsøk en trenger. Fikk du smertestillende ved inseminering? Nei, men det er ikke vondt. Bare litt ubehagelig i verste fall. Bør man onanere etterpå (mener å ha lest at man lettere blir gravid da). Nei, det er tull. Spermen føres med kateter helt opp i livmor som er høyere oppe en ved samleie uansett. Hvor lang tid tok det å få resultat av alle tester de krever, altså fra du var hos lege i Norge, hvor lang tid før første inseminering? Det tok litt tid, fordi klinikken var rotete i forhold til hvilke tester jeg måtte ta og jeg måtte til lege flere ganger der det var lang ventetid. Det lureste er å lese siden deres godt selv så en får gjort alle relevante undersøkelser og blodprøver på én gynekologtime. Jeg endte med 3 fordi de rotet. Pris per forsøk? Variabelt. Men rundt 10 000, blir det fort. En må betale for inseminasjon+sperm+eggløsningstester eller medisiner i forkant+flybilletter som gjerne må kjøpes på sparket. Kan man fly opp og ned på samme dag? Ja, det er lurest ellers blir det bare enda dyrere. Det kan også være litt ubehagelig etterpå så er godt å bare komme seg hjem. Hvor mange forsøk er normalt før den sitter? Ulikt. Oddsene skal være som ved samleie ved eggløsning, 20-25%, men jeg tror kanskje den egentlig er litt lavere fordi spermen fryses på nitrogen og dermed dør mye raskere enn vanlig sperm. Den dør i løpet av ca 24 timer, mens vanlig sperm kan leve i dagesvis, så timingen må være mye mer presis ved inseminasjon. Jeg har gjort 3 forsøk uten å bli gravid i det hele tatt. Men har venner som har blitt gravid på første forsøk. Men om en ikke har blitt gravid på 3 forsøk, tar de en prat og ser om det er ting man kan gjøre for å øke sjansene som livstil/helse/evt medisiner en kan prøve etc. Jeg er anbefalt prøverør nå, men det har jeg ikke råd til så jeg gav opp. Hvor gammel er du? Jeg er 38, jeg var 37 da jeg prøvde. Anonymkode: d46f5...d4e Anonymkode: c791e...2bb
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #6 Skrevet 2. oktober 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken klinikk valgte du, og hvorfor? Hva har du lagt vekt på når du valgte sperm? Fikk du smertestillende ved inseminering? Bør man onanere etterpå (mener å ha lest at man lettere blir gravid da). Hvor lang tid tok det å få resultat av alle tester de krever, altså fra du var hos lege i Norge, hvor lang tid før første inseminering? Pris per forsøk? Kan man fly opp og ned på samme dag? Hvor mange forsøk er normalt før den sitter? Hvor gammel er du? Anonymkode: d46f5...d4e Anbefaler deg å kontakte: http://www.enestaaendemor.no/ Hun har et godt forum på FB for slike spørsmål og alt annet du måtte lure på. Der er det mange som har erfaring og kan svare på alt du lurer på. Anonymkode: 7632f...784
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #7 Skrevet 3. oktober 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg å kontakte: http://www.enestaaendemor.no/ Hun har et godt forum på FB for slike spørsmål og alt annet du måtte lure på. Der er det mange som har erfaring og kan svare på alt du lurer på. Anonymkode: 7632f...784 Synes den bloggen bare handler om IVF og barna hennes. Info om sædbank ligger så langt bak, er jo umulig å finne. Anonymkode: d46f5...d4e
Siri_H Skrevet 6. oktober 2017 #8 Skrevet 6. oktober 2017 Hvilken klinikk valgte du, og hvorfor? Vitanova i København. Litt tilfeldig valgt, bare googlet. Veldig fornøyd med klinikken så langt. Hva har du lagt vekt på når du valgte sperm? Vi valgte å la klinikken velge donor, så jeg visste ingenting om hvilken donor det ble før jeg kom til inseminasjon. Da fikk jeg vite høyde, hårfarge og øyenfarge. Valgte åpen donor, ettersom det er en forutsetning for at kona mi blir godkjent som medmor hvis det blir graviditet. Fikk du smertestillende ved inseminering? Jeg kjente ikke en gang selve inseminasjonen. Overhode ikke nødvendig med smertestillende. Bør man onanere etterpå (mener å ha lest at man lettere blir gravid da). Ingen vits, spermiene slippes ut langt oppe i livmoren. Så vidt jeg har lest kan orgasme hjelpe sæden å bevege seg opp til livmoren pga. sammentrekningene, men det gjelder nok mest på vanlig samleie eller hjemme inseminasjon hvor sædcellene slippes fri lenger nede i skjeden og da må finne veien helt opp og inn i livmoren. Hvor lang tid tok det å få resultat av alle tester de krever, altså fra du var hos lege i Norge, hvor lang tid før første inseminering? Tok ca. 4 uker, den lengste ventingen var av blodprøven som skulle vise egg reserve (AMH) for den må sendes til Haukeland for analyse tror jeg. så det tok vel ca. 2 uker å få svar på det. Ellers gikk alt kjapt, jeg bestilte tid hos privat gynekolog og fikk derfor raskt time. Kostet 700 kr så det var ikke så dyrt. Pris per forsøk? 6500 danske kroner med åpen donor. Kan man fly opp og ned på samme dag? Jeg gjorde det. Fløy med morgenflyet til København, returnerte med ettermiddags/ kveldsfly. Hvor mange forsøk er normalt før den sitter? I min aldersgruppe skal visstnok 25-30% av inseminasjonen føre til graviditet. Har bare gjennomført en runde til nå, funket ikke. Vi skal tilbake om ca. en måned (neste syklus) Hvor gammel er du? 33 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå