Gå til innhold

Hvordan oppbevarer du sminken din?

Anbefalte innlegg

Gjest Smottie
Skrevet

Her i gården er det sånn "alt i en haug"-prinsippet som rår, dessverre. Leter som en heltinne hver morgen, alt ligger i én boks, x antall av hver greie. Dr vel på tide å kaste litt... :roll: Har vurdert krukker, skuffer, esker, bokser, skåler, plass, glass, porselen, keramikk...

Hvordan oppbevarer du sminken din? Og dessuten lebestifter og neglelakker...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville sortert ut sminken som brukes regelmessig, og hatt det veldig tilgjengelig.

Resten oppbevarer jeg i dekorative esker. Også har jeg to glass hvor jeg har mascara, kajaler, dekktusj, rougebørster og slikt. Neglelakker er i en toalettmappe, bortsett fra de jeg bruker mest. I tillegg har jeg en mappe i skapet for sminke som brukes veldig sjeldent (men som jeg ikke klarer å kaste)

Prøver å være streng med meg selv. Kaster ubrukelige ting, og har som mål å bruke opp produkter FØR jeg kjøper nye. Det fungerer til en viss grad :)

Skrevet

Jeg har det jeg bruker mest (og noe jeg brukte mye før :oops: ) en en liten plastkurv kjøpt i dagligvare. Jeg har også en annen plastkurv + en mappe eller to med sminke jeg ikke bruker eller ikke har begynt å bruke ennå. Får/har fått en del av en venninne som jobber i bransjen, så jeg har en del jeg ikke bruker men som jeg heller ikke vil kaste, i allefall ikke ennå. Neglelakker oppebevarer jeg i en gjennomsiktig mappe for seg selv. Jeg har to dype hyller i en høyskap på badet som bare er til alt mitt "stæsj." Tror det er på tide å rydde og kaste litt snart..

Skrevet

Jeg kaster ganske ofte, jeg! Derfor har jeg bare det jeg bruker til dagen fremme - det står i et skap oppi en kurv. Neglelakkene har fått en hylle i badeskapet. Parfymer, hårgreier, bodylotioner osv har en hylle.

I grunnen har jeg lite sminke, jeg kjøper stort sett om igjen de produktene jeg er fornøyd med, slik at jeg ikke har tusen øyeskygger og mascaraer liggende.

Skrevet

Jeg har en pink panther toalettveske til det jeg bruker mest. Resten står i små oppbevaringsbokser oppå skapet..

Men jeg rydder ofte og kaster mye.

Skrevet

Jeg er flink til å kaste sminke jeg ikke bruker. Det jeg har ligger i en kurv i et av skapene på badet. Lett å ta fram når jeg trenger det, og mer oversiktlig enn når det ligger skviset ned i en sminkepung. Lebestift går i kurven, neglelakk på en hylle på badet. All parfymen har jeg på en kommode på soverommet.

Skrevet

Basis sminken som jeg bruker hver dag, har jeg i en liten sminkepung som jeg får i veska. Resten av sminken har jeg i en stoor sminkeveske :)

Skrevet
Basis sminken som jeg bruker hver dag' date=' har jeg i en liten sminkepung som jeg får i veska. Resten av sminken har jeg i en stoor sminkeveske :)[/quote']

Jeg også.

Skrevet

Jeg har egen hylla til sminkesakene.

Sminke jeg sjelden bruker, oppbevares i en kurv, sminke jeg bruker daglig, ligger i en liten eske.

Skrevet

Har et lite veggskap på badet med alt som blir brukt jevnlig (oftere enn to ganger i året..). Resten (samt all neglelakken) ligger pent sortert i en skuff på skrivepulten min.

Har mye sminke (20-30 pakker øyenskygge blant annet :roll: ), men til gjengjeld 0 fuktighetskremer/brunkremer/etc og alt jeg har av dusjprodukter er 4 flasker som alltid står i dusjen, så det tar ikke så enormt mye plass.

Skrevet

Jeg har en liten kosmetikkveske hvor jeg har øyeskygger, mascara, kajalblyant, pudder, rouge, pensler, leppestifter, negleklipper, fliseklemmer og hårstrikker.

Fuktighetskrem, nattkrem, olje, øyekrem og øyeskyggebase har jeg i en talettveske i skuffen min på badet.

Rensekrem, deodorant, parfymer, dusjsåper, hårspray, hårvoks, hårskum, shampo og balsam har jeg stående i en hylle i skapet på badet.

Kosmetikkvesken er liten og hendig - den har jeg i sekken/vesken når jeg er på jobb eller andre steder.

Gjest Daniella_
Skrevet

Sminken jeg bruker mest har jeg i en sminkepung i veska.

Neglelakkene står i badhylla.

Sminke jeg ikke bruker eller som jeg bruker sjeldent har jeg i en kurv på soverommet.

Har også en sånn gulleske på badet hvor foundation, solpuddre osv ligger i.

Skrevet

Jeg har egentlig ganske god orden i sakene (ryddoman?). I skapet på badet har jeg plastkurver i ulike kategorier; to store-en for pudder, foundation, rouge osv, og en for øyenskygger. Så har jeg to små, der den ene er for mascaraer og kajaler/linere, og den andre (lengst inne i skapet, pga aldri brukt :ler: ) for lipglosser og leppestifter.

Dagligsminken har jeg i en sminkepung som blir med nesten overalt.

Neglelakkene oppbevarer jeg i kjøleskapet.

Skrevet

Hos meg er det bare rot. Har en boks (tidligere q-tipsboks) til øyenskygger, en liten kurv til foundation, pudder, rouge o.l. og en liten krukke til pensler, eyeliner, lipliner, koster osv. Dette hørtes ganske ryddig ut ikke sant? MEN DET ER DET IKKE! Har i tillegg en toalettveske som jeg pleier å ha med med i vesken, men der er det også bare rot. Så med andre ord, jeg er rotete og surrete. Og sparer på alfor mye sminke som jeg aldri bruker, men kanskje en gang.... :)

Skrevet

Jeg har sminke jeg bruker ofte i en hylle på badet, og oppbevarer alt det andre i esker på et kjøligere sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...