AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Aldri vært i babyshower men skal i ett snart. Hvor lenge varer babyshower? Er det ett par timer ellers er det hele kvelden og utover natta? Mat? Hvor mye det vanlig å gi i gave? 100,500? Er det vanlig med kort? Hva skriver man da i så fall? Helt blank på dette.. Anonymkode: cf99e...b97
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Veldig forskjellig. Har både vert i de som er på ettermiddag fra 15-18 feks og de på kvelden fra 19-23. De jeg har vert i har vi planlagt mat sammen. Gave avhenger av relasjon tenker jeg. Kjøp for det som føles naturlig:) Anonymkode: 0c7b1...7e7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Aldri vært i babyshower men skal i ett snart. Hvor lenge varer babyshower? Er det ett par timer ellers er det hele kvelden og utover natta? Mat? Hvor mye det vanlig å gi i gave? 100,500? Er det vanlig med kort? Hva skriver man da i så fall? Helt blank på dette.. Anonymkode: cf99e...b97 Hvor nær venn er det? Venn/bekjent rundt 300, familievenn rundt 500,- i de jeg har vært i har alle skrevet en kort hilsen på til/fra lappen. Fra hvilke klokkeslett begynner det? De jeg har vært i begynner rundt kl 14, etter mat (hvis det er mat) kaker og et par leker så sniker jeg meg avgårde. Hittil har det da tatt et par timer, som holder for meg. Hva slags mat, hva slags kaker er vanligvis blitt bestemt i fellesskap med vennegjengen som planlegger. Om du er invitert uten å være med på dette pleier det å stå i innbydelsen. Hadde jeg vært deg og fått innbydelse uten særlig informasjon ville jeg spurt om klokkeslett, servering (spør om du kan bidra med noe) og om det er gaver du kan slenge deg med på. Ofte så har venner gått sammen om å kjøpe en større gave i stedet for mange små. Anonymkode: 52e73...c22
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor nær venn er det? Venn/bekjent rundt 300, familievenn rundt 500,- i de jeg har vært i har alle skrevet en kort hilsen på til/fra lappen. Fra hvilke klokkeslett begynner det? De jeg har vært i begynner rundt kl 14, etter mat (hvis det er mat) kaker og et par leker så sniker jeg meg avgårde. Hittil har det da tatt et par timer, som holder for meg. Hva slags mat, hva slags kaker er vanligvis blitt bestemt i fellesskap med vennegjengen som planlegger. Om du er invitert uten å være med på dette pleier det å stå i innbydelsen. Hadde jeg vært deg og fått innbydelse uten særlig informasjon ville jeg spurt om klokkeslett, servering (spør om du kan bidra med noe) og om det er gaver du kan slenge deg med på. Ofte så har venner gått sammen om å kjøpe en større gave i stedet for mange små. Anonymkode: 52e73...c22 Hvordan leker er det? Anonymkode: cf99e...b97
Byjenta! Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 De babyshowerene jeg har vært i er på formiddagen og varer kanskje 2-3 toppen 4 timer. Hva du gir og hvor mye er helt etter hva lommeboka de tilsier. Skriver som regel en kort hilsen og til lykke med barnet på kortet, om det er mat eller ikke er helt forskjellig, hvertfall kaker. noen ganger er det litt enkel mat, om det er leker eller ikke er også helt variert, jeg har aldri vært borti med leker
happiest Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 Om du er usikker og ikke vil være så lenge, så kan du jo høre med den som arrangerer hvor lenge hun tror det varer (fordi du har planer eller annen unnskyldning). Jeg ville gjort det enkelt og ikke for dyrt. Skriv et lite kort, kanskje en fin tekst (kanskje du har en tekst liggende som du fikk da du var liten?). Synes ikke noe om babyshowers der foreldrene blir gitt dyre gaver som de strengt tatt burde kjøpt selv (skal man ha barn må man vite at visse ting må man ha uansett). Jeg har kjøpt gaver som ofte passer barn fra 1år, feks klær i større størrelse eller leker. Som regel har de fleste massevis av klær/leker til spedbarn og det er jo greit å ha liggende litt til når de vokser.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #7 Skrevet 3. oktober 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan leker er det? Anonymkode: cf99e...b97 F.eks alle har med et barnebilde av seg og andre den gravide skal gjette. Det er smaksprøving av sjokolade, gjetting rundt baby i magen - størrelse osv. Anonymkode: 52e73...c22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå