Gå til innhold

Søke om jobb på et sted man har jobbet før?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg hadde en sommerjobb i 2002/2003 der jeg trivdes veldig godt. Jeg jobbet nesten ingenting utenom sommerferien i denne jobben, så jeg hadde naturlig nok behov for en ny jobb. Jeg fikk deltidsjobb og jeg måtte dessverre slutte i den andre vikarjobben siden jeg ikke hadde mulighet til å jobbe dobbelt opp om sommeren.

Nå har det seg slik at jeg skal slutte i min deltidsjobb før sommeren og jeg trenger derfor en sommerjobb. Jeg trivdes kjempegodt i den sommerjobben jeg hadde for 1,5 år siden, og lurer på om jeg skal søke om jobb der igjen. Men virker det litt rart siden jeg har jobbet der før og sa opp jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Nei, for hvis du kommer til intervju er det bare å fortelle det du har fortalt her. At det var omstendigheter som gjorde at du måtte si opp i en jobb du trivdes godt i. Og at du søker på nytt fordi at du trivdes så godt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan jo si det kort i søknaden også. Trivdes kjempegodt der og vil gjerne jobbe der igjen (men måtte si opp osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Du kan jo si det kort i søknaden også. Trivdes kjempegodt der og vil gjerne jobbe der igjen (men måtte si opp osv)

Ja, måtte si opp pga du trengte mer enn deltidsstilling akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de har et godt inntrykk av deg, kan det ofte hjelpe at de kjenner deg. Da vet de hva de får. (Og det kan ofte være trygt). I søknaden må du fokusere på at du ønsker å jobbe der og hvorfor. Du har den fordelen at du har jobbet der, og kan få søknaden til å passe 100% til jobben.

Men du, er jobben utlyst? Hvis ikke ville jeg tatt en telefon og spurt om det var noen mulighet for sommerjobb. Dersom de da vil ha en skriftelig søknad sier de det, men dersom de husker deg og vil ha deg tilbake, så er det godt mulig at de ansetter deg uten søknad. Du har sikkert en viss ide om hvem som er leder der og kan ansette folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...